• یکشنبه / ۲ خرداد ۱۳۸۹ / ۰۹:۰۱
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8903-00777

سعيد قاسمي: ـ بازخواني ديدگاه‌هاي امام(ره)ضروري است ـ بايد درجامعه دوباره روح انقلابي‌گري تزريق كرد ـ همه دنيا بايد بفهمد عمق استراتژي ما فلسطين‌ولبنان است

سعيد قاسمي:
ـ بازخواني ديدگاه‌هاي امام(ره)ضروري است
ـ بايد درجامعه دوباره روح انقلابي‌گري تزريق كرد
ـ همه دنيا بايد بفهمد عمق استراتژي ما فلسطين‌ولبنان است
سردار سعيد قاسمي با بيان اين‌كه " همه دنيا بايد بفهمد عمق استراتژي ما فلسطين و لبنان است و ما در اين مقوله شوخي نداريم كه تنها با آن بازي كلامي كنيم" گفت: به تعبير آقا روح‌الله، جنگ ما جنگ عقيدتي است و مرز نمي‌شناسد. به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) وي در مراسم گراميداشت دهه رهايي قبلتين، با گراميداشت سالروز آزادسازي خرمشهر و تشريح بخشي از جزئيات آن يادآور شد: وقتي تعداد اسيران عراقي در ماجراي اين فتح به 19 هزار تن رسيد و در واقع خرمشهر را خدا آزاد كرد در طرف ديگر اتفاقي رخ داد و آن اين بود كه اسرائيلي‌ها به جنوب لبنان هجمه بردند. اين اتفاق درست مقارن با آزادسازي خرمشهر رخ داد، فقط و فقط به اين خاطر كه توجه دنيا به كار بزرگي كه در خرمشهر انجام شده بود جلب نشود و ديگر اخباري كه در اين ايران رخ داده مورد توجه قرار نگيرد. وي در ادامه با اشاره به اقداماتي كه در جنوب لبنان در آن زمان انجام شد، اظهار كرد: برخي در اين بين خزعبلاتي را مطرح كرده و گفتند امام در جريان اين واقعه نبود، در حالي كه بايد گفت مگر مي‌شد كاري را انجام داد و با حضرت امام هماهنگ نكرد. كساني كه چنين مناقشه‌اي را ايجاد مي‌كنيد و سند مي‌آوريد و مي‌گوييد كه امام گفته‌اند كه در اين جريان بازي خورده‌ايد، بايد بدانيد كه اين قضيه مقدمه و موخري دارد و تاريخ بايد زبان به زبان گفته شود. وي اين اقدام را " گسلي در تاريخ دفاع مقدس" خواند و در عين حال تاكيد كرد: مستندات در اين رابطه جمع نشده و كسي چيزي نمي‌گويد. قاسمي با تاكيد بر اين‌كه " همه دنيا بايد بفهمد عمق استراتژي ما فلسطين و لبنان است" ادامه داد: ما در اين مقوله شوخي نداريم كه تنها با آن بازي كلامي كنيم. به تعبير آقا روح‌الله جنگ ما جنگ عقيدتي است و مرز نمي‌شناسد. وي گفت: اين‌كه برخي سعي كرده‌اند تفكر ملي‌گرايي و نگاه كردن تنها به ايران را بزرگ كنند و بگويند اول خودمان بعد ديگران، تفكري خلاف تفكر رسول‌الله(ص) و عاملي در جهت پوسيدگي ماست. قاسمي همچنين با بيان اين‌كه " دو دهه بعد از زمان جنگ تزريق كافور فرهنگي مورد توجه قرار گرفت" گفت:‌ با اين روند كسي ميل و رغبتي به آزادسازي قدس ندارد. وي همچنين بازخواني بيانات و پيام‌هاي حضرت امام را ضروري دانست و خطاب به دانشجويان اظهار كرد: وقتي كه از كنار سفارت آمريكا عبور مي‌كنيد چرا سعي نمي‌كنيد عظمت كار انجام شده را به بزرگي بفهميد به هر ترتيب همه دعوا سر اينجاست، ببينيد چه كساني بودند و در دوره اصلاحات با گروگان‌هاي آمريكايي هم‌پياله شدند و گفتند ببخشيد زماني ما شور انقلابي داشتيم، حالا بياييد يخ بي‌اعتمادي را ذوب كنيم. وي با بيان اين‌كه " بايد در جامعه دوباره روح انقلابي‌گري را تزريق كرد" افزود: ولي بايد بدانيد كه كار خيلي سخت شده است؛ چراكه به هر ترتيب دو دهه تزريق كافور فرهنگي همه ما را بدبخت كرده است و نمي‌گذارد فكر كنيم كه باز هم مي‌شود. قاسمي خطاب به دانشجويان عقايد خود را اين‌گونه بيان كرد: در حال حاضر كار شما با وجود دو جبهه سخت شده است؛ يكي از اين جبهه‌ها، جبهه چپ سكولارپرور و سكولاردوست با گرايش به جبهه ليبرال و ليبرال‌دموكراسي است و با عربده‌كشي و گذاشتن استادان در دانشگاه‌ها آمد و ما تا دو دهه ديگر نيز با اين افكار مسموم درگير هستيم. جبهه ديگر نيز راست پير و خسته است كه حاضر نيست علم را به دست جوانان بدهد و محافظه‌كار هم شده است. اين جبهه معتقد است شكنجه‌هاي قبل از انقلاب را او كشيده و وقتي بحث جنگ و انقلاب به ميان مي‌آيد مي‌گويد من. حال تو دانشجو! در ميان اين دو جبهه، گير كرده‌اي و مي‌خواهي اين تفكر را لابه‌لاي اين غبار دوباره احيا كني، اين كاري سخت و جنگ، جنگ نرم و عقيدتي است. وي با اشاره به وقايع پس از انتخابات و با بيان اين‌كه " برخي تنها وقتي بوي درگيري و باروت را احساس مي‌كنند از خواب بيدار مي‌شوند"دانشجويان را به هوشياري در برابر وقايع دعوت كرد و خطاب به آن‌ها گفت: اگر مي‌خواهيد كاري درخور توجه احمد متوسليان‌ها انجام دهيد بايد اولا فرمايشات حضرت امام به خصوص پيام‌هاي ايشان را در يكي دو سال آخر جنگ بخوانيد و بدانيد كه اين‌طور نيست كه حضرت روح‌الله يك دفعه احساساتي شده باشد و آن كلمات را بر زبان بياورد. حال با اين تفكر يا اين فرمايشات را مي‌بوسي، كنار مي‌گذاري و مي‌گويي خيلي ممنون نمي‌خواهم، از اين به بعد با چنين تفكري زندگي كنم، يا اينكه نه، بر اين اساس تصميم مي‌گيرم چگونه زندگي كنم و چگونه بميرم. وي همچنين بازخواني سيره شهدا را نيز در استمرار اين حركت دانست و گفت: همچنين بايد در دانشگاه‌ها مدل ايستادگي و خط دفاعي و نه خط تهاجمي تشكيل داد و مهم نيست كه شما يكي دو سال بعد بخواهيد از دانشگاه برويد، مهم اين است كه پرچم را درست به نفر بعد تحويل دهيد؛ چراكه اين داستان ادامه دارد. قاسمي با اشاره به بحث‌هاي مطرح شده درباره حجاب و عفاف نيز گفت: وقتي كه نماينده زن مملكت مثل فائزه مي‌گفت اشكالي ندارد كه زنان با مانتوي رنگي و شلوار لي دوچرخه‌سواري كنند، ما صداي اعتراض نشنيديم. همان موقع وقتي ما مطالبي بيان كرديم گفتند كه بايد كار فرهنگي و ريشه‌اي انجام شود، حال آيا شما اين كار را انجام داديد؟ شاهديم كه ده‌نمكي‌ها و الله‌كرم‌ها به دنبال ساختن اخراجي‌ها و درس خواندن رفتند، حال آيا كار ريشه‌اي انجام شد كه شما بگير بگير راه انداخته‌ايد؟ وي در بخش ديگري از سخنانش خاطرنشان كرد: علي‌رغم اين‌كه خاكريزهاي زيادي را از ما گرفته‌اند، ولي اقدامات باطل و مادي‌گراي كساني كه براي قدرت مي‌جنگند، منهدم خواهد شد، به شرطي كه تو دانشجو! براي رضايت خدا و با تفكر سازماندهي شده پاي كار باشي. وي با بيان اين‌كه " ما بايد بدانيم خط قرمزها كجاست" ادامه داد: دوباره بياييد سنگر دفاعي تشكيل دهيد و بر اين اساس زندگي جديدي را پايه‌گذاري كنيد. در اين مراسم كليپي از مستند روايت فتح كه به كشتار خونين حجاج ايراني در سال 66 پرداخته بود، پخش شد. جنبش عدالتخواه دانشجويي، جامعه اسلامي دانشجويان، جنبش دانشجويان جهان اسلام، بسيج دانشگاه‌هاي تهران، دفتر تحكيم وحدت، اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل، اتحاد طلاب العالم‌الاسلامي و اتحاديه بين‌المللي امت واحده از 25 ارديبهشت تا سوم خرداد را با عنوان دهه رهايي قبلتين نامگذاري كرده‌اند. روز اول اين دهه با عنوان محور صهيونيسم بين‌الملل،‌ روز دوم با عنوان بيداري اسلامي و امت واحده،‌ روز سوم با عنوان حكومت بزرگ اسلامي، روز چهارم با عنوان نجات مسجد الاقصي، روز پنجم با عنوان خيزش جهاني مستضعفين، روز ششم با عنوان اسلام ناب محمدي، روز هفتم با عنوان مبارزه با مستكبرين و امپرياليسم جهاني، روز هشتم با عنوان آزادسازي انرژي متراكم جهان اسلامي، روز نهم با عنوان منافقين امت اسلامي و اسلام آمريكايي و روز دهم با عنوان راه ناتمام، از فتح خرمشهر تا رهايي قبلتين نامگذاري شده است. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.