• شنبه / ۲۷ آذر ۱۳۸۹ / ۲۲:۰۰
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8909-16614
  • خبرنگار : 71058

احمدي‌نژاد:/1/ نكات مثبتي در مذاكرات ژنو ديدم اميدوارم در موضوع هسته‌يي به سمت تفاهم و همكاري برويم

احمدي‌نژاد:/1/
نكات مثبتي در مذاكرات ژنو ديدم
اميدوارم در موضوع هسته‌يي به سمت تفاهم و همكاري برويم

رييس‌جمهور كشورمان با اشاره به تلاش‌هاي برخي كشورهاي خارجي براي متوقف كردن فعاليت‌هاي هسته‌يي ايران، گفت: وقت آن رسيده است كه سياست تقابل از جانب آن‌ها به سياست تعامل تبديل شود چرا كه در صورت اتخاذ اين مسير، همه برنده خواهند بود.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمود احمدي‌نژاد شنبه شب در گفت‌وگوي زنده راديويي و تلويزيوني خود با اشاره به برنامه هسته‌يي ايران، اظهار كرد: يكي از مهم‌ترين موضوعات سياست خارجي و بين‌الملل، موضوع هسته‌يي است و اين مساله يك نماد و در واقع يك ميعاد است.

وي افزود: موضوع هسته‌يي تقابلي بين نظام سلطه و سرمايه‌داري با انديشه انساني و توحيدي ملت‌ها بود كه ايران در محور جبهه توحيدي قرار داشته و دارد و موضوع هسته‌يي بهانه‌اي بود كه جلوي پيشرفت ملت ايران را بگيرند. بنابراين طي سال‌هاي اخير تمام تلاش‌هاي غرب بر اين بود كه ايران هسته‌يي نشود ولي اين طرح شكست خورد و ايران هسته‌يي شد و امروز ايران، هسته‌يي است.

احمدي‌نژاد با اشاره به اين كه غرب در برابر برنامه هسته‌يي ايران دو راه پيش‌روي خود دارد، تصريح كرد: راه اول ادامه سياست‌هاي گذشته است كه تا الان شكست خورده است و ادامه اين سياست‌ها قطعا منجر به شكست است. اولا آن‌ها نتوانستند جلوي هسته‌يي شدن ايران را بگيرند ولي ما پيروز شديم و ايران هسته‌يي شد و اين مساله تمام شد و حتي اين مساله تبديل به يك فرصت براي ما و در نتيجه پيشرفت ايران بيش‌تر شد.

رييس‌ قوه مجريه ادامه داد: راه دوم اين است كه تقابل به تعامل و همكاري تبديل شود. ما از اول دنبال اين راه بوديم و مي‌گفتيم چرا تقابل كنيم؟ هم در زمينه هسته‌يي و هم در مسائل بين‌الملل با هم هم‌فكري كنيم و در موضوع هسته‌يي نيز مي‌توانيم با هم همكاري كنيم.

او با اشاره به مذاكرات اخير ژنو، اظهار كرد: مذاكرات ژنو مذاكرات خوبي بود و نماينده ايران حرف‌ها را درست، قاطع و به‌جا زد. من به دقت صورت مذاكرات را مطالعه كردم و نكات مثبت در آن ديدم. به نظر من وقت آن شده است كه سياست تقابل از جانب آن‌ها به سياست تعامل تبديل شود و اين به نفع همه است؛ چرا كه در اين صورت ديگر بازنده و برنده‌اي نيست و همه پيروز هستند. پس چرا وارد عرصه‌اي شويم كه هم بخواهيم حقي از ملت‌ها ضايع كنيم و هم پيروز شويم؟ اين رفتار، رفتار قابل دفاعي نبود و محكوم بود.

احمدي‌نژاد با بيان اين كه بهترين راه براي همه، حركت به سوي همكاري است، تصريح كرد: من رگه‌هايي را در مذاكرات اخير ديدم و ما هم در همين راه حركت مي‌كنيم. اميدوارم در گفت‌وگوهاي بعدي در استانبول، برزيل و تهران به چارچوبي براي همكاري برسيم و عدالت، قانون و حق هم همين است؛ چرا كه بالاخره يك ملت بايد بتوانند از حق خود استفاده كنند كه استفاده هم كرد و خواهد كرد.

رييس‌جمهور تاكيد كرد: استفاده از اهرم‌هاي غيرقانوني، اهرم شوراي امنيت و اقتصاد كار درستي نيست، آن هم در برابر ملت بزرگي مثل ايران. من اميدوارم كه به سمت تفاهم و همكاري برويم و ملت ايران از همكاري استقبال خواهد كرد. اين انرژي كه براي تقابل صرف كردند اگر براي همكاري صرف مي‌كردند حتما سود بيش‌تري مي‌بردند و امروز هم توصيه مي‌كنم كه به سمت تعامل بيايند و ما آماده هستيم كه اين روند به نفع همه تغيير كند.

ادامه دارد...

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha