• شنبه / ۲۷ آذر ۱۳۸۹ / ۲۳:۲۰
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8909-16622

احمدي‌نژاد:/8/ شيب افزايش قيمت آب، برق و گاز ملايم است

رييس‌جمهور تصريح كرد: شيبي كه براي افزايش قيمت آب، برق و گاز در قانون هدفمند كردن يارانه‌ها در نظر گرفته‌ايم ملايم است.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، احمدي‌نژاد با اشاره به اين كه پس از تكميل مرحله اول ما اشكالات و ضعف‌ها را جمع مي‌كنيم و براي آن‌ها برنامه‌ريزي مي‌كنيم، افزود: همه ما تحت حاكميت خدا هستيم و كسي نمي‌تواند در برود. هر كاري كنيم و از هر دستي بدهيم از آن دست مي‌گيريم. اين سنت خداست. بايد نسبت به همديگر با محبت و لطف و عاشقانه زندگي كنيم و مراعات همديگر را داشته باشيم.

وي خاطرنشان كرد: ان‌شاءالله اين طرح با مشاركت و همراهي هم جلو خواهد رفت. اما بايد توجه داشت كه ستاد در اطلاعيه‌هايي قيمت‌هاي جديد كالاهاي مختلف را اعلام مي‌كند.

رييس‌جمهور با بيان اين كه شيبي كه براي آب، برق و گاز در اين طرح در نظر گرفته‌ايم ملايم است، گفت: اين سه كالا تقريبا در همه جا وجود دارد كه با شيب ملايم و پلكاني ديده شده است يعني آن‌هايي كه مصرف‌شان پايين است قيمتش ارزان است و هر چه مصرف بالا مي‌رود مابه‌التفاوت اضافه مي‌شود؛ يعني قيمت پلكاني بالا مي‌رود.

احمدي‌نژاد يادآور شد: در روستاهايي كه از نفت سفيد و كپسول‌هاي گاز استفاده مي‌كنند پيش‌بيني كرده‌ايم تا زماني كه قيمت به‌طور كامل آزاد نشود قيمت كوپني گذاشته‌ايم چرا كه ما در شهر گاز داريم اما در برخي روستاها گاز ندارند؛ بنابراين به اندازه، نفت و گاز در اختيارشان قرار مي‌دهيم.

او با بيان اين كه همه اقشار و تمام جهات در اجراي اين قانون ديده شده‌اند، افزود: مقداري نفت و گاز در اختيار فرمانداران و استانداري‌ها براي مواقع اضطراري قرار داده شده است بنابراين همه جهات را ديده‌ايم كه ان‌شاءالله اين طرح به خوبي اجرا خواهد شد.

وي با تشكر از ملت ايران گفت: ملت ايران بسيار عالمانه كار كرده‌اند و ما پرحجم‌ترين بخش اين قانون را تا حالا انجام داده‌ايم. مردم ما متين و زيبا عمل كردند و كار روان انجام شد.

احمدي‌نژاد هم‌چنين از كساني كه اسم نوشتند و حساب باز كردند و هم‌چنين از كساني كه اسم ننوشتند كه به گفته وي نزديك به دو دهك و حدود 19 ميليون نفر هستند، تشكر كرد و گفت: اين كار بسيار زيبا و نشان‌دهنده فرهنگ ايراني ـ اسلامي ماست. هم‌چنين از آن‌هايي كه از اين به بعد انصراف مي‌دهند و عده‌اي كه تاكنون انصراف داده‌اند نيز تشكر مي‌كنيم.

رييس‌جمهور از كشاورزان، دامداران، كارگران و صنعتگران، كسبه و بازاريان، فرهنگيان، دانشگاهيان، دانش‌آموزان و دانشجويان و مجموعه سيستم حمل و نقل و رانندگان براي همراهي و مشاركت در اجراي اين قانون قدرداني كرد.

وي هم‌چنين با تشكر از رسانه ملي، گفت: انصافا رسانه ملي خوب و هوشمندانه كار كرد و از اين به بعد نيز كارش بيش‌تر مي‌شود. مردم براي اصلاح رفتارها نيازمند اطلاع‌رساني درست هستند كه ان‌شاءالله اين كار با همراهي رسانه‌ها و رسانه ملي انجام خواهد شد.

او خاطرنشان كرد: از ساير رسانه‌ها كه ما را همراهي كرده‌اند و از ساير رسانه‌ها كه از اين به بعد ما را همراهي مي‌كنند و هم‌چنين از همكاران خودم كه با عشق و اميد كار كرده‌اند نيز تشكر مي‌كنم.

احمدي‌نژاد از خداوند بركت مضاعف به همت، هوشمندي و ايمان ملت ايران را خواستار شد و از حمايت قاطع مقام معظم رهبري و توصيه‌هاي ايشان به مجلس در اين ارتباط تقدير و تشكر كرد.

وي يادآور شد: از نمايندگان مجلس نيز كه خوب همراهي كردند با اين كه تجربه نويي است و بدين شكل براي اولين‌بار در دنيا اجرا مي‌شود تشكر كرد كه در شهرها و روستاها براي مردم صحبت كردند و از اين به بعد نيز در قانون بودجه و ساير طرح‌هاي اساسي دولت را همراهي مي‌كنند.

ادامه دارد...

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha