• سه‌شنبه / ۳۱ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۲:۳۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91053118291

وزير دفاع خبر داد:در دستور كاربودن ساخت جنگنده‌هاي جديد توسط ايران

وزير دفاع خبر داد:در دستور كاربودن ساخت جنگنده‌هاي جديد توسط ايران

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح از در دستور كار بودن ساخت جنگنده‌هاي جديد توسط ايران خبر داد.

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح از در دستور كار بودن ساخت جنگنده‌هاي جديد توسط ايران خبر داد.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، احمد وحيدي طي سخناني در مراسم روز صنايع دفاعي يكي از شاخص‌ها را استقلال صنعت دفاعي عنوان كرد و گفت: استقلال هيچ كشوري بدون استقلال در حوزه نظامي تحقق نمي‌يابد.

وي افزود: بي‌ترديد سخن گفتن از استقلال در ساير بخش‌ها منهاي استقلال نظامي بي‌معنا است و استقلال نظامي نيز به مفهوم اين است كه در صنعت دفاعي متكي به خود باشيم. داشتن حجم زياد سلاح مهم نيست، بلكه مهم آن است كه سلاح‌‌هايي داشته باشيم كه در مواقع لازم بتوانيم از آنها استفاده كنيم.

وي افزود:بازدارندگي يكي از شاخص‌هاي صنعت دفاعي است، بازدارندگي درگرو توليد ابزار قدرت متناسب با تحولات جديد و ساختارهاي امنيت جهاني است، اگر ما نتوانيم خود را با تحولات جهاني سازگار كنيم، بازدارندگي ممكن نخواهد بود، به عبارتي بازدارندگي نيازمند نوآوري درون‌زاست.

وزير دفاع توسعه و فناوري‌هاي پيشرفته را يكي ديگر از شاخص‌هاي صنايع دفاعي دانست و گفت: هرجا صنايع دفاعي پيشرو بوده است، مي‌تواند به ساير صنايع نيز فناوري‌‌هاي خود را ارائه دهد، به عبارتي صنايع دفاعي پيشرو مي‌تواند موتور محرك ساير صنايع شود. صنعت دفاعي كشور ما امروز مفتخر است، اعلام كند كه به رغم محدوديت‌ها در بازار تجاري توانسته، متنوعترين محصولات را ارائه دهد كه اين خود يكي از كم‌نظيرترين صنايع دفاعي نسبت به ساير كشورهاست. ما 1436 محصول توليد مي‌كنيم و همزمان بومي‌سازي اقتصادي‌سازي هم انجام داد‌ه‌ايم.

وزير دفاع خاطر نشان كرد: امروز انقلاب نويني در عرصه‌هاي نظامي ايجاد شده و ما شاهد تغييرات بزرگي در شيوه‌هاي جنگي هستيم و جمهوري اسلامي در اين تغييرها جايگاه بارز خود را نشان داده است و اين بخاطر درك تحولات و خوداتكايي است.

وحيدي با اشاره به نمايشگاه امسال دستاوردهاي دفاعي كشور گفت: در اين نمايشگاه 132 محصول كه متعلق به دستاوردهاي امسال مي‌باشد را ارائه داديم و امروز مي‌توانيم اعلام كنيم كه صنعت دفاعي ما نماد يك حركت توفنده و معجزه‌آساست و جلوه‌ي ارزش‌هاي انقلاب و تبلور روح خودباوري از ديگر شاخص‌هاي صنايع دفاعي است.

وزير دفاع در بخشي ديگر از سخنان خود درباره افق پيش‌رو صنايع دفاعي كشور گفت: هم اكنون ساخت جنگنده‌هايي را در دستور كار داريم، اميدوارم در پايان سال بتوانيم آن را اعلام كنيم. همچنين پروژه‌هايي در زمينه شناورهاي پرنده نسل جديد موشك‌،‌خودروهاي زرهي،‌ پهبادهاي جديد و شناورهاي سنگين پروژه‌هاي در دستور كار داريم. صنعت دفاع ما بالنده پرنشاط و پرشور و روبرو به جلو در حركت است و از تمام ظرفيت‌هاي كشور بهره مي‌برد.

پروژه «آرميتا» به نام دختر شهيد رضايي‌نژاد نامگذاري شده است

به گزارش ايسنا ،وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح درباره نامگذاري محصول آزمايشگاه پرنده وزارت دفاع به نام «آرميتا» گفت: اين نامگذاري به خاطر نام دختر شهيد داريوش رضايي‌نژاد است و ما به ياد آن شهيد، نام اين پروژه را آرميتا گذاشته‌ايم.

سردار احمد وحيدي در حاشيه مراسم افتتاح 6 دستاورد جديد صنايع دفاعي كشور، در جمع خبرنگاران همچنين درباره نامگذاري خمپاره‌انداز «وفا» نيز توضيح داد كه اين نامگذاري به ياد مرحوم «وفا غفوريان» از پيشكسوتان عرصه صنايع دفاع انجام شده است.

وي در ادامه به تشريح برخي ويژگي‌هاي دستاوردهاي جديد رونمايي شده پرداخت و درباره نسل چهارم موشك فاتح 110، این موشک را از دقیق‌ترین و پیشرفته‌ترین موشک‌های بالستیک زمین به زمین با سوخت جامد مرکب توصيف كرد و از به توليد انبوه رسيدن نسل‌های مختلف این موشک خبر داد.

وزير دفاع، توان نقطه‌زنی در شرایط مختلف جوي، افزایش طول عمر موشک، افزایش زمان استقرار موشک مسلح بر روی سکوی پرتاب براي شلیک به موقع، کاهش زمان تست‌های قبل از پرتاب و حین پرتاب و زمان ترک موضع پرتاب را از توانمندی‌های مهم این موشک برشمرد.

وحيدي همچنين با اشاره به توليد موتور دریایی بنیان 4 اظهار كرد: یکی از گلوگاه‌های فنی در طراحی و ساخت شناورهای سنگین، تامین توان و قوه محرکه شناور است و در اين راستا،‌ متخصصان صنایع دریایی كشور موفق شدند موتور دریایی بنیان 4 را با 16 سیلندر و قدرت 5 هزار اسب بخار و 18 تن وزن بر روی شناورهای بزرگ نظامی نصب کنند.

وی همچنين به توليد آزمایشگاه پرنده آرمیتا اشاره كرد و افزود: اين پروژه سکوی تست‌های پروازی با هدف آزمایش سامانه‌های هوایی در شرایط واقعی پرواز ساخته شده است. اين پروژه با هدف آزمایش سامانه پرتاب هواپیمای جنگی، آزمون سامانه دستگاه تولید اکسیژن هواپیما‌، آزمون سامانه اویونیک پیشرفته هواپیما و آزمایش اویونیک پیشرفته به خلبان‌های هواپیمای جنگنده انجام شده است.

وزير درباره خودروی تاکتیکی ارس نيز اظهار كرد: خودروی تاکتیکی ـ فرماندهی ارس با 3.4 تن وزن و قدرت 133 اسب بخار با دو کابین یکپارچه به عنوان خودروی حامل فرماندهان،‌ خودروی هجومی و خودروی پشت خاکریز قابلیت استفاده در تمام مناطق عملیاتی صعب‌العبور و شهری را دارد.

وحیدی درباره پروژه خمپاره‌انداز وفا نيز گفت: سامانه خمپاره‌انداز برد بلند 160 میلیمتری وفا که در برد توپخانه‌های معمولی اجرای آتش می‌کنند، دارای مشخصاتي نظير افزایش قدرت سر جنگی به میزان دو تا سه برابر، عمر بالای مهمات نسبت به گلوله‌های موشکی، پراکندگی کمتر نسبت به گلوله‌های موشکی و نواخت تیر 5 تا 8 گلوله در دقیقه است.

وي همچنین با اشاره به رونمایی از سامانه جهت‌یاب و شنود شاهد گفت: این سامانه پولیس سیگنالی و جهت‌یابی در باندهای VHF و UHF و مدلاسیون‌های مختلف را در فاصله زمانی بسیار کم انجام می‌دهد. اين سامانه سیگنال‌های ثابت، آنالوگ و جهش فوقانی را تشخیص مي‌دهد، پردازش مي‌كند و مي‌تواند امکان شنود چند کانال را به طور همزمان فراهم ک

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha