• یکشنبه / ۲۶ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۳:۱۴
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91062615216

نشست خبري فرمانده كل سپاه/4/

جعفري:سازمان‌هاي بين‌المللي جلوي اسرائيل را نگيرند، در تعهدات هسته‌يي خود تجديدنظر مي‌كنيم

فرمانده سپاه در پاسخ به پرسش خبرنگاري درباره احتمال دخالت حزب‌الله لبنان در سوريه گفت: اتحادي كه بين سوريه و لبنان از قبل وجود داشته است شرايط متفاوتي با اتحاد ايران يا ايران و لبنان دارد.

فرمانده سپاه در پاسخ به پرسش خبرنگاري درباره احتمال دخالت حزب‌الله لبنان در سوريه گفت: اتحادي كه بين سوريه و لبنان از قبل وجود داشته است شرايط متفاوتي با اتحاد ايران يا ايران و لبنان دارد.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، سردار جعفري در ادامه نشست خبري خود اظهار كرد: نيروهاي مقاومت و حزب‌الله نظام تصميم‌گيري‌شان از ما مستقل است و اينكه به كمك سوريه بروند يا نه، به خودشان بستگي دارد.

وي خاطرنشان كرد: در عين حال طبيعي است كه وقتي تا چند سال قبل نيروهاي نظامي سوريه براي كمك به امنيت لبنان در اين كشور حضور داشتند، امروز نيز اگر سوريه احتياج به كمك داشته باشد مردم و دولت لبنان با كسب مجوزهاي لازم به كمك آنها بشتابند اما ايران در اين موضوع دخالتي نداشته است و البته برآورد ما اين است كه نيازي به كمك نيروهاي خارج از سوريه براي حفظ امنيت سوريه وجود ندارد، چراكه 50 هزار نيروي مردمي به عنوان جيش‌الشعبي در كنار ارتش سوريه به مقابله با هجمه ناجوانمردانه‌اي كه عليه سوريه با حمايت كشورهاي منطقه‌اي و فرامنطقه‌اي انجام مي‌شود فعال هستند و بخش قابل توجهي از جامعه لبنان نيز از بشار اسد حمايت مي‌كنند.

فرمانده سپاه در پاسخ به اين پرسش كه "آيا پدافندي كه هواپيماي تركيه در مرزهاي سوريه را سرنگون كرد توسط ايران در اختيار دولت سوريه قرار گرفته بود؟" گفت: آن سيستم ظاهرا مربوط به كشور روسيه بوده است و متعلق به ايران نبود.

جعفري همچنين، در برابر پرسشي درباره اين گفته‌ي سردار جزايري كه "در صورت دخالت نيروهاي فرامنطقه‌اي، نيروي مقاومت وارد جريان سوريه خواهند شد و شرايط را تغيير مي‌دهند"، پاسخ داد: سردار جزايري برآورد و تحليل خود را از توانمندي جريان مقاومت اعلام كردند كه اگر روزي قرار شود جبهه مقاومت براساس دستورات اسلامي و آموزه‌هاي قرآن مبني بر كمك كشورهاي اسلامي به همديگر وارد ميدان شود معلوم است كه چه اتفاقي مي‌افتد و البته بايد بدانيم جبهه مقاومت كه متشكل از افراد مومن در كشورهاي مختلف است، وابسته به دولت‌ها نيست و تنها از روي احساس تكليف وارد ميدان مي‌شوند.

سازمان‌هاي بين‌المللي جلوي اسرائيل را نگيرند، در تعهدات هسته‌يي خود تجديدنظر مي‌كنيم

وي در پاسخ به پرسش خبرنگار AP درباره حمله احتمالي اسرائيل به ايران گفت:‌ رژيم صهيونيستي موجوديت و هستي خود را در مخاطره مي‌بيند و طبيعي است كه تلاش كند با توجه به ماهيت جنايت‌آميز و اهل كشتار و قتل بودنش مشكلات خود را با اقدام نظامي و تهديد حل كند اما بعيد مي‌دانيم كه رژيم صهيونيستي بدون اجازه آمريكا دست به چنين اقدامي بزند، چراكه مي‌داند در اين صورت نتيجه‌اي عايدش نمي‌شود.

فرمانده كل سپاه تاكيد كرد: توان هسته‌يي ايران از نظر امنيتي در حد قابل قبولي است و چنين اقداماتي نمي‌تواند ضربه‌ چنداني به آن بزند. در صورتي كه سازمان‌هاي بين‌المللي نتواند جلوي چنين اقدامي از سوي رژيم صهيونيستي را بگيرند، ايران نيز در تعهدات خود در اين زمينه تجديدنظر مي‌كند و شرايط تغيير خواهد كرد.

وي همچنين تصريح كرد: البته اسرائيل كوچكتر از آن است كه بتواند به تنهايي به ايران حمله كند و چون از تبعات و پاسخ‌هاي ايران نسبت به اين اقدام نگرانند، چنين كاري نمي‌كنند مگر اينكه به ديوانگي و جنون برسند وگرنه با محاسبات و منطق دست به چنين كاري نخواهد زد.

اطلاعات RQ170 را تخليه كرده‌ايم

جعفري درباره پهپاد آمريكايي RQ170 كه توسط ايران به غنيمت گرفته شده بود نيز گفت:‌ اطلاعات اين پهباد تخليه شده و مدارك مستندي مبني بر جاسوسي اين پهباد در ايران به دست آمده است كه نشان مي‌دهد اين پهباد به دنبال جمع‌آوري اطلاعات خاصي بوده است و در صورت صلاحديد در اين زمينه اطلاع‌رساني خواهيم كرد.

در صورت حمله اسرائيل، چيزي از آن رژيم باقي نمي‌ماند

وي در پاسخ به پرسش خبرنگار فاينشنيال تايمز نيز كه راجع به حمله اسرائيل پرسيده بود اظهار كرد: پاسخ ما به اسرائيل روشن است. در صورت اقدام رژيم صهيونيستي عليه ايران چيزي از اسراييل باقي نمي‌ماند با توجه به وسعت اين كشور و آسيب‌پذيري‌هايي كه دارند و با توجه به حجم انبوه موشك‌هاي ما بعيد مي‌دانم در اسراييل جايي سالم بماند.

فرمانده سپاه ادامه داد: با توجه به وضعيتي كه اسرائيلي‌ها دارند و نگراني‌هايي كه نسبت به اينگونه مقابله‌ها وجود دارد، همين مساله بزرگترين اقدام بازدارنده عليه آنهاست تا جرات نكنند به تنهايي كاري انجام دهند. آسيب‌پذيري‌هاي آنها بيشتر از توانمندي‌هايشان است و كشور ايران نيز با توجه به جغرافياي طبيعي و انساني طوري است كه آمريكا امكان حمله گسترده به آن را ندارد و اين مساله در برآوردهاي ما وجود ندارد و در صورت چنين اقدامي با شكست قطعي مواجه خواهند شد.

جعفري درباره پاسخ ايران به حملات محدود نيز گفت: با توجه به توانمندي‌هاي ما اثرات حملات محدود به ايران كم است و در عين حال با توجه به پاسخگويي ما كه با حجم انبوه موشك خواهد بود سپر دفاعي كشورهاي حمله كننده كه در برابر حملات موشكي محدود برنامه‌ريزي شده است كارآيي خود را از دست خواهد داد.

وي درباره امنيت تنگه هرمز در صورت اقدام نظامي عليه ايران نيز اظهار كرد: در صورتي كه جنگي در خليج فارس رخ دهد كه يك طرف آن آمريكا و غرب باشد، طبيعي است كه امنيت تنگه هرمز دچار مشكل مي‌شود و اين گذرگاه انرژي دچار خدشه خواهد شد.

ادامه دارد...

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha