• سه‌شنبه / ۲۱ آذر ۱۳۹۱ / ۱۳:۵۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91092112220

با حضور وزیر دفاع در کیش

از چند پروژه مهم در زمینه صنایع هوایی رونمایی شد

از چند پروژه مهم در زمینه صنایع هوایی رونمایی شد

با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ششمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی در کیش، از چند پروژه مهم کشور در زمینه صنعت هوایی رونمایی شد.

با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ششمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی در کیش، از چند پروژه مهم کشور در زمینه صنعت هوایی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به جزیره کیش، در این نمایشگاه، وزیر دفاع از بالگرد بازسازی‌شده شهریار رونمایی کرد که یک بالگرد نیمه‌سنگین محسوب می‌شود و با وجود اینکه از کار افتاده بود، به دست متخصصان داخلی بازسازی و آماده پرواز شده است.

وزیر دفاع همچنین از دو مدل بالگرد ملی با نامهای «پنها 1» و «پنها 2» رونمایی کرد. این بالگردها که ماکتشان در نمایشگاه به نمایش در آمده است، به میزان پنجاه درصد ساخته شده‌اند و به زودی پروژه ساخت آنها تکمیل خواهد شد. بالگرد «پنها 1» بالگرد نیمه‌سنگین است که ظرفیت حمل چهارده نفر را دارد و بالگرد «پنها 2» نیز بالگردی سبک است که که هشت نفر ظرفیت دارد.

این بالگردها قابلیت استفاده عمومی نیز دارند و در صورت درخواست شرکت‌های حقوقی با کسب مجوزهای لازم، این بالگرد برایشان ساخته می‌شود.

وزیر دفاع همچنین در این نمایشگاه، مجموعه قطعاتی مربوط به هواپیمای جنگی صاعقه را رونمایی کرد. این مجموعه قطعات با عنوان «ارابه فرود» نامیده می‌شوند و جزو قطعات بسیار مهم هواپیما محسوب می‌شوند. ساخت این قطعات در داخل کشور، یک موفقیت بزرگ برای فعالان صنعت هواپیمایی محسوب می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha