• سه‌شنبه / ۲۸ آذر ۱۳۹۱ / ۰۸:۱۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 91092816391
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

آلودگی هوا‌، همشهری اصفهانی‌ها

آلودگی هوا‌، همشهری اصفهانی‌ها

ایسنا/اصفهان با گذشت کمتر از 15 روز از بحران آلودگی هوای اصفهان و با وجود بارش‌های هفته گذشته که هوای پاک را چند دقیقه‌ای میهمان اصفهان کرد قصه افزایش آلودگی هوا در این کلان‌شهر صنعتی دوباره تکرار می‌شود و آلاینده‌های هوا در روزهای پایانی این هفته افزایش می‌یابد.

با گذشت کمتر از 15 روز از بحران آلودگی هوای اصفهان و با وجود بارش‌های هفته گذشته که هوای پاک را چند دقیقه‌ای میهمان اصفهان کرد قصه افزایش آلودگی هوا در این کلان‌شهر صنعتی دوباره تکرار می‌شود و آلاینده‌های هوا در روزهای پایانی این هفته افزایش می‌یابد.

منصور شیشه‌فروش، مدیرکل ستاد بحران استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه اصفهان، با بیان اینکه بر اساس اعلام هواشناسی از روز سه‌شنبه تا پایان روز پنجشنبه با پایداری جو در اصفهان غلظت آلاینده‌های هوا افزایش خواهد یافت، اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای مقابله با آلودگی هوا در شهر اصفهان از سال گذشته آغاز شده است.

وی با بیان اینکه تعطیلی روزهای پنجشنبه در اصفهان نیز در راستای همین برنامه‌ریزی‌ها و پس از یک مطالعه جامع صورت گرفته است، ادامه داد: طرح‌های جامع کاهش آلودگی هوا در کلانشهر اصفهان به شدت پیگیری می‌شود و افزایش جایگاه‌های سوخت CNG و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی نیز از اقداماتی است که با هدف کاهش آلودگی هوا در اصفهان انجام شده است.

مدیرکل ستاد بحران استان اصفهان به تغییر سوخت نیروگاه‌های اصفهان و شهید منتظری از مازوت به گاز اشاره کرد و گفت: هم‌چنین رایزنی برای خروج کوره‌های آجرپزی از شعاع پنجاه کیلومتری شهر اصفهان نیز علاوه بر تامین سوخت برای این واحدهای صنعتی در حال انجام است.

شیشه‌فروش با اشاره به تدوین طرح جامع کاهش آلودگی هوای اصفهان توسط کارشناسان و اساتید دانشگاه‌های اصفهان بیان کرد: اینورژن یک پدیده‌ی طبیعی است و تمام مسؤولان اصفهان در تلاش هستند تا اثرات ناشی از آن را کاهش دهند.

به گزارش ایسنا، به گفته مدیرکل ستاد بحران استان اصفهان مردم شهر اصفهان نیز پدیده‌ی اینورژن را پذیرفته‌اند و زندگی خود را با آن تنظیم کرده‌اند اما دو هفته پیش با وجود اطلاع رسانی در خصوص افزایش آلودگی هوا و در روزهایی که شرایط آلودگی هوا به مرز بحرانی نزدیک می‌شد سالمندان و کودکان فارغ از تاثیر آلودگی بر سلامتشان خیابان‌های این شهر را رها نکرده بودند! خودروهای تک سرنشین هنوز در خیابان‌ها دیده می‌شد و پارکینگ مملو از خودروی دانشگاه اصفهان نشان می‌داد قشری که دانشگاهی و فرهیخته خوانده می‌شود! نیز گامی هرچند کوچک برای سلامت خود بر نمی‌دارد. شهروندان اصفهانی آلودگی را پذیرفته‌اند و آن را دیگر میهمان یک یا چند روز اصفهان نمی‌دانند بلکه مثل یک شهروند عادی در کنار آن فارغ از تاثیر آن بر سلامتشان زندگی می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha