• شنبه / ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ / ۱۶:۵۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91111408433

دبیرکل جبهه حزب‌الله ایران:رییس‌جمهور باید فقیه باشد

دبیرکل جبهه حزب‌الله ایران:رییس‌جمهور باید فقیه باشد

دبیرکل جبهه حزب‌الله ایران با بیان اینکه "باید نسبت به چهره حزب‌الله بازنگری داشته باشیم"، گفت: باید بساطی که به عنوان حزب‌الله در کشور از اول انقلاب پدید آمده جمع و به حرکتی بزرگ تبدیل شود که بتواند همگان را در بر گیرد؛ حرکتی که اجتماعی، سیاسی، ‌فرهنگی و اقتصادی باشد.

دبیرکل جبهه حزب‌الله ایران با بیان اینکه "باید نسبت به چهره حزب‌الله بازنگری داشته باشیم"، گفت: باید بساطی که به عنوان حزب‌الله در کشور از اول انقلاب پدید آمده جمع و به حرکتی بزرگ تبدیل شود که بتواند همگان را در بر گیرد؛ حرکتی که اجتماعی، سیاسی، ‌فرهنگی و اقتصادی باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سیدمحمدباقر خرازی در نشستی خبری که امروز (شنبه)‌ برگزار شد، با اعلام آمادگی خود برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، تاکید کرد: حزب‌الله باید حد واسطی بین دولت و مردم باشد. دولت حزب‌الله دولتی است که تشکیلات آن در تمام شهرها فعال است. ما دنبال این هستیم که بتوانیم روابط بین دولت و مردم را بر اساس یک ساختار تشکیلاتی مدرن هدایت کنیم.

دبیرکل جبهه حزب‌الله ایران با بیان اینکه "معنا ندارد در کشوری مثل جمهوری اسلامی ایران یک مجموعه بتواند سال‌های سال کشور را در اختیار بگیرد"، گفت: باید تشکیلاتی دینی و فقاهتی شکل بگیرد و جریان حزب‌الله بتواند در تمام خانه‌ها حضور عملیاتی پیدا کند. باید هر فردی با هر باور دینی بتواند در این تشکیلات حضور داشته باشد.

وی در ادامه افزود: هرکس به نظام و انقلاب، قانون اساسی و مقام معظم رهبری اعتقاد و باور داشته باشد می‌تواند در تشکیلات حزب‌الله حضور یابد و کسانی که چنین باوری نداشته باشند، می‌توانند به عنوان هوادار و یار باشند و در دولت حزب‌الله به صورت فردی حضور داشته باشند.

دبیرکل جبهه حزب‌الله ایران با بیان اینکه "من اعتقاد ندارم کسانی که از ایران رفته‌اند ضد انقلاب هستند"، تصریح کرد: اگر اعتقاد آنها به ایران بیشتر نباشد، کمتر نیست. ایران برای همه ایرانی‌هاست و برای گروه خاصی نیست. من در دوران حزب‌الله همه آنها را با شرط اینکه ارزش‌های غربی را وارد کشور نکنند بازمی‌گردانم.

خرازی ابراز عقیده کرد: از دیگر اهداف دولت حزب‌الله این است که بتواند برای اولین‌بار اخلاق و تقوای سیاسی را به نسل‌های جدید بیاموزد. متاسفانه در دوران انقلاب به نام دین،‌ بداخلاقی‌هایی شد و ما باید این مساله را حل کنیم. اگر رفتارهایی به نام دین، علیه دین صورت گرفته باشد مورد پذیرش ما نیست.

وی با بیان اینکه "دولتی که بر پایه تقوا شکل بگیرد با برکت خواهد بود"، گفت: آمده‌ایم اخلاق و تقوای سیاسی را به همه نشان دهیم. آمده‌ایم اصطلاح «سیاست یعنی حقه‌بازی» را تغییر دهیم. برای فتح صندلی‌های موقت، ابدیت خود را نخواهیم فروخت.

دبیرکل جبهه حزب‌الله ایران با اشاره به اینکه "دولت حزب‌الله، دولت رضایت ملی، رفاقت ملی و آشتی ملی است"، افزود: ما همگان را به آشتی دعوت خواهیم کرد و همه با هم ایرانی واحد و قدرتمندی را به جهانیان عرضه خواهیم کرد.

خرازی با تاکید بر ضرورت رابطه دولت و حوزه علمیه اظهار کرد: چطور می‌شود رییس قوه قضاییه برای حل اختلاف بین دو نفر باید فقیه باشد و اجتهاد و فقاهت در او شرط باشد؟ چطور می‌شود رییس‌جمهور که با یک قلم می‌تواند میلیاردها دلار را جابجا کند نباید مجتهد باشد؟ معتقدم که رییس‌جمهور باید فقیه باشد و اگر کسی غیرفقیه بخواهد رییس‌جمهور باشد، به اجبار آن را به عنوان رییس‌جمهور می‌پذیریم.

وی با بیان اینکه "هدف مهم این است که حوزه را به نظام برگردانیم"، خاطرنشان کرد: اگر حوزه‌ها کنار بکشند این نظام فرو خواهد رفت. باید برای نگه داشتن انقلاب و این انسجام حوزه‌ها به دولت برگردند و صرف حضور چند روحانی در دولت، تکیه بر حضور فقاهت نیست.

دبیرکل جبهه حزب‌الله ایران با بیان اینکه "یکی از اهداف حزب‌الله جمع کردن همه نیروهای انقلابی است"، گفت: این کار جز از روحانیت بر نمی‌آید. هر کسی که برای انتخابات می‌آید به این شرط می‌آید که دیگری نباشد ولی من اینطور نیستم. یکی دیگر از اهداف ما این است که ادب ولایت‌مداری را به همه بیاموزیم. آیا برخورد با رهبری همان برخورد با ولی عصر(عج) است؟ در زمان امام راحل کسانی بودند که با توجیه، سخنان ایشان را رد می‌کردند و اکنون هم عده‌ای هستند که با توجیه غلط یا به سکوت، سخنان رهبری را رد می‌کنند.

وی با بیان اینکه "من برای تصرف قدرت نیامده‌ام و هیچگونه علاقه‌ای به این صندلی‌ها نداشته و ندارم و به همین خاطر در هیچ‌جا حضور رسانه‌ای نداشته‌ام"، تاکید کرد: باید چهره جدیدی می‌آمد. شاید امیدی جدید در مردم ایجاد شود. شاید مردم از چهره‌های تکراری خسته شده باشند، شاید چهره جدیدی که به صحنه می‌آید بتواند مردم را به حرکت در آورد.

خرازی در مورد روابط بین‌الملل نیز اظهار کرد: رابطه با غرب را به گونه‌ای تنظیم خواهیم کرد که اولا غرب اعتمادش جلب شود، ثانیا رضایت ما جلب شود، ثالثا حقوق ما محقق شود. یک تعادلی در روابط خودمان با غرب نسبت به شرق ایجاد خواهیم کرد. نسبت به حرکت‌ها و مواضع روسیه و چین نیز مواضع خاصی خواهیم گرفت. مسلم بدانید در چند ماه اول ریاست‌جمهوری خود مساله تحریم‌ها را حل خواهم کرد. هم تحریم‌ها را لغو خواهم کرد و هم تحریم‌کنندگان را بر سر میزی خواهم نشاند که حقوق ملت ما را بپذیرند.

دبیرکل جبهه حزب‌الله ایران در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره ارتباطش با انصار حزب‌الله گفت: هیچ ارتباطی بین من و انصار حزب‌الله وجود نداشته است و فقط برخی از آنها شاگرد من بودند. آنها باید بدانند علاوه بر ولایت، فقاهت هم هست. باید بدانند که دوری از فقاهت همان کج‌راهی است که دیگران داشته‌اند.

وی در پایان، هرگونه ارتباط با قالیباف و هاشمی رفسنجانی را رد کرد و افزود: آقای قالیباف را مرد صالحی می‌دانم ولی هیچگونه ارتباطی بین ما نبوده و نیست. آقای هاشمی مرد بزرگی است که به ما درس تعبد آموخت. هاشمی رفسنجانی تاریخ انقلاب ماست ولی با افکار فرهنگی‌اش موافق نیستم اما ایشان را سیاستمداری بزرگ می‌دانم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۰۵:۵۸

جناب آقاى خرازى دبيركل حزب‌الله ايران هستند، دبير جبهه حزب‌الله آقاى حجت مي‌باشند.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۹ ۱۵:۵۱

حاج آقا خرازى حزب‌الله را بجاى حزب سياسي اشتباه گرفته است. بهتر است ايشان از عنوان حزب‌الله سوءاستفاده سياسي و جناحي نكنند و با اين افكارى كه دارند و علاقه‌مندى به كار حزبي و انتخاباتي، بروند حزب سياسي تشكيل دهند. حزب‌الله كاركرد گروهي و حزبي به معناى برداشتي كه ايشان دارند، ندارد.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۹ ۱۵:۲۶

آقاى خرازى سابقاً به‌عنوان حزب‌الله قم فعالیت و اظهارنظر می‌نمودند. بعداً عنوان خود را به حزب‌الله ایران گسترش دادند. مواضع آنان مشخص و در فضاى مجازى نیز قابل دسترسی است. آنچه مشخص است این‌گونه مواضع به جلب نظر مخاطبین موثر واقع نگردیده و تعویض و تحصیل عناوین هم کارگر واقع نشده، لذا واکنشها و مواضع افراطي و تفریطی نسبتاً حاد، فریبا و هیستریک(عصبي) براى جلب توجه مخاطبین، منجر به بدگمانی در محیط همگانی گردیده است!

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۹ ۱۵:۲۹

٢- دبير جبهه حزب‌الله، آقاى حجت هستند که از فرماندهان و ایثارگران دوران دفاع مقدس و یکی از نخبگان ملی و کارشناسان عالی و پژوهشگران در امور استراتژیک و امنیت ملی می‌باشند. این تشکل، یک مجموعه قدمت‌دار، داراى مشی متعدل و راهبردى است. مراجع، خواص و نخبگان، جناحهاى سیاسی در گرایشات مختلف، مقامات و مسئولین کشورى و لشگرى و… براى دیدگاهها و نظرات و مواضع این جبهه اهمیت، اثرگذارى و احترام خاص قائل هستند. جبهه حزب‌الله متشکل از نیروهاى دلسوز، هزینه داده و علمی کشور می‌باشند که در قالب جمعیتها، کانونها، مراکز و موسسات مردم‌نهاد، مدنی، ملی و خصوصی فعالیت کاربردى و راهبردى دارند.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۹ ۱۵:۳۷

٣- انصار حزب‌الله تا نیمه اول دهه هفتاد بیشتر به برگزارى مراسم شهداى دفاع مقدس و جنگ می‌پرداختند و عمده مواضع آنها حول محور گرامیداشت ارزشهاى دوران دفاع مقدس بود. کمتر مواضع سیاسی می‌گرفتند و بیشتر کار فرهنگی بر محور موارد مطروحه داشتند. آنان طی این سالها بیشتر همت و سعی خود را در اتخاذ مواضع فرهنگی می‌نمودند و تلاش داشتند که به‌عنوان یک زیرمجموعه تابع سیاستگذارىهاى جبهه حزب‌الله خود را نشان دهند، اما در مدت زمان اندک و با اخذ امکانات و نزدیکی به نهادها و مراکز قدرت، به‌عنوان تریبون بخشهایی از لایه‌هاى قدرت، به اتخاذ مواضع تند و افراطی سوق پیدا نمودند و با استمرار چنین ارتباطاتی، مواضع سیاسی آنان در تخریب برخي ارکان و بزرگان نظام سرعت یافت. تذکرات پی‌درپی جبهه حزب‌الله به آنان کارگر نگردید و در تذکرات خصوصی و قول اصلاح مواضع و دورى از مواضع افراطی‌شان، هیچگاه عملی نشد. این مجموعه با تقرب لایه‌هاى قدرت چندپاره شد و کارکرد بازتاب‌دهنده خواست ملی حزب‌الله و نیروهاى مردمی خود را در سطح خاستگاه مراکز قدرت تقلیل دادند و در آن خاستگاهها هضم شدند!

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۹ ۱۶:۱۵

اين نوع پردازش و نگرش به حزب‌الله، وارد كردن حزب‌الله عزيز به محيط جناحي و سياست‌بازىهاى رايج و متداول عناصر فرصت‌طلب براى قدرت‌طلبي و چنگ‌اندازى به قدرت تحت هر عنوان و با هر ابزارى است. به نظر مي‌رسد حجت‌الاسلام خرازى نيازمند آشنايي با مباني حزب‌الله از منظر بنيانگذار انقلاب اسلامي باشند و مطالعه و سيرى در اين موضوع كمك شاياني به ايشان باشد.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۲۰ ۰۱:۰۸

سلام، لطفاً كاراكتر نظرات را نامحدود يا بيشتر كنيد كه خوانندگان قادر باشند مطالب و اطلاعات خود را برايتان ارسال كنند. كاراكتر متن متاسفانه كوتا بود و نتوانستيم نامه دبير را برايتان ارسال نمائيم. با تشكر و سپاس