• یکشنبه / ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ / ۰۹:۵۴
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91111508638
  • خبرنگار : 71480

در همایش مکتب دفاعی انقلاب اسلامی

10 پروژه تحقیقاتی دفاعی رونمایی می‌شود

 10 پروژه تحقیقاتی دفاعی رونمایی می‌شود

دبیر همایش مکتب دفاعی انقلاب اسلامی در آرا و اندیشه‌های امام خمینی (ره) و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با بیان این‌که مکتب اسلام کارآمدی خود را به اثبات رسانده است، گفت: در این همایش 10 پروژه تحقیقاتی دفاعی رونمایی می‌شود.

دبیر همایش مکتب دفاعی انقلاب اسلامی در آرا و اندیشه‌های امام خمینی (ره) و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با بیان این‌که مکتب اسلام کارآمدی خود را به اثبات رسانده است، گفت: در این همایش 10 پروژه تحقیقاتی دفاعی رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این همایش که صبح امروز (یکشنبه) با حضور سردار جعفری و سردار سلامی در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، حسین ظریف‌منش با بیان این‌که امیدواریم این همایش فتح بابی برای کار تحقیقات جدی پیرامون مکتب دفاعی اسلامی باشد، اظهار کرد:‌ در این همایش 10 پروژه تحقیقاتی دفاعی رونمایی می‌شود.

رییس دانشگاه جامع امام حسین(ع) افزود: در رابطه با دهه فجر و آموزه‌های انقلاب اسلامی به نظر من سه رویکرد می‌تواند وجود داشته باشد، رویکرد اول تجلیل از ایثارگران، شهدا و رهبران، رویکرد دوم رویکرد تبیینی است در این رویکرد از استقامت مردم در پیروزی انقلاب اسلامی یاد می‌کنیم و درس می‌گیریم و عزمی دوباره پیدا می‌کنیم تا عوامل پیروزی انقلاب و عوامل استمرار آن را بشناسیم.

ظریف‌منش با بیان این‌که رویکرد سوم رویکرد بازاندیشی آموزه‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی به عنوان یک مکتب است، خاطرنشان کرد: این مکتب می‌تواند الگوی سایر جوامع باشد و می‌تواند ما را در طراحی و ارائه الگویی برای جهانیان موفق گرداند.

دبیر همایش مکتب دفاعی انقلاب اسلامی در آراء و اندیشه‌های امام خمینی و خامنه‌ای در ادامه با اشاره به این‌که انقلاب اسلامی یک تحول بنیادین مبتنی بر مکتب اسلام بود، اظهار کرد: این مکتب یک چالش عمیق در بنیان فکری لیبرال دموکراسی ایجاد کرد و حیات غرب را مورد هدف قرار داد، به همین خاطر بیشترین مقابله با آن می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که این مکتب کارآمدی خود را نشان داده است، تصریح کرد:‌ در بحث جنگ و دفاع مقدس در زمینه پیشرفت‌های دفاعی و نظامی و بیداری اسلامی این مکتب کارآمدی خود را به اثبات رسانده است.

به گفته وی از دل این مکتب می‌توان نظام سیاسی، اجتماعی ، دفاعی و غیره را خارج کرد و از سیره امام خمینی(ره)‌و مقام معظم رهبری استفاده نمود و این مکتب را کامل و آماده ارائه به جهانیان کرد.

ظریف‌منش با اشاره به این‌که امام خمینی و مقام معظم رهبری دارای شئون مختلفی مثل فقاهت، عدالت ، مردم‌داری ، ولایت ، دانشمندانی صاحب‌نظریه و دارای تجربه و مدیریت هستند، اظهار کرد: با این سرمایه‌ها می‌توان کار جدی انجام داد و الگوی انقلاب اسلامی را به جهانیان شناساند.

وی با اشاره به این صحبت مقام معظم رهبری که در تحقق هندسه جهانی توجه دقیقی باید به علوم انسانی شود، خاطرنشان کرد: ما سیره امام خمینی (ره)و مقام معظم رهبری را در نظر گرفتیم و این همایش را برگزار کردیم.

به گفته وی در یک برنامه پنج ساله با همت اساتید، پژوهشگران و موسسات پژوهشگری این کار تحقیقاتی را در زمینه دفاعی به پایان می‌رسانیم.

دبیر همایش سراسری مکتب دفاعی انقلاب اسلامی در آراء و اندیشه‌های امام خمینی (ره) و خامنه‌ای در پایان گفت: پنج نشست تخصصی در عصر امروز در حوزه‌های جنگ نرم و حوزه دفاعی با مشارکت اساتید و پژوهشگران برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha