• دوشنبه / ۳۰ بهمن ۱۳۹۱ / ۱۳:۵۱
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 91113018722
  • خبرنگار : 71038

مراسم تقدیر از 115 دانشجوی نمونه کشوری

رییس‌جمهور: فشار و کارشکنی دشمن برای جلوگیری از پیشرفت، هدیه است

رییس‌جمهور: فشار و کارشکنی دشمن برای جلوگیری از پیشرفت، هدیه است

رییس‌جمهور کشورمان، حرکت علمی در ایران را پرشتاب، گسترده و عمیق خواند.

رییس‌جمهور کشورمان، حرکت علمی در ایران را پرشتاب، گسترده و عمیق خواند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمود احمدی‌نژاد در مراسم تقدیر از دانشجویان نمونه کشوری که در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد، با اشاره به فلسفه آفرینش انسان از سوی خداوند و با بیان این‌که راه خدایی شدن بازگشت انسان به فطرت الهی و تکیه بر این فطرت است، به اهمیت علم اشاره کرد و گفت: علم پایه بازگشت انسان به حقیقت خود و فطرتش است.

وی با بیان این‌که پایه علم تفکر، تعقل و اندیشه است، تفاوت انسان با سایر موجودات را در قدرت اندیشه، تفکر و تعقل انسان عنوان کرد و افزود: خداوند انسان را آفرید و به او قدرت انتخاب داد تا انسان با اختیار خود مسیر کمال را انتخاب کند و در واقع هر اقدام و عملی که فاقد ویژگی اختیار باشد، فاقد ارزش است.

رییس‌جمهور با تاکید بر این‌که امروز فضای جوانان این سرزمین، فضای علم‌آموزی، عشق به علم و طی کردن مراحل علمی است، ادامه داد: اگر تلاش جوانان ما برای کسب علم فقط برای کسب شغل و شان اجتماعی بود یک تکه کاغذ نیز کافی بود و به نظر من اینگونه نیست و در واقع پیشرفت ما در عرصه‌های مختلف علمی نشان می‌دهد که عشق به اندیشه و تامل که ریشه در عشق به انسان و کمال انسان دارد، در بین جوانان ما ساری و جاری است.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که رنج‌هایی که در مسیر کسب علم کشیده می‌شود، موجب پیشرفت و تعالی می‌شود،‌ گفت:رنج حقیقی آنجاست که بخواهند انسان را از شان واقعی خود پایین بکشند، وگرنه وقتی دشمن فشار می‌آورد و کارشکنی می‌کند تا پیشرفت صورت نگیرد، این یک هدیه است چون عزم و اراده را برای پیشرفت و اعتلا بیشتر و راسخ‌تر می‌کند.

وی با تاکید بر این‌که امروز حرکت علمی در ایران پرشتاب، گسترده و عمیق است، ادامه داد: علم نقطه پایان و نهایی ندارد ، در واقع علم بی‌پایان است و ما نیز هنوز در ابتدای راه هستیم و باید در این مسیر تلاش بیشتری داشته باشیم.

رییس‌جمهور با اشاره به این‌که در گذشته دور ایران سالیان سال مرکز علم و اندیشه و مرجع بلامنازع علمی بود، اظهار کرد: انتظار این است که ما به جایگاه واقعی خودمان در عرصه علمی باز گردیم.

احمدی‌نژاد با اشاره به سهم تولید علم در ایران و رشد آن در سال‌های اخیر، گفت: این امر شدنی است، البته امکانات نیز باید فراهم باشد، ولی من معتقدم امکانات تابع اراده انسان است و نه انسان تابع امکانات و اگر ملتی در این زمینه تصمیم بگیرد، لازمه و امکانات آن نیز فراهم می‌شود.

وی با بیان این‌که امروز یک عزم ملی اعلان نشده در این مسیر شکل گرفته است، اظهار کرد: البته برخی از موانع باید برطرف و سیاستگذاری‌ها اصلاح شود تا تمام حرکت علمی کشور در یک راستا و یک جهت قرار بگیرد.

رییس‌جمهور با تشکر از همه کسانی که در راه اعتلای علمی این سرزمین زحمت می‌کشند، گفت: ما هر آرمان و دینی که داشته باشیم، ولی به لحاظ علمی پیشرفته‌ نباشیم دفاع از آن آرمان و دین نیز مشکل خواهد بود و در واقع هدایت دینی بر روی انسان عالم اثرگذار است.

احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود به پیشنهاداتی که دانشجویان نمونه در این مراسم مطرح کرده بودند، اشاره کرد و گفت: چارچوب انتخاب دانشجویان نمونه و نخبه با هم متفاوت هستند و اگر بخواهیم این کار را انجام دهیم دایره گزینش دانشجویان نمونه محدود می‌شود و اگر شما با این امر موافق هستید، خانم سلطان‌خواه و وزیر علوم می‌توانند با یکدیگر بنشینند و ضوابطی در این زمینه تهیه کنند.

وی همچنین به این دانشجویان قول داد که مساعدت‌های لازم برای سفر عمره مفرده آنها به همراه یک همراه فراهم شود و زمینه برای ادامه تحصیل آنها در مقاطع بالاتر فراهم شود.

رییس‌جمهور همچنین با بیان این‌که آرزو داریم تمام جوانان این کشور به قله‌های علمی برسند، گفت: زیباترین لحظه زمانی است که یک شکوفه این کشور به میوه ارزشمندی تبدیل شود.

احمدی‌نژاد همچنین در مورد خواسته دیگر دانشجویان نمونه مبنی بر عضویت آنها در هیات علمی، اظهار کرد: ما در این زمینه سهمیه و اعتبارات لازم را اعطا کرده‌ایم و ان‌شاءالله مساعدت‌های لازم برای عضویت آنها در هیات علمی فراهم می‌شود.

وی همچنین پیشنهاد کرد که دانشجویان نمونه در مقطع کارشناسی ارشد که از نظر علمی برجسته هستند، در مراکز تحقیقاتی و پژوهشی مشغول به فعالیت شوند و بعدا توسط این مراکز جذب شوند.

رییس‌جمهور همچنین در پاسخ به خواسته این دانشجویان مبنی بر این‌که یک دستگاه خودروی ملی به تک تک آنها داده شود، خطاب به آنها گفت:‌ ان‌شاءالله با مساعدت‌های وزارت علوم یک دستگاه پراید به دانشجویان نمونه اهدا خواهد شد.

همچنین احمدی‌نژاد در این مراسم با اشاره به لباسی که این دانشجویان بر تن داشتند و با زیبا عنوان کردن این لباس، گفت: مناسب است که تنوع رنگی آن را بیشتر کنیم که در این هنگام یکی از دانشجویان نمونه شال خود را بر گردن رییس‌جمهور انداخت.

در این مراسم که حدود 115 دانشجوی نمونه کشوری حضور داشتند از 22 دانشجوی نمونه دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم و 10 نفر از دانشجویان نمونه دانشگاه‌های وابسته به وزارت بهداشت تقدیر شد.

در این مراسم طریقت منفرد سرپرست وزارت بهداشت، کامران دانشجو وزیر علوم و الهام سخنگوی دولت نیز حضور داشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha