• پنجشنبه / ۱۷ اسفند ۱۳۹۱ / ۱۵:۰۲
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91121711481
  • منبع : نمایندگی فارس

رییس شورای اسلامی استان فارس خبر داد:

دعوت از چمران برای کاندیدا شدن در انتخابات ریاست جمهوری

رییس شورای اسلامی استان فارس گفت: شورائیان کشور از مهندس مهدی چمران دعوت کرده‌اند به‌عنوان کاندیدا در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کند.

رییس شورای اسلامی استان فارس گفت: شورائیان کشور از مهندس مهدی چمران دعوت کرده‌اند به‌عنوان کاندیدا در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس مظفر مختاری افزود: اعضای شوراها با توجه به سوابق‌، کارنامه مدیریتی، توان علمی و عملی، مهندس چمران را گزینه‌ای مناسب و اصلح برای سپردن سکان هدایت کشور در قوه مجریه می‌دانند.

وی گفت: ولایتمداری، کارآمدی، کفایت، تدبیر، ایمان به اهداف نظام، استقلال ملت و لزوم پیشرفت کشور، آگاهی به مشکلات مردم، اقتدار، اعتقاد به مبارزه با فساد از جمله مشخصه‌های فرد اصلح برای عهده‌دار شدن مسوولیت قوه مجریه است و چمران همه این ویژگی‌ها را دارد.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور گفت: پیشرفت تنها با آیین‌نامه، بخشنامه، ماده و قانون، امکان‌پذیر نیست، از این رو حضور نخبگان و اندیشمندان در این عرصه برای ایجاد یک گفتمان گسترده اجتماعی نقشی مؤثر و بی‌بدیل دارند؛ بنابراین یک رییس‌جمهور کارآمد باید برنامه‌ها و اهداف آتی خود را در چارچوب قانون اساسی و حفظ خطوط قرمز نظام طوری مطرح کنند که قابلیت اجرایی داشته باشد.

رییس شورای اسلامی استان فارس تصریح کرد: رابطه انتخابات و مردم این است که مردم هم حق تعیین سرنوشت خود را دارند و باید از این حقشان استفاده کنند و در انتخابات مشارکت داشته باشند تا سرنوشت‌شان را آن‌طور که می‌خواهند رقم بزنند و این حضور چشمگیر تعهد سنگینی را برای یک رییس جمهور به وجود می‌آورد.

وی گفت: امروز کشور با مشکلاتی روبرو است که در گام نخست معیشت مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد و برای رفع تمامی این موارد نتیجه گرفته‌ایم که باید در این دوره از انتخابات شوراییان از فردی حمایت کنند که کارایی خود را اثبات کرده باشد.

وی گفت: واقعیت این است که امروز مردم ما گرانی،‌ بیکاری و مشکلات اقتصادی را با گوشت و پوست خود احساس می‌کنند و به‌خوبی هم می‌دانند که عمل به رهنمود‌های رهبری عامل پایداری و اقتدار جمهوری اسلامی است و در همین جهت رفتار کرده و می‌کنند.

مختاری حرکت در مسیر وحدت و رعایت اخلاق اسلامی در سطح جامعه به ویژه از سوی مسوولان را یک ضرورت برای انقلاب اسلامی و زیبنده نظام اسلامی ارزیابی و هرج و مرج را نکوهش کرد و بر عمل کردن به فرمایشات رهبر معظم انقلاب برای اجرایی کردن سیاست، اقتصاد مقاومتی برای مقابله با تحریم‌های دشمنان در سطح کشور تأکید کرد.

وی گفت: شوراییان معتقدند این دوره از مدیریت جمهوری اسلامی در همه حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و روابط بین‌الملل با حفظ همه اصول با روحیه تعامل بهتر و اصلاحات ساختاری به نتیجه می‌رسد.

وی ادامه داد: شوراییان با روحیه تعامل در حوزه‌های داخلی و با پیروی از جهت‌گیری‌های مقام معظم رهبری در روابط بین‌الملل، می‌توانند به‌رغم تمام محدودیت‌ها این خط اساسی انقلاب اسلامی را ادامه داده و به نتیجه برسند.

رییس شورای اسلامی استان فارس افزود: از دیدگاه شوراییان کسانی که در خط ولایت هستند، می‌توانند با همدلی، هماهنگی و سعه‌صدر بر مشکلات فائق آیند؛ چراکه با توجه شرایط جهانی، منطقه‌ای، حوزه‌های مختلف امنیتی، امنیت هسته‌یی، امنیت منطقه‌ای و امنیت انرژی، جمهوری اسلامی هم دارای اقتدار بالا و هم دارای فرصت‌های فراوان برای تعامل با کشورهای جهان و منطقه با حفظ همه اصول و آرمان‌ها و جهت‌گیری‌هایش هست.

وی گفت: پیشنهاد شوراییان به مهندس چمران در همایش کرمان مطرح شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha