• دوشنبه / ۲۷ خرداد ۱۳۹۲ / ۱۷:۴۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 92032716756
  • خبرنگار : 71381

روحانی/5/: «داس» نداریم که مدیران را درو کنیم/انجمن صنفی روزنامه‌نگاران را احیا می‌کنیم

حسن روحانی در پاسخ به این پرسش که "آیا مجریان و مسئولان دولت نهم و دهم را درو می‌کنید یا از آنها استفاده خواهید کرد؟"، گفت: ما گفتیم کلید داریم، نگفتیم داس داریم.

حسن روحانی در پاسخ به این پرسش که "آیا مجریان و مسئولان دولت نهم و دهم را درو می‌کنید یا از آنها استفاده خواهید کرد؟"، گفت: ما گفتیم کلید داریم، نگفتیم داس داریم.

به گزارش ایسنا، رییس جمهور منتخب مردم در ادامه نشست خبری خود تاکید کرد: دولت آینده، دولت کارآمدی و شایسته‌سالاری است و از همه عزیزان و مدیرانی که هشت سال کار و تلاش کردند و شایسته هستند استفاده می‌کنیم و در مقابل آنها تواضع می‌کنم؛ البته اگر کسی اتوبوسی آمده باشد و بدون بلیط، خودش می‌داند.

وی با بیان اینکه "امیدوارم در دولت آینده از همه مدیران شایسته و متعهد استفاده شود و به آنها احترام گذاشته خواهد شد"، تاکید کرد: قول می‌دهم من به سهم خودم اجازه نخواهم داد در دولت آینده به کسی توهین شود یا تهمت زده شود، بلکه اخلاق، برادری و محبت در کشور مستقر خواهد شد که فقط از این راه می‌توان کشور را پیش برد.

روحانی افزود: در جواب اینکه فرمودید همه‌جا باید موجب سربلندی کشور باشیم و با همه دشمنان بجنگیم، باید بگویم اول باید تلاش کنیم در داخل اگر کسی فاصله گرفته است جذبش کنیم چون جذب، اولین قدم ماست و مردم ما خیلی خوب هستند؛ البته ممکن است استثناهایی هم وجود داشته باشد اما اگر مردم نقد و انتقادی دارند زود نباید آنها را دشمن کنیم.

رییس‌جمهور منتخب با اشاره به اینکه "ملت ما، دوست کشور و نظامند و زیر خیمه ایرانیت، اسلامیت و ولایت هستند"، خاطرنشان کرد: حداکثر تلاش این است که به دشمنان بفهمانیم ناچار هستند در برابر ملت بزرگ ایران سر فرود آورند نه اینکه دشنه خود را نشان دهند.

وی با اشاره به حضور قدرتمند مردم در انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری گفت: ملت با حضورش قدرت خود را نشان داد. مگر بالاتر از این قدرتی داریم؟ شاهد بودیم بیش از 72 درصد پای صندوق‌های رای آمدند و خوشحالی مردم را مشاهده کردیم.

روحانی به روزهای قبل از انتخابات و سفرهای خود به استان‌ها و شهرستان‌ها اشاره کرد و یادآور شد: شور و هیجان بسیاری در بین مردم بویژه جوانان ایجاد شده بود و این موضوع نشان می‌دهد که مردم عاشق کشور و توسعه و سربلندی آن هستند و دشمن این قدرت را دید، پس اگر کسانی هستند که فکر دشمنی آینده را دارند، ادامه نخواهند داد و شرایط کاملا با آنچه که بوده، عوض شده است.

رییس‌جمهور منتخب مردم همچنین در برابر پرسش خبرنگاری نابینا درباره رسیدگی به مشکلات روشندلان کشور گفت: رسیدگی به وضع روشندلان در اولویت کار دولت خواهد بود چون وظیفه انسانی و اسلامی دولت آینده است.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی در رابطه با مساله سیاست خارجی و روابط ایران و انگلیس اظهار کرد: اصل بر این است که مشکلاتمان را با همه کشورهایی که به رسمیت می‌شناسیم رفع کنیم و مبنای کار ما، احترام متقابل، در نظر داشتن حقوق حقه ملت ایران و منافع متقابل است؛ البته با منطق و عقلانیت و مسیر اعتدال باید بتوانیم مشکلات بین خود و دیگر کشورها را حل کنیم و دولت انگلیس از این اصل کلی مستثنی نیست.

روحانی در برابر پرسش دیگری در مورد محدودیت شرایط کسب و کار و خیزش اقتصادی در گذشته و تغییراتی که ایجاد خواهد شد، پاسخ داد: قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار حتما در دولت دنبال می‌شود و آیین‌نامه‌های اجرایی آن نوشته خواهد شد و عملیاتی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه "سیاست‌های کلی اصل 44 به دقت و به خوبی انجام نشده است"،‌ گفت: باید سیاست‌های اصل 44 به طور دقیق اجرا شود، چراکه مقام معظم رهبری آن را انقلاب اقتصادی دانسته‌اند و در مسیر فعلی معلوم نیست به آن انقلاب منجر شود، پس باید سعی کنیم در مسیر هدف رهبری گام برداریم.

رییس‌جمهور منتخب مردم ایران با بیان اینکه "قانون بودجه تازه تصویب شده است و دولت ملزم است قانون را اجرا کند"، افزود: هرجا دولت نظر خاصی دارد به صورت لایحه تقدیم مجلس خواهد کرد و اگر ضرورت بیشتری احساس کند دو فوریتی یا سه فوریتی موضوع را مطرح خواهد کرد و امیدوارم نمایندگان عزیز مجلس با دولت آینده همراهی داشته باشند.

وی در جواب این سوال که "سازمان برنامه و بودجه احیا خواهد شد؟" گفت: اصل بر این است، اما به هر حال مواردی وجود دارد که در مقام عمل باید قدم به قدم برنامه‌ریزی شود.

روحانی در پاسخ به خبرنگاری که در مورد جو ایجاد شده در دنیا با انتخاب او به عنوان رییس‌جمهور ایران اشاره کرده بود، افزود: حتما با این انتخابات و حضور مردم، اساسا شرایط در سطح جهان عوض شده است؛ از جمله افکار عمومی دنیا،‌ رسانه‌ها و سیاسیون و این جو جدید حتما تبدیل به فرصت نو می‌شود و امیدواریم این فرصت ناب باعث شود روابط ما با دنیا بهتر شود.

رییس‌جمهور منتخب مردم در برابر صحبت خبرنگاری مبنی بر اینکه "شما امید را به ایران برگردانید"، تاکید کرد: من امید را برنگرداندم بلکه مردم امید را به کشور برگرداندند و آن هم با حضور و نشاط و مشارکتشان، چون ما همه چیز را از مردم داریم.

روحانی در پاسخ به این پرسش که "آیا انجمن صنفی روزنامه‌نگاران را فعال خواهید کرد؟" گفت: من نه تنها آن انجمن، بلکه هر انجمنی را که طبق قانون باید فعال باشد، حمایت خواهم کرد؛ چراکه معتقدم این انجمن‌ها راهی برای اداره مسائل جامعه هستند و اداره جامعه باید به انجمن‌های صنفی و حرفه‌ای برگردد.

ادامه دارد...

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha