• یکشنبه / ۱۳ مرداد ۱۳۹۲ / ۱۱:۱۲
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 92051306988

رییس فدراسیون نجات غریق: در 10 سال گذشته جان 60 هزار نفر را نجات داده‌ایم

رییس فدراسیون نجات غریق: در 10 سال گذشته جان 60 هزار نفر را نجات داده‌ایم

سید مدصطفی میرسلیم پس از انتخاب سه‌باره‌اش به عنوان رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی گفت: یکی از موفقیت‌های بزرگ ما این است که در 10 سال گذشته توانسته‌ایم جان 60 هزار نفر را نجات دهیم.

سید مدصطفی میرسلیم پس از انتخاب سه‌باره‌اش به عنوان رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی گفت: یکی از موفقیت‌های بزرگ ما این است که در 10 سال گذشته توانسته‌ایم جان 60 هزار نفر را نجات دهیم.

میرسلیم در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در مورد مجمع انتخاباتی فدراسیون نجات غریق و غواصی اظهار کرد: این مجمع با تاخیر برگزار شد. قرار بود انتخابات آبان ماه سال قبل و همزمان با مسابقات ما در کیش برگزار شود اما به خاطر عدم حضور مسوولان مربوطه برگزار نشد.

وی افزود: سرانجام در آخرین روز کاری دولت دهم مجمع انتخاباتی فدراسیون با حضور همه‌ی اعضا و کاندیداهای محترم برگزار شد و اعضا به بنده اعتماد کردند. امیدوارم شایستگی این اعتماد را داشته باشم.

رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی در مورد برنامه‌های این فدراسیون گفت: برنامه‌های ما در این سال‌ها موفق بوده که مهم‌ترین آن هم بحث آموزش بود. در این سال‌ها منجیان با مدارج مختلف زیادی داشتیم اما جوابگوی نیازها نبود. بنابراین طرح آموزش را گسترش دادیم و اکنون به مرز صد هزار منجی آموزش‌دیده رسیده‌ایم. این تعداد منجی برای ما کافی است و تعداد زیادی را هم به عنوان منجی ذخیره داریم که در صورت نیاز وارد عرصه می‌شوند. این روند خوب ادامه پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: هدف ما در این بخش این است که بتوانیم منجیانی در حد یک درصد کل جمعیت جامعه یعنی حدود 700 هزار منجی را تربیت کرده و در اختیار داشته باشیم. این موفقیت بی‌نظیری است که در دسترس است. البته داشتن همین تعداد 100 هزار منجی هم عملکرد خوبی است.

میرسلیم با اشاره به این‌که در 10 سال گذشته این منجیان جان 60 هزار نفر از هموطنانمان را نجات داده‌اند، گفت: یکی از کارهای مهم فدراسیون این بود که نقاط خطرآفرین در سواحل خزر را که بیش از 95 درصد قربانیان غرق شدن در این مناطق بودند را شناسایی کردیم. مصمم بودیم تا برای این مساله فکری کنیم. به همین خاطر از منجیان برای همکاری دعوت کردیم.

وی ادامه داد: این برنامه موفق بود و توانستیم جان حدود 60 هزار نفر را نجات دهیم که باید این کار را با قدرت ادامه دهیم. البته این طرح هم نواقصی وجود داشته و آن از لحاظ پشتیبانی بوده که باید فکری برای آن کرد. منجیان ما وقت گذاشته‌اند و برای نجات هموطنان زحمت کشیده‌اند اما هنوز بحث حق‌الزحمه آنها باقی است که امیدوارم استانداری‌ها و وزارت کشور که متولیان اول این بخش هستند فکری کنند و طوری نشود که زحمات این منجیان بی اجر بماند.

رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی، نجات جان این تعداد از هموطنان را کاری بسیار ارزشمند دانست و گفت: باید قدر این منجیان و کاری که انجام می‌دهند را دانست. هرکدام از این منجیان که جان هموطنان را نجات می‌دهند قهرمانان ملی ایران هستند و باید پشتیبانی کافی از آنها صورت گیرد.

وی یادآور شد: امیدوارم تکلیف حمایت از این منجیان مشخص شود. فعلا که وزارت کشور عهده‌دار این مسوولیت است اما اگر هر بخشی مانند هلال احمر، سازمان گردشگری، فدراسیون نجات غریق و یا هر بخش دیگری که مسوولیت را بر عهده گرفت، باید از این منجیان حمایت شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha