• جمعه / ۲۵ مرداد ۱۳۹۲ / ۱۵:۱۴
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 92052514108
  • خبرنگار : 71357

نامجومطلق: استقلال با تعویض‌های قلعه‌نویی و هوش مجیدی داماش را برد

نامجومطلق: استقلال با تعویض‌های قلعه‌نویی و هوش مجیدی داماش را برد

مجید نامجو مطلق می گوید این که استقلال با وجود دور بودن از شرایط آرمانی بازی‌های سخت را می‌برد یک حسن است.

مجید نامجو مطلق می گوید این که استقلال با وجود دور بودن از شرایط آرمانی بازی‌های سخت را می‌برد یک حسن است.

پیشکسوت استقلال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره پیروزی این تیم برابر داماش در هفته‌ پنجم لیگ برتر، اظهار کرد: به نظر من دیدار با داماش خیلی سخت بود، چرا که بعد از دیدن بازی متوجه شدم داماش تیم قدرتمندی است و جایگاهش در این نقطه از جدول نیست. بازیکنان خوبی دارد و هدفدار بازی می‌کند. به نظر من شرایط برای رشد و پیشرفت این تیم می‌تواند مهیا باشد.

وی با اشاره به روند بازی، گفت: داماش شروع خوبی داشت. تاکتیک این تیم بازی مستقیم و ارسال توپ به پشت مدافعان استقلال بود. فکر می‌کنم استقلال که فصل گذشته بهترین خط دفاعی را داشت، امسال از این نظر کمی ناهماهنگ و متزلزل بوده که علتش می‌تواند خستگی بازیکنان باشد. به هر حال خط دفاع استقلال اسکلت تیم ملی را هم تشکیل می‌دهد و با فشردگی بازی‌ها از میزان آمادگی آنها هم کاسته می‌شود.

نامجو مطلق با بیان این که استقلال هنوز در خط هافبک خود دچار مشکل است، گفت: یک هافبک طراح و پلی‌میکر نیاز است تا خط هافبک استقلال را تقویت کند و باید این نقصیه در آسیا برطرف شود. البته بزرگ‌ترین نقطه قوت استقلال در این چند بازی فاز تهاجمی‌اش بوده است که بر خلاف 50 متر رو به عقب خوب کار کردند.

بازیکن دهه 60 و 70 استقلال در ادامه، گفت: موضوع دیگری که باید به آن توجه شود این است که اکثر حملات استقلال از سمت راست انجام می‌شود و سمت چپ این تیم چندان پویایی و تحرک ندارد، به ویژه بعد از مصدومیت هاشم بیگ زاده مشکلاتی در این قسمت برای استقلال به وجود آمده و بازیکنانی که جایگزین او هستند هم ویژگی‌های بیگ زاده را ندارند. باید در حملات استقلال از دو سمت زمین توازن برقرار شود. با این حال روز گذشته تعویض‌های قلعه‌نویی و تجربه بازیکنان سه امتیاز را برای استقلال رقم زد. هر چند از بازی خوب داماش هم نباید غافل شد. نقطه قوت آنها ارتباط بین خط هافبک و حمله بود.

نامجو مطلق با اشاره به این که استقلال بازی‌های سخت را با تجربه بالای خود می‌برد، گفت: این تیم هنوز با شرایط آرمانی فاصله زیادی دارد. بازیکنان خط هافبک از آمادگی لازم به دور هستند و خسرو حیدری و جواد نکونام هم هنوز تا آمادگی صددرصد فاصله دارند. اما این که استقلال با همین شرایط نتایج خوبی می‌گیرد یک حسن است.

وی با بیان این که مجیدی به عنوان بازیکن تعویضی عملکرد موثرتری دارد، گفت: زمانی که مجیدی از ابتدا به زمین می‌آید درخشش زیادی ندارد، اما به عنوان یک بازیکن تعویضی تاثیرگذارتر بازی می‌کند. استقلال گل دوم را فقط روی هوش و توانایی مجیدی به ثمر رساند.

پیشکسوت استقلال در پایان درباره در پیش بودن دیدار این تیم برابر بوریرام تایلند در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به ایسنا، گفت: قطعا تیمی که تا این مرحله رسیده قابلیت بالایی دارد و نباید از این مساله غافل شویم، اما به اعتقاد من بین هفت تیم دیگر،‌ بوریرام بهترین گزینه برای استقلال بود، چرا که تجربه زیادی ندارد و در آسیا هم موفقیت چندانی نداشته است. البته آنها به بازی خود سرعت می‌دهند که این با توجه به مشکلات خط دفاعی استقلال در چند هفته‌ گذشته می‌تواند خطرناک باشد. ما شناخت قطعی از این تیم نداریم، اما امیدوارم که استقلال در تهران با پیروزی بر بوریرام حاشیه امنیتی برای صعود به مرحله بعد به وجود بیاورد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha