• چهارشنبه / ۱۳ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۰:۵۷
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 92061307845
  • خبرنگار : 71506

گزارش ایسنا از یک شب فوتبالی-هنری با حضور خاتمی

گزارش ایسنا از یک شب فوتبالی-هنری با حضور خاتمی

مراسم بزرگداشت زنده یاد ناصر حجازی با حضور چهره‌های سرشناس سیاسی، ورزشی و هنری در مجموعه تالار "شمس" برگزار شد و طی آن از پیشکسوتان سرخابی با اهدای تندیس تجلیل به عمل آمد.

مراسم بزرگداشت زنده یاد ناصر حجازی با حضور چهره‌های سرشناس سیاسی، ورزشی و هنری در مجموعه تالار "شمس" برگزار شد و طی آن از پیشکسوتان سرخابی با اهدای تندیس تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مراسم بزرگداشت زنده یاد مرحوم ناصر حجازی با حضور چهره‌های سیاسی از جمله حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی، احمد مسجد جامعی - رییس شورای شهر تهران، رضا صالحی امیری- سرپرست وزارت ورزش و جوانان ، مهندس ایازی- مشاور عالی شهردار تهران و چهره‌های سرشناس سرخابی‌ها از جمله مدیران پرسپولیس و استقلال و تعدادی از پیشکسوتان دو تیم به همراه تعدادی از اهالی هنر و سینما از جمله داود رشیدی، حمید فرخ نژاد، هانیه توسلی، داریوش فرهنگ، همایون اسعدیان و ... با حضور خانواده مرحوم حجازی و علاقمندان وی در تالار شمس برگزار شد.

مراسم اهدای تندیس ناصر حجازی به پیشکسوتان فوتبال

همزمان با این مراسم وب سایت اختصاصی مرحوم ناصر حجازی نیز فعالیت خود را آغاز کرد.

اجرای این مراسم بر عهده ایرج نوذری، فرزند مرحوم منوچهر نوذری بود و در ابتدای مراسم کلیپی از دوران زندگی شخصی و ورزشی مرحوم ناصر حجازی از کودکی تا لحظه فوت وی و افتخارات کسب شده در عرصه فوتبال به نمایش در آمد.

لحظاتی پس از شروع رسمی مراسم حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی وارد سالن شد که ورود وی نظم سالن را برای دقایقی بر هم ریخت و حضار شدیدا با تشویق‌های خود به ابراز احساسات پرداختند.

پس از پخش کلیپ با حضور مجید نامجو مطلق و هانیه توسلی بر روی سن از کریم محمدی یکی از جانبازان سرافراز جنگ تحمیلی با اهدای لوح و تندیس ناصر حجازی تجلیل به عمل آمد و در ادامه نیز با حضور حمید فرخ نژاد و ابراهیم قاسم‌پور با اهدای تندیس از غلامحسین مظلومی ، پیشکسوت باشگاه استقلال تقدیر شد. وی در سخنانی کوتاه و با چشمی گریان از دو ماه و نیم بستری شدن خود گفت و از دعای خیر مردم برای شفایش تشکر کرد و پس از صحبت‌هایش تصاویری از دوران بازیگری و مربیگری وی پخش شد که با تشویق حضار همراه بود.

مراسم اهدای تندیس ناصر حجازی به پیشکسوتان فوتبال

ایرج نوذری در ادامه از پرویز مظلومی که در آخر سالن نشسته بود خواست در جایی نزدیکتر بنشیند که وی از این امر خودداری کرد.

در ادامه مراسم نیز به ترتیب از همایون بهزادی، علی فتح‌الله‌زاده و همچنین فرامرز ظلی، منصور رشیدی، بهروز سلطانی، ‌احمدرضا عابدزاده، وحید طالبو، سید مهدی رحمتی به عنوان دروازه‌بانان برتر ایران در دهه‌های مختلف با اهدای لوح و تندیس ناصر حجازی تقدیر به عمل آمد که احمدرضا عابدزاده و سید مهدی رحمتی غایبان مراسم بودند و امیر عابدزاده به نمایندگی از پدرش تندیس را دریافت کرد.

همچنین در ادامه این مراسم به ترتیب از نصرالله عبداللهی، پیشکسوت استقلال، محمد پنجعلی، علی جباری ستاره سال‌های دور استقلال ، حمید استیلی، ایازی – مشاور شهردار تهران، حسین هدایتی و فرهاد توحیدی کارگردان و به نمایندگی از جامعه هنری نیز با اهدای لوح و تندیس مرحوم ناصر حجازی تجلیل به عمل آمد که در این میان علی جباری غایب بود و حمید استیلی نیز که در مراسم حضور یافته بود زودتر از سایرین محل مراسم را ترک کرده بود و در هنگام اهدای تندیس حضور نداشت.

مراسم اهدای تندیس ناصر حجازی به پیشکسوتان فوتبال

در این مراسم سید محمد خاتمی برای دقایقی به سخنرانی پرداخت و ضمن تقدیر از شخصیت والای ناصر حجازی از ضرورت توجه به ورزش قهرمانی سخن گفت و بر لزوم پیوند بیشتر میان ورزش و هنر تاکید کرد.

هنگامی که از علی فتح‌الله‌زاده دعوت شد تا به روی سن برود، وی با اصرار بسیار محمد رویانیان را نیز به همراه خود بر روی سن برد و از حضار خواست وی را به دلیل حضور در این مراسم مورد تشویق قرار دهند.

در هنگام صحبت مدیرعامل استقلال ،‌ ایرج نوذری گفت خوبی فتح‌الله‌زاده این است که به هیچ وجه لهجه ندارد که سید محمد خاتمی نیز در این رابطه گفت: فتح‌الله‌زاده خودش هم طرفدار تراکتورسازی است.

مراسم اهدای تندیس ناصر حجازی به پیشکسوتان فوتبال

در این مراسم هادی طباطبایی و حسن روشن از مدیرعامل استقلال به دلیل بی‌توجهی به مرحوم ناصر حجازی انتقاد کردند.

خانواده مرحوم حجازی در سخنانی کوتاه از حضور سید محمد خاتمی و چهره‌های سرشناس هنر و فوتبال کشور برای حضور در این مراسم تشکر و قدردانی کردند.

سید محمد خاتمی تا پایان مراسم در سالن حضور داشت که این مساله بارها با تشکر ایرج نوذری و خانواده حجازی همراه بود.

همچنین در بخش پایانی این مراسم گروه موسیقی با اجرای رضا یزدانی خواننده پاپ کشور به اجرای برنامه پرداخت که اولین آهنگ آن در مورد ناصر حجازی و وصف تنهایی او بود و همزمان نیز تصاویر مرحوم "حجازی" پخش شد.

این مراسم به همت سایت ناصر حجازی و خانواده‌اش و همچنین حمایت معنوی خانه سینما برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۶-۱۳ ۱۱:۴۳

ناصرخان هميشه زنده ست و تو قلب ماها تا ابد جاداره

avatar
۱۳۹۲-۰۶-۱۳ ۱۶:۰۲

ناصر خان ناصر جان غمي بر دلمان گذاشتي و رفتي ... يادته مي گفتي" غم قفس به کنار آنچه عقاب را پير کرده است پرواز زاغهاي لي سروپا است." ناصر خان ناصر جان تا ابددهر به يادت هيتيم

avatar
۱۳۹۲-۰۶-۱۳ ۲۰:۰۰

چقدر از شخصيتهاي محبوب کشورمون آبي دل بودن و خب نداشتيم.. دمتون گرم.. جمعه آتشي زدن لنگ رو با هم جشن ميگيريم

avatar
۱۳۹۲-۰۶-۱۴ ۱۱:۲۲

كار خوبي بود.اما آيا تابحال از يك شهيد تا به اين حد تجليل بعمل آمده است؟ كسي كه جانش را براي دفاع از ناموس و وطن به طبق اخلاص گذاشت.در همسايگي ما خانواده فقيري زندگي ميكنند كه به واقع گرفتاري مالي زيادي دارند و حتي يكنفرنميايد حالشان را بپرسد آنگاه به هزينه هايي چنين....!؟

avatar
۱۳۹۲-۰۶-۱۴ ۱۵:۱۰

خيلي خوشحالم که يادبود ناصرخان برگذارشد اما کاش فقيرا رو هم يادي ميکرديد