• شنبه / ۱۶ آذر ۱۳۹۲ / ۱۱:۱۳
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 92091610821
  • خبرنگار : 71357

بیش از 30000 کامنت ایرانی در صفحه شخصی مسی!/ چقدر بد، فرهنگ ایرانی را نشان می‌دهیم

بیش از 30000 کامنت ایرانی در صفحه شخصی مسی!/ چقدر بد، فرهنگ ایرانی را نشان می‌دهیم

30 هزار کامنت در صفحه شخصی لیونل مسی. آیا این هم حماسه‌ای است در تاریخ ایرانیان؟!

30 هزار کامنت در صفحه شخصی لیونل مسی. آیا این هم حماسه‌ای است در تاریخ ایرانیان؟!

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در چندسال گذشته هر وقت سایت‌های بین المللی اقدام به نظرسنجی یا رای‌گیری درباره مسائل ورزشی کردند که در آن یک نماینده از ایران هم حضور داشت، ورزش‌دوستان ایرانی با هجوم خود به سایت مربوط، ورزشکار ایرانی را انتخاب می‌کردند.

شاید نخستین بار این اقدام در انتخاب حسین رضازاده به عنوان قوی‌ترین وزنه‌بردار جهان صورت گرفت. در سال‌هایی که قهرمان اردبیلی هنوز وزنه می‌زد سایت جهانی فدراسیون وزنه‌برداری اقدام به نظرسنجی کرده بود تا قوی‌ترین را انتخاب کند. در آن زمان هنوز اینترنت مثل الان بین ایرانی‌ها جا نیفتاده بود اما همه با اطلاع‌رسانی به یکدیگر و حرکت گروهی کاری کردند که هجوم زیادی به سایت فدراسیون جهانی انجام شود و در نتیجه انتخابات مخدوش شد.

در سال‌های بعد هم این اتفاق تکرار شد و سایت فدراسیون بین‌المللی آمار و ارقام فوتبال اقدام به نظرسنجی برای انتخاب محبوبترین بازیکن جهان کرد. یک بار مهدوی‌کیا و یک بار هم علی کریمی و فرهاد مجیدی در جمع محبوبترین بازیکنان جهان قرار گرفتند تا حمایت دسته‌جمعی ایرانی‌ها اینجا هم بر واقعیت‌ها چیره شود. نظرسنجی‌ای ‌که مثلا مسی در آن بین 5 بازیکن برتر هم نبود اما با لطف رای ایرانی‌ها نتیجه طور دیگری رقم خورد.

یادمان نرفته در نخستین سالی که فدراسیون وزنه‌برداری اقدام به نظرسنجی کرده بود به خاطر هجوم بیش از حد کاربران ایرانی، سایت این فدراسیون دچار مشکل و برای یکی، دو روز کاملا قطع شد. اما این اتفاق‌ها برای جامعه ما مثبت بود چراکه نشان دهنده علاقه ایرانی‌ها به ورزش بود. اینکه در همه نظرسنجی‌های اینترنتی فعال هستیم چیز بدی نیست اما اقدامی که به تازگی در شبکه اجتماعی فیس بوک می‌بینیم و شب گذشته هم بار دیگر تکرار شده به هیچ وجه قابل قبول نیست و فقط برای این جامعه "همیشه حاضر در صحنه" بدنامی به بار می‌آورد؛ نامی که حتما نمی‌تواند نماینده فرهنگ والای ایرانی باشد.

همین چند ماه پیش بود که جمع زیادی از کاربران ایرانی فیس‌بوک در خلال برگزاری لیگ جهانی والیبال با هجوم به صفحه شخصی ایوان زایتسف یکی از بازیکنان تیم ملی ایتالیا، این صفحه را پر از نظرات و کامنت‌های خود کردند که اکثرا هم حاوی مطالب توهین‌آمیز و زننده بود. خانواده زایتسف هم از این توهین‌ها بی‌نصیب نمانده بودند و حجم بالای کامنت‌ها به جایی رسید که این بازیکن گفت: "متاسفم که بزگترین تفریح ایرانیان توهین به دیگران است!"

شب گذشته هم این اتفاق تکرار شد و تا لحظه ارسال همین مطلب هنوز در حال ادامه یافتن است. صفحه شخصی لیونل مسی پر شده از نظرات کاربران ایرانی که با میانگین 10 کامنت در هر دقیقه در حال ارسال صحبت‌های نه چندان مناسب خود هستند. شکی نیست که هر کدام از کاربران ایرانی فیس‌بوک، نماینده فرهنگ این مرز و بوم هستند و وجود توهین و حرف‌های زننده در نظرات هر کدام از آنها تصوری دروغین را از کشورمان می‌سازد.

حالا تصور کنید از شب گذشته تاکنون بیش از 30 هزار کامنت روی صفحه شخصی بهترین بازیکن 4 سال گذشته جهان از سوی ایرانی‌ها ارسال شده که همه آنها با محتوایی مشابه در حال کری و رجزخوانی برای این ستاره فوتبال دنیا آن هم با بدترین ادبیات یا اشاره به تقابل او با هاشم بیگ زاده هستند.

نمونه‌ای از این کامنت‌ها را بخوانید:

- مسی تو که مسی، اگه طلا هم بودی هیشکاری نمی‌تونستی جلوی ایران بکنی داداش.

- چهارسال قبل کامران نجف‌زاده رفت با مسی مصاحبه کنه، مسی گفت ایرانو نمیشناسه و مصاحبه نکرد. الان باید بیک زاده طوری بزنتش که که قیافش شبیه دفاع راست فوتبال دستی شه.

- مسی جون یک ماه یارانه خودتو بده بیگ‌زاده تا ولت کنه

- مسی تنها نیست

"هاشم اول"

- اگه تیم ملی پشتکار شمارو داشته باشه با این کامنت گذاشتناتون، آرژانتین سهله برزیل رو هم می‌بریم!

- آهن آلات، ضایعات، مسی‌جات خریداریم!

- مسی، هاشم بیگ زاده را به مناظره دعوت کرد

- بچه‌ها از امروز اینجا پاتوق شد تا شروع جام جهانی. به دوستان خود بگوئید!

این فقط نمونه‌ای از کامنت‌هایی بود که در شب گذشته از سوی برخی کاربران ایرانی در صفحه مسی منتشر شده بود. شاید دیگر نیازی به گفتن هیچ جمله‌ای نیست و با خواندن این نظرات بدانیم که چقدر بد فرهنگ ایرانی را نشان داده‌ایم. ای کاش همه این دوستان انرژی خود را در جای دیگری صرف می‌کردند که به نفع ایران و ایرانی بود. جالب اینجاست که در کامنت‌های آخر کاربران از صفحه مسی خسته شده‌اند و با یکدیگر قرار گذاشته‌اند که حرکت خود را در صفحه ادین ژکو مهاجم تیم ملی بوسنی ادامه دهند.

شاید یکی از کامنت‌هایی که در انتقاد از این نظرات روی صفحه مسی گذاشته شده بود به خوبی حق مطلب را ادا کند:

- واقعا نمی‌دونم منظورتون از این کامنتا چیه، فقط میدونم باعث میشید جهان سومی بودن مون رو به رخمون بکشن

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۶ ۱۱:۲۶

سخن ايسنا کاملا بجا و متين است. اما وقتي اين فرهنگ از جانب برخي مقامات، حمايت و ترويج مي شود ولي هيچ رسانه اي قدرت نقد و مقابله ندارد، مردم فکر مي کنند، به رخ کشاندن فرهنگ ايراني جز با تخريب ديگران و به کاربردن الفاظ نازيبا در توصيف آن ها، ميسر نيست: «عده اي گوساله ي بزغاله»، «کاکاسيا»، «شما چيه کي باشين!» و دهها و صدها عبارت گهربار ديگر.من موافق اين ضرب المثل ايراني نيستم که مي گويد: از کوزه برون همان تراود که در اوست، بلکه بايد گفت:«از کوزه برون همان تراود که نکوس»ت، يا نکو پنداشته مي شود.

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۶ ۱۴:۲۳

اخلاق مرد به ز دولت اوست... واقعا ريشه اين حرکات جاي ديگه است

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۶ ۱۱:۲۷

"متاسفم که بزگترين تفريح ايرانيان توهين به ديگران است!" هي! واقعا جاي تاسف و تامل داره!! يكبار ديگه ثابت شد بايد قبل از واردات هرچيز نحوه استفاده و فرهنگش رو به مردممون آموزش بديم

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۶ ۱۴:۳۰

حالا کي وارد کرد؟ فيس بوک که صدقه سر يه عده فيلتره مثلا!!! کار فرهنگي رو ول کني با گشت و فيلتر بخواي ارشاد کني همين ميشه ديگه...فرهنگ هم بايد وارد کنيم چون اگه کسي بلد بود آموزش بده و ياد بده وضعمون بهتر از اين بود حالا

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۶ ۱۲:۰۸

واقعا متاسفم..البته به قول فردوسي پور همه چيمون مياد به هم...بيشتر از اين ازمون انتظاري نميره..

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۶ ۱۴:۱۷

خود همون آقاي فردوسي پور هم با مسخره بازي هاش و جوک کردن بيگ زاده بي تقصير نيست تو اين داستان ها

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۶ ۱۲:۳۳

خيلي جاي تاسف داره تصور کنيد بعد از مسابقه‌ي ايران و آرژانتين ما بازنده باشيم و آرژانتيني ها چنين رفتاري را تلافي کنند. چقدر مي تونه براي ما سخت باشه ما بجاي توهين سعي در جذب ديگران داشته باشيم وفرهنگ ايراني را خوب جلوه بديم

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۶ ۱۴:۴۷

مثل بازي ايران و کره جنوبي که رفتيم فرهنگمون رو نشون داديم و برگشتيم ديگه؟؟ صحبت کدوم فرهنگ ايراني رو ميکنيد؟

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۶ ۱۳:۴۶

واقعا وقتي خوندم از ته قلبم ناراحت شدم واقعا اينه فرهنگمون اي واي واي.........

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۶ ۱۳:۵۲

خيلي با حال بود

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۶ ۱۴:۰۷

من ايراني خجالت ميکشم از اين فرهنگ ...

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۶ ۱۴:۳۶

واقعا برا خودمون متاسفم به اميد صعود ايران

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۶ ۱۴:۴۸

ما منتظر پيروزي ايران در برابر آرژانتين هسيتم حتي اگه مسي را له کنيم

avatar
۱۳۹۲-۱۰-۰۷ ۲۰:۱۴

توهم زدي داداش....!!!!!

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۶ ۱۵:۱۲

مرسي از ايسنا براي اطلاع رساني اين بي ابرويي كاربران فيسبوك من كه از ايراني بودنم خجالت كشيدم اخه چقد ميتونيم بي فكر و كوته بين باشيم مسي ايران رو نميشناسه ، و ما هم اينجوري خودي نشان داديم !!

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۶ ۱۵:۲۵

تصوير دروغين؟! اتفاقا دقيقا فرهنگ غالب ايرانيا رو نشون ميدن. يادتون رفته همينا چه بلايي سر شيث و نصرتي خودمون آوردن؟ جالبه که هنوز هم دست برنداشتن.

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۶ ۱۵:۳۲

خيلي خيلي متاسفم. مي دونيد مسي در پاسخ به کامنت هاي بي ادبانه کاربران ايراني چي گفته؟ بخونيد: «براي اين مردم واقعا متاسفم.» بله! اين است فرهنگ جماعت ايراني.

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۶ ۱۵:۴۲

هرچند مضحک است و پر از خنده هاي تلخ بر ما هر آنچه لايقمان هست مي رود...

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۶ ۱۶:۱۹

وقتي ادبيات سران مملکتمون اينه: اون ممه رو لو لو برد... اون قدر قطعنامه بدين تا قطعنامه دونتون پاره شه.... خوب مردم هم اينن ديگه....

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۶ ۱۸:۲۲

فرهنگ ساخته مديران است.

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۶ ۱۶:۵۱

خدا را شکر که تازه نصف مردم ايران فيس بوک و تويتر ندارند.......

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۶ ۱۶:۵۸

اگه ما اين حرف ها را ميزنيم اصلا شايد خود ليونل مسي نخواهد جلوي تيم ما به خاطر «زنگ تفريح» بازي کند

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۶ ۱۷:۰۷

اگر يکصدم همتي را که براي حرف زدن صرف ميکنيم صرف عمل ميکرديم وضعمان خيلي بهتر از اينکه هست ميشد، واقعيت اين است که حتي اگر آرژانتين فقط باذخيره هايش هم به مصاف ايران بيايد اگر سه هيچ هم ببازيم باز هم شانس آورده ايم، اميدوارم هموطنان از توهم بيرون بيايند.

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۶ ۱۷:۲۱

کلي خنديديم.ولي فيس بوک که فيلتره راستي؟؟!!

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۶ ۱۸:۲۴

ببين اگه فيلتر نبود چند تا کامنت ميذاشتن! آقا تو رو خدا فيلتر فيس بوک رو برندارين.

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۶ ۲۱:۳۹

مطمئن باش همين حدود نظر ميدادن. کسايي که به فيسبوک ميرن جنسشون مشخصه

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۶ ۲۲:۵۲

آقا رضا ربطي به فيلتر نداره. کسي که فرهنگ "ايراني" داشته باشه مسلما از اين کامنت ها نميذاره.

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۶ ۱۸:۵۲

واقعا متاسفم

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۶ ۱۹:۲۴

جاي تاسف داره . واقعا اين کساني که اين کار ها رو ميکنن اگه واقعا هدفشون خنديدن هستش ، چرا با آبروي مملکت بازي ميکنن... اين عزيزاني که اين کامنت ها رو ميزارن واقعا علاوه بر بردن ابروي خودشون ، آبروي مملکت رو که سالهاست داشته و داره رو مي برن. ديگه ادامه نديد. تورو به خدا...

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۶ ۱۹:۵۵

با سلام.واقعا از خواندن کامنتهايي که فرياد از بي فرهنگي بعضي از هموطنانمان مي باشد،هر فردي را که از هر نژاد و قوم و مليتي باشد متاثر مي سازد،سرزمين آرايايي را بايد زنده نگاه داشت و تمدنمان را به رخ تمام دنيا بکشيم.اما افسوس که چنين حرکاتي مايع خجالت و بي فرهنگي ميباشد...

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۶ ۲۰:۰۱

واقعا جاي تاسف داره. ما فقط ادعاي فرهنگ داريم. ولي ... جام جهاني فوتبال محلي براي آشنايي ملت ها و فرهنگ هاست. اين روح جام جهاني فوتباله. ولي ما به جاش فقط بلديم مسخره بازي دربياريم و لودگي کنيم. چقدر خوب بود يکي کامنت ميگذاشت: آقاي مسي باعث افتخاره که با شما همگروه شديم. اميدواريم يک بازي جوانمردانه و به ياد ماندي با شما داشته باشيم

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۶ ۲۰:۱۲

با سلام بايد در نظر داشت عده اي کمي از مردم اين کامنت را گذاشتند و قرار نيست کل مردم زيز سوال برند در ضمن در آزادي اين همه حرف هاي نامربوط زده ميشه مسئولان چه کردند و يا اينکه جه تبليغات مثبتي که بچه ها رو به فکر ببره کرده اد بايد زيز ساخت فرهنگ درست شه و تفريح و شادي معقولانه باشه

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۶ ۲۰:۳۹

از قديم تا به امروز بحث کرکري و رجز خواني تو ورزش بوده و هست ،نمونش جدال لفظي پله و مارادونا،رونالدو و مسي،بارسا و رئال حتي طرفداري همراه با ادا و اطوار رييس فيفا ست بلاتر از مسي در اکسفورد در مفايسه با رونالدو و...فکر نميکنم قاطي کردن اين مسأله با مباحث فرهنگي درست باشه،توزمين فوتبال قرار نيست شعر بخونيم و تياتر بازي کنيم داريم ميريم مبارزه ورزشي تمام عياري داشته باشيم که رجز خوني تو ذاتشه،هرموقع هم که مسئله فرهنگي پيش اومد با احترام به همه ميگيم:"عاشقم بر همه عالم که همه عالم از اوست"

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۶ ۲۱:۰۴

با اين حرفها مسي جوابشون رو تو زمين بازي ميده كاش يه خورده ادب داشتيم

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۶ ۲۱:۳۳

سلام اولا بين هفتادوپبج ميليون آدم خوب طبيعيه که سي هزارانسان بي ...هم وجود داشته باشه دوما خواهشا دوستان نگن ايراني ها چون شامل همه ميشه سوما چرا همه چيزو به سياست وسياسيون ربط مي ديم؟بعدش کسيکه از ايراني بودن خودش خجالت!!!ميکشه لطفا در مورد ايران وايراني نظر نده آخرش هم ميگم دوستاني که اين اشتباه روکرديدديگه انجام نديد

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۷ ۰۸:۵۹

چه بخوايد چه نخوايد ايراني هستيم و اين افراد هم متاسفانه قسمتي از اين فرهنگ و ملت. مسي که نميدونه اينهادر اقليت هستن. خط ايراني رو ميبينه و اگه براش معني کنن نظرات اين افراد رو ميخونه.

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۶ ۲۱:۳۷

خجالت آوره..........................

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۶ ۲۱:۴۳

واقعا با چه سرعتي فرهنگ والاي ايراني در سراشيبي سقوط قرار گرفته.چه زماني ميخواهيم به خودمان بياييم؟؟؟

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۶ ۲۱:۴۸

با سلام از سايت ايسنا خواهش مي کنم که در با راه اندازي يک سامانه پيام گير، پيغام واقعي ايرانيان را به گوش اقاي مسي برساند. نبايد اجازه داد بي فرهنگي عده اي چهره يک ملت را خدشه دار کند. با تشکر

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۶ ۲۱:۵۷

واقعاٌ متاسفم که با بهترين بازيکن جهان چنين رفتاري کردن.

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۶ ۲۲:۱۶

من با دوستم چمد شب پيش تيمها را قرعه کشي کرديم . و گروه ايران همين تيمها به ترتيب قرعه کشي شد سندش هم موجوده بخدا دروغ نميگم

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۶ ۲۲:۲۱

واقعا متاسفم که يه همچين آدمايي تو ايران زندگي ميکنن متاسفم از اينکه همچين آدماي بي فرهنگي هموطنم هستند... متاسفم..

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۶ ۲۲:۴۵

اکثر کساني که تو ايران متاسفانه به اين شبکه هاي اجتماعي وارد ميشوند يا نوجوان يا جوانان بيکار و کمسواد کشور هستند که در جامعه اقليت ما رو تشکيل ميدهند ولي جوانان با فرهنگ و باسواد ما بيشتر وقتشون رو به جاي فيسبوک به کتاب و دانش و حضور صالح در جامعه تشکيل ميدهدو در صورت حضور استفاده درست ميکنند اما چه خوب ميشد که اين شبکه ها رفع فيلتر ميشدند که اين نمونه افراد بيشتري هم با حضور صالح خوب فضا از اين بي فرهنگها که اکنون حضور دارند به نفع خود تغيير ميدادند البته نا گفته نماند که افراد بسيار خوبي هم در ااين شبکه ها به وفور حضور دارند اما فضا به سمتشون نيست از اين اتفاق يسيار متاسفمم شايد به خاطر اين باشه که ما زياد با جامعه جهاني در گفتگو تکريم دوطرفه نداشتيم اينم شايد انعکاس اين باشه

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۶ ۲۳:۱۵

با وي پي ان فيلتر معنا نداره

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۶ ۲۳:۱۹

ميشد يه صفحه باز كنن به نام مصاف بيگ زاده با مسي, جوك و نظراتمون رو اونجا بنويسن جاي آبرو ريزي در مقياس جهاني

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۷ ۰۱:۰۴

اين است 2500 سال فرهنگ وتمدن ايران

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۷ ۰۳:۵۵

واقعا متاسفم که با اينها شديم 75 ميليون نفر،خيلي ضايع است خيلي

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۷ ۰۶:۰۰

از کدوم فرهنگ حرف ميزنيد؟ فرهنگ واقعي ما همينيه که تو فيسبوک ميبينيم. تا کي خودمونو گول بزنيم که مردم با فرهنگي هستيم؟!

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۷ ۰۶:۰۳

آقاعليرضا مگه اميد هم داري ايران برنده بازي با آرژانتين باشه ابدا"اميد نداشته باش اميد داشته باش ايران مانند مالي تعدادگل بيشمارنخوره حالا شانس اين راداشته باشيم مربي آرژانتين با اين فرهنگ ايراني کنار بياد واز ترس صدمه ديدن بازيکنانش تيم دسته دوم خود را وارد زمين کندواز خير آقاي گلي مسي درجام جهاني عطايش رابه لقا ببخشد

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۷ ۰۶:۵۰

بعضي مواقع حق ميدم به مسئولين كه فيس بوك را فيلتر كنند ، البته وظيفه كاربران آگاه و فهميده اين است كه با دلجويي از مسي ، اين وضع را تلطيف كنند .

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۷ ۰۷:۲۸

مسي جوابشان رادرزمين ميدهدچون فرهنگ غني دارندواقعامتاسفم

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۷ ۰۸:۳۲

جالب اينکه ما هنوز داريم به همديگر توهين ميکنيم که من با فرهنگ هستم و اون که اينو گفته فلان است قدبانتون برم اهانت تنها راه انتقاد نيست.

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۷ ۰۸:۳۸

واقعا ما خيلي ضايعيم . خودمون آبروي خودمون رو مي بريم . حيف

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۷ ۰۹:۳۱

تو دنياي حرفه اي فوتبال تقابل با چهره هاي معروف فوتبال دور از ذهن نيست. اما نداشتن جنبه و عدم حضم و درک اين موضوع از طرف کسايي که خودشونو منتصب به اهلي فوتبال ميدونن خيلي دور از ذهن ميتونه باشه.اينکه دايره المعارف فوتبال ما بابي عدالتي اسم يه نفر رو جلوي يکي از اين چهره ها قرار ميده توي تريبون عمومي بايد انتظار اين هجوم بي فرهنگي رو هم داشت

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۷ ۰۹:۳۷

ناراحت کننده بود، ولي مثل اينکه ما فعلاً همينيم، عقبيم!

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۷ ۰۹:۴۶

بيخود بزرگش نکنيد. تو همه جاي دنيا از اين اتفاقات رخ ميده. کافيه فقط يه مقايسه با رفتار تماشاگران انگليسي و يا روس با کاري که ايراني ها تو فيسبوک کردن انجام بدين، متوجه ميشين که همچين جنايت بزرگي هم انجام نشده. حالا يه عده رفتن يکسري کامنت ، اونم اکثرا به زبان فارسي گذاشتن. به ديد Fun بهش نگاه کنيد. خوب معلومه که مردم ما جز اين کار ها تفريحي ندارند. بي خود خون خودتون رو کثيف نکنيد.

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۷ ۱۳:۲۱

خوب لازم نبود اين همه بنويسي مي گفتي منم کامنت نوشتم کافي بود فقط مي گفتي کدوم کامنت مال تو بود!

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۷ ۱۷:۲۷

از کي تا حالا فحش و توهين مي شه Fun ؟؟!!

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۷ ۱۲:۱۸

غني سازي اورانيوم يا غني سازي فرهنگ و ادب؟ مساله اين است

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۷ ۱۴:۱۷

سلام خواستم بگم واقعا واسه ي مردم کشورمون متاسفم که کشورمون رو مهد فرهنگ و تمدن 3000 هزار ساله ميدونن ولي با توهين به فوق ستاره دنيا که هر جور القابي که ميتونستن بهش دادن و فقط به خاطر اين که آرژانتين همگروه ما در جام جهاني شده بايد هر جور توهين و القاب زشت به اين فوق ستاره بديم واقعا فرهنگ و تمدن 3000 هزار ساله کشورمون رو زير سوال برديم با اين کارامون

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۷ ۲۳:۳۱

ما در ميدان فوتبال مي توانيم فرهنگ چندين ساله خودمان را به ايشان نشان بدهيم .

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۸ ۰۹:۱۴

با سلام دوستان اين افراد در اقليت هستند پس مي توانيم يك فيلم بسازيم كه نظرات خوب و محترمانه و علاقه ايراني ها رو به كسي كه اخلاق خوب با فوتبال خوب را باهم داره مثل ( جواد نكونام ، كريم باقري) جمع آوري كنيم و تو سايتي بزاريم و يه نسخه به مسي براي دلجويي بديم

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۸ ۱۰:۲۰

فوتبال يه بازي نيس بلکه فرهنگ ملت هارو نشون ميده پس کاري کنيم تا فرهنگ ملتمونو نشون بديم

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۸ ۱۱:۰۶

اونايي که بي فرهنگ هستن خودشون رو با فرهنگ نشون ميدن ايراني با فرهنگ چرا خودش رو بي فرهنگ نشون ميده

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۸ ۱۳:۰۱

زرشک! حالا کدوم رو تونوشته بودي؟

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۸ ۱۳:۳۲

با سلام وعرض ادب من شخصا متاسفم از خوندن کامنتهايي که براي اين بازيکن برتر در دنياي فوتبال گذاشتن اميدوارم که آقاي مسي اين ضرب المثل ايراني به گوشش رسيده باشه که پنج تا انگشت دست مثل هم نيستن کسي که خودش رو ايراني وداراي فرهنگ وتمدن ميدونه اين حرفا رو نميزنه اميدوارم بتونيم با کامنت هاي بهتري از اين شخصيت ورزشي جهان عذر خواهي کنيم وفر هنگ اصيل خودمون رو بهش نشون بديم بچه هاي تيم ملي هيچي کم ندارن که ما بخوايم با اين حرفا بهشون دلگرمي بديم بچه هاي تيم ملي لطفا شما شروع به گذاشتن کامنت هاي عذر خواهي بکنيد تا ما هم پشت سر شما اين حرکت رو انجام بديم بسم الله

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۸ ۱۳:۵۶

هرچه قدرقوي باشه به ايران نميرسه

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۹ ۰۱:۱۴

واقعا متاسفم براي كساني كه خودشون راايراني ميدانندوبه اينصورت فرهنگ ايرانو به جهانيان نشان ميدن

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۹ ۰۱:۱۹

سلام ؛بنظرم اونايي که اين مطلب رو واسه آقاي فوتبال جهان نوشتند ايراني نيستن بلکه دشمن فرهنگ اصيل ايراني اند

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۹ ۱۵:۵۲

با سلام من نظر شخصي خودمو ميگم خوب بعضي از نظرات براي مسي که گذاشته شده فک نکم از روي واقعيت باشه اخه خيلي ها تحت تاثير قرار ميگيرند و حرف هايي ميزنن که از ته دلشون نيست از رويتاثير محيط و خوشحالي بيش از حد هست ما عاشق ايران و مسي هستيم شايدم فتح ال.. زاده باهاش قرار داد امضا کنه بياريمش استقلال يا حق

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۲۰ ۲۰:۳۷

بااين نظرهاي مسخره کاري کردين که مسي بي صبرانه منتظربازي باايران باشه چون تواون بازي حسابي خودشوخالي ميکنه وماروسوراخ سوراخ

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۲۲ ۰۲:۳۱

واقعا متاسفم كه ارزش فرهنگ و تمدن مارو جلوي كشورهاي ديگه زير سوال بردن.ديگه الان عذرخواهي از مسي چه فايده اي داره؟

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۲۲ ۱۵:۰۳

اين توهين ها به مسي به هيچ وجه قابل توجيه نيست.ماعشق مسي هستيم وازبازي درکنار او افتخارميکنيم.

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۲۲ ۲۰:۴۳

همه ي اين مردم نماينده ي نشان دادن فرهنگ و تمدن ايران به جهان هستند. واقعا از اين مردم متاسفم كه اينجور به يكي از بهترين بازيكن هاي جهان فوتبال توهين ميكنند

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۲۳ ۱۰:۴۵

بابا بي خيال

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۲۳ ۱۱:۵۸

به اين ميان يه جنگ رواني که بازنده افراد کامنت گذار هستن

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۲۳ ۱۲:۱۹

مسي عاشقتم

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۲۳ ۱۹:۰۵

مسي جان ببخشيد که کامنت هاي ايراني به تو حرفهاي زشتي زدند

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۲۴ ۲۱:۳۹

مسي جان ببخشيد اينا بچگي ميکنن شما به بزرکي خودتون ببخشيد؟من از طرف تمام ملت ايران از شما عذر ميخوام؟

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۲۵ ۱۲:۰۷

مشت نمونه ي خروار نيست فرهنگ ايراني اين جوري نيست

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۲۷ ۱۷:۱۳

جهان سومي نيستيم راسته مسي باحرفش ب ما توهين کرد فقط رونالدو البته رفتار مام زشته

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۲۷ ۱۹:۳۵

مسي عاااااااااااااااشقتم تو بهتريني

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۲۸ ۲۰:۵۵

سلام.منم به نوبه خودم بايد از مسي معذرت بخوام وبگم ما ايرانيا انقدرهام بد نيستيم ولي يکسري هامون بعضي موقع ها جو گير ميشن

avatar
۱۳۹۲-۱۰-۰۷ ۱۹:۵۸

با اينکه دخترم،ولي عاشق بارسلونا و مسي هستم.مسي گفته بود که ايرانو نميشناسه...ولي فکر کنم حالا ديگه شناخته...متاسفم براي کسايي که فکر مي کنن خيلي با نمکن...زنده بااااد مسسسسسسسسسسسسسسسسييي ....!!!

avatar
۱۳۹۲-۱۰-۱۷ ۱۸:۵۹

اون روز که کورش ماتودنياحکومت ميکرد يکي به مسي بگه کجابودي که مارونميشناسي.ماخودمون هادي ساعي و رضازاده ومرد اخلاق جهان پورياي ولي داريم

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۱۳ ۱۳:۱۲

من عاشق مسي ام ايول مسي زنده باد