• سه‌شنبه / ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ / ۱۰:۰۳
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 92112920010

واکنش مسئول فنی پیست دیزین به حادثه اخیر: در هیچ جای دنیا پزشک در پیست اسکی حاضر نیست!

واکنش مسئول فنی پیست دیزین به حادثه اخیر: در هیچ جای دنیا پزشک در پیست اسکی حاضر نیست!

مسئول فنی پیست اسکی دیزین گفت تا دلایل رخ دادن حادثه مشخص نشود، نباید اظهار نظرهای عجولانه کرد.

مسئول فنی پیست اسکی دیزین گفت تا دلایل رخ دادن حادثه مشخص نشود، نباید اظهار نظرهای عجولانه کرد.

علی شکرآبی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این رابطه اظهار کرد: تا تمامی مستندات گردآوری نشود، نمی‌توان درباره حادثه رخ داده قضاوت درستی داشت. بنابراین باید بعد از جمع‌آوری مدارک و مستندات اگر عواملی در رخ دادن این حادثه دخیل بودند، با آنها برخورد شود.

او ادامه داد: خوشبختانه فیلم حادثه موجود است و از لحظاتی قبل از رخ دادن آن حادثه برای آن اسکی‌باز حرکات او ضبط شده است. شاهدین عینی دیده‌اند که اسکی باز قبل از 50- 60 متر محل حادثه توقفی داشته و پس از آن شروع به حرکت می‌کند.

معاون فنی پیست اسکی دیزین اضافه کرد: احتمالا اسکی باز پس از توقف در آن نقطه یا تصمیم به پرش داشته و یا آنقدر سرعت گرفته که نتوانسته خود را کنترل کند و به خارج از پیست منحرف شده است.

او با بیان این که برخی مطالبی که مطرح می‌شود صحت ندارد، تصریح کرد: ما در حال تحقیق و بررسی از شاهدان عینی و جمع‌آوری اطلاعات هستیم و گزارش کامل را به زودی به رسانه‌ها اعلام می‌کنیم.

شکرآبی با اشاره به این که پیست‌های اسکی قبل از آغاز فصل اسکی مورد بازدید قرار می‌گیرد، افزود: تمامی پیست‌ها برای فعالیت باید مجوز فدراسیون اسکی را داشته باشند. پیست اسکی دیزین نیز از ایمنی بسیار بالایی برخوردار است و از گذشته‌ها امکانات حفاظتی این پیست نسبت به پیست‌های دیگر بیشتر بوده است، اما اگر کوتاهی رخ داده است باید بررسی شود.

معاون فنی پیست اسکی دیزین، ادامه داد: اسکی باز کنترلش را از دست داده و به خارج از پیست منحرف شده. نقطه‌ای که برای او حادثه رخ داده خارج از پیست بوده است.

او با بیان این که تمامی دستگاه‌های پیست اسکی دیزین باید به تایید اتحادیه اروپا برسد، افزود: چندی دیگر مسابقات اسکی قهرمانی جوانان آسیا در پیست اسکی دیزین برگزار خواهد شد و امکانات این پیست از استاندارد بالایی برخوردار هستند و هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد.

شکرآبی در پاسخ به سوالی در مورد این که چرا در پیست اسکی پزشکی حاضر نبوده؟ گفت: در هیچ جای دنیا پزشک در پیست اسکی حاضر نیست! بر اساس آیین‌نامه های فدراسیون‌ جهانی اسکی باید در محل پیست اسکی یک بهداری و یا اورژانس حضور داشته باشد. پیست اسکی دیزین نیز تنها پیست اسکی ایران است که دارای پایگاه امدادی است و در تمام طول سال پزشکی که باید در این پایگاه حضور داشته باشد حضور دارد.

مسئول فنی پیست اسکی دیزین در پاسخ به این سوال که چرا هلی‌کوپتر امداد برای دقایقی نتوانسته در محل حادثه فرود آید؟ نیز گفت: متاسفانه به دلیل ازدحام جمعیت هلی‌کوپتر تا دقایقی نمی‌توانست روبروی اورژانس بنشیند و ما برای جلوگیری از پیش آمدن حوادث احتمالی باید ابتدا جمعیت را متفرق می‌کردیم و اجازه نشستن به هلی‌کوپتر را می دادیم.

او اضافه کرد: اورژانس پیست اسکی دیزین کاملترین امکانات را دارد، اما در پیستی که 520 هکتار مساحت دارد و در برخی از روزها ورود دو تا سه هزار نفر برای اسکی کردن می آیند احتمال رخ دادن حادثه وجود دارد. البته در این میان برخی اطلاعات کافی ندارند و مسائل حاشیه‌ای را مطرح می‌کنند.

شکرآبی همچنین انتقادی را به صحبت‌های سرپرست فدراسیون اسکی وارد کرد و گفت: خود فدراسیون اسکی برای مسائل مختلف همچون عمود بودن پیست اسکی، مجوز صادر می‌کند،‌ اما نمی‌دانم چرا آقای طالبی این صحبت‌ها را مطرح کرده است.

او اضافه کرد: بعد از صحبت‌های آقای طالبی برخی حاشیه‌ها ایجاد شد که متاسفانه درست نبود. تا درستی چیزی محرز نشود من حق اعلام دلایل حادثه را ندارم و در حال حاضر مشغول جمع‌آوری اطلاعات برای مشخص شدن علت اصلی حادثه هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha