• دوشنبه / ۲۸ مهر ۱۳۹۳ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 93072815679
  • خبرنگار : 71277

فیفا از روند ساخت ورزشگاه‌های جام جهانی 2018 راضی است

فیفا از روند ساخت ورزشگاه‌های جام جهانی 2018 راضی است

در چند روز اخیر کمیته بازرسی فیفا از استادیوم‌های ساخته شده و در حال ساخت در روسیه برای جام جهانی 2018 بازدید کرد. رییس کمیته بازرسی رضایت خود را از شرایط این استادیوم‌ها اعلام کرده است.

در چند روز اخیر کمیته بازرسی فیفا از استادیوم‌های ساخته شده و در حال ساخت در روسیه برای جام جهانی 2018 بازدید کرد. رییس کمیته بازرسی رضایت خود را از شرایط این استادیوم‌ها اعلام کرده است.

به گزارش ایسنا، کریستیان آونگار، رییس کمیته بازرسی فیفا اعلام کرد که فیفا از شرایط استادیوم فیشت در شهر سوچی راضی است. کمیته بازرسی به مدت یک هفته از تجهیزات و شرایط روسیه برای برگزاری بازی‌های جام جهانی 2018 بازدید کرد.

همچنین کمیته بازرسی از استادیوم زنیت در سن‌پترزبورگ و استادیوم کازان بازدید کرد. به گزارش خبرگزاری تاس روسیه آونگار طرح‌های بازدید از امکانات را پیش از شروع مسابقه‌ها مهم دانسته است.

کمیته بازرسی فیفا شامل 40 کارشناس است که طراحی استادیوم‌ها و نحوه ساخت آن‌ها را برای مسابقه‌های جام جهانی بررسی می‌کنند. البته بررسی بخش‌های مختلف از جمله نحوه آمادگی برای برگزاری مسابقه‌ها، امنیت، حمل و نقل، رسانه، مرکز درمانی، برنامه پخش بلیت و غیره، در برنامه کار کمیته بازرسی قرار دارد.

استادیوم المپیک فیشت با توجه به اسم کوه فیشت در سوچی نامگذاری شد. این استادیوم برای المپیک زمستانی سوچی ساخته شده بود و در بازی‌های جام جهانی نیز قرار است که 47 هزار و 659 تماشاگر را در خود جای دهد.

اونگار اعلام کرد استادیوم زنیت که 70 هزار تماشاگر را در خود جای می‌دهد بدون شک تا ماه می 2016 آماده خواهد شد.

استادیوم زنیت سن پترزبورگ که استادیومی با سقف متحرک است، حدود 1.3 میلیارد دلار هزینه دارد. در 18 ماه گذشته انتقادات زیادی به ساخت این استادیوم شد زیرا بعضی از قوانین ساخت در پروژه این استادیوم زیر پا گذاشته شد. همچنین این پروژه به دلیل هزینه زیاد و تاخیر در ساخت مورد انتقاد واقع شد.

آونگار از شرایط استادیوم کازان بسیار راضی بود. این استادیوم 45 هزار صندلی دارد و در سال گذشته برای افتتاحیه و اختتامیه بازی‌های یونیورسیاد مورد استفاده قرار گرفته است.

استادیوم‌های اسپارتاک مسکو و لوژینکی که برای بازی‌های افتتاحیه و فینال استفاده می‌شوند امروز بازدید خواهند شد.

کمیته برگزاری بازی‌های جام جهانی 2018 اعلام کرد که نماد رسمی بازی‌ها در یک جشن در روز 28 اکتبر در مسکو رونمایی خواهد شد.

مدیر کمیته برگزاری بازی‌های جام جهانی 2018 اعلام کرد: نماد بازی‌ها نشان دهنده بصری این مسابقه‌ها خواهد بود. برگزاری بازی‌های جام جهانی برای میلیون‌ها روسی یک آرزو بود که به حقیقت پیوست. برای طراحی این نماد از هنر سنتی و تاریخ روسیه الهام گرفته شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha