• سه‌شنبه / ۲۷ آبان ۱۳۹۳ / ۱۵:۳۳
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 93082714519
  • منبع : نمایندگی ایلام

پیگیری انتقال زوار از مرز مهران تا نجف با اتوبوس‌های ایران

پیگیری انتقال زوار از مرز مهران تا نجف با اتوبوس‌های ایران

ایسنا/ایلام در دیدار رئیس سازمان حج و زیارت و استاندار ایلام مقرر شد جهت انتقال زوار اربعین از مرز مهران تا نجف با استفاده از اتوبوس‌های ایران پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

در دیدار رئیس سازمان حج و زیارت و استاندار ایلام مقرر شد جهت انتقال زوار اربعین از مرز مهران تا نجف با استفاده از اتوبوس‌های ایران پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، «محمدرضا مروارید» در دیدار با «سعید اوحدی» معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان حج و زیارت بر ساماندهی مرز مهران برای تردد زوار اربعین حسینی(ع) تأکید و اظهار کرد: تمهیدات و هماهنگی‌های لازم بین دستگاه‌های مربوطه برای تسهیل تردد زوار در مرز مهران اندیشیده شده است.

وی به تردد 50 درصد زوار عتبات عالیات از مرز مهران در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال گذشته بیش از 50 درصد زوار اربعین حسینی از مرز مهران تردد کردند که نشان‌دهنده امنیت و سهولت سفر به کشور عراق است .

استاندار ایلام با تشکر از حضور رئیس سازمان حج و زیارت در استان ایلام قبل از همایش اربعین حسینی و سفر زوار خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری برای توسعه مرز مهران و ایجاد مراکز رفاهی و اقامتی برای زوار در حال پیگیری است و مناقصه‌ی ساخت هتل 300 اتاقی مهران انجام‌شده و بعد از اربعین کار ساخت آن آغاز خواهد شد.

مروارید هدف اصلی را خارج کردن ازدحام از مرز و تمرکز در شهر مهران دانست که در این رابطه تلاش داریم خدماتی را که در مرز انجام می‌شود در شهر مهران ارائه داده و زوار را از شهر مهران به مرز انتقال دهیم .

وی از برنامه‌ریزی برای اسکان رایگان زوار در مهران خبر داد و گفت: در تلاش هستیم در این زمینه نیز اقدامات لازم را صورت داده و از زوار اربعین حسینی در مرز مهران پذیرایی و استقبال لازم را به عمل‌آوریم‌.

معاون وزیر ارشاد نیز در این نشست از تلاش‌های استاندار ایلام برای ساماندهی زوار عتبات عالیات خصوصاً در ایام اربعین حسینی(ع) تشکر و قدردانی کرد و گفت: مرز مهران ظرفیت بسیار بالایی در بحث اقتصاد زیارت دارد و بیشتر زوار عتبات عالیات از مرز مهران تردد می‌کنند و تمایل بیشتری برای تردد از این مرز دارند که در سال گذشته بیش از 50 درصد زوار عتبات از مرز مهران تردد داشته‌اند.

اوحدی از ارائه‌ی نرم‌افزاری به دفاتر زیارتی برای صدور ویزای عراق خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی شده است که زوار عتبات عالیات در اربعین حسینی برای تردد از مرز و صدور ویزا با مراجعه به دفاتر خدمات زیارتی بتوانند ویزای خود را اخذ نمایند و باید به این نکته هم اشاره کرد که کشور عراق صدور ویزا در کنسولگری‌ها را 40 دلار اعلام نموده و ویزای اضطراری را در مرز 82 دلار اعلام نموده که اگر زوار عزیز اقدام به دریافت ویزا در داخل کشور نمایند، به‌صرفه‌تر خواهد بود .

این مقام کشوری همچنین از انجام مذاکرات لازم با استانداران استان‌های نجف و کربلا برای تسهیل سفر زوار ایرانی خبر داد و گفت: مجوز لازم برای انتقال اتوبوس‌های ایرانی به کشور عراق و انتقال زوار از مرز به نجف و همچنین برنامه‌ریزی برای بازگشت این زوار صورت گرفته و در صورت توافق با شهرداری تهران 400 دستگاه اتوبوس برای این امر اختصاص خواهد یافت.

‌انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha