• یکشنبه / ۷ دی ۱۳۹۳ / ۱۸:۵۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 93100703478
  • خبرنگار : 71132

جلسه کمیسیون اصل 90 با بانک مرکزی و مدیران عامل بانک‌ها؛

بنگاه‌داری بانک‌ها متوقف می‌شود

بنگاه‌داری بانک‌ها متوقف می‌شود

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی از تشکیل جلسه روز یکشنبه این کمیسیون با حضور رییس کل بانک مرکزی و مدیران عامل بانک‌های دولتی و خصوصی در مورد موضوع بنگاه‌داری بانک‌ها خبر داد.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی از تشکیل جلسه روز یکشنبه این کمیسیون با حضور رییس کل بانک مرکزی و مدیران عامل بانک‌های دولتی و خصوصی در مورد موضوع بنگاه‌داری بانک‌ها خبر داد.

حسین آذین در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: در جلسه امروز کمیسیون اصل 90 که با حضور رییس کل بانک مرکزی، مدیران عامل بانک‌های دولتی و خصوصی، مشاورین و معاونین بانک مرکزی و هیات مدیره برخی بانک‌ها برگزار شد موضوع ورود بانک‌ها به بنگاه‌داری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به این‌که «در لایحه خروج از رکود پیش‌بینی شده بانک ها باید ظرف 3 سال بنگاه‌داری را رها کنند» یادآور شد: در جلسه امروز بحث‌هایی مطرح شد از جمله رییس بانک مرکزی و مدیران عامل بانک‌ها عنوان کردند که موضوع بنگاه‌داری بانک‌ها از دهه 60 به واسطه بدهی دولت به بانک‌ها با عنوان تهاتر و رد دیون شروع شده و براین اساس شرکت‌هایی به بانک‌ها واگذار شده است. استدلال آن‌ها این بود که این موضوع اقتضای زمان بوده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بانک صادرات 20 ، بانک ملت 35 و بانک تجارت 20 شرکت دارند و البته بانک مرکزی و مدیران عامل بانک‌ها می‌گویند ما طبق قانون به دنبال واگذاری هستیم.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 همچنین خاطرنشان کرد: در جلسه امروز کمیسیون اصل 90 چگونگی حل این مشکل موردبحث قرار گرفت و قرار شد این جلسات ادامه یابد و جلسه بعدی هفته آینده با حضور وزیر اقتصاد و افراد دیگر برگزار شود.

وی تصریح کرد: به هر حال باید یک فرصت زمانی داده شود تا واگذاری شرکت‌های تابعه بانک‌ها انجام گیرد تا خللی به وضع اقتصاد کشور و همچنین این شرکت‌ها وارد نشود و این کار به نحوی صورت گیرد که نتیجه آن به نفع کشور و مردم باشد.

وی افزود: یکی از بحث‌های مطرح شده در مورد بانک های خصوصی بود و اینکه آن‌ها بعضا سهامدار برخی پروژه‌های صنعتی و معدنی شده‌اند.

آذین در پایان تصریح کرد: موضوع اساسنامه بانک‌ها نیز از دیگر مسائل مطروحه در جلسه امروز بود. در حال حاضر اساسنامه متحدالشکلی از سوی بانک مرکزی در شورای پول و اعتبار به تصویب رسیده که 15 بانک نیز آن را مصوب کرده‌اند اما بعضا بانک های خصوصی ایراداتی به آن داشته‌اند و نهایتا بانک مرکزی از این اساسنامه دفاع کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha