• جمعه / ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۱:۰۷
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 93122916325
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

پیشنهاد استاندار سیستان و بلوچستان برای نجات هامون

پیشنهاد استاندار سیستان و بلوچستان برای نجات هامون

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان وبلوچستان با تاکید بر لزوم تشکیل کارگروه مشترک با مسئولان کشور افغانستان برای احیای تالاب هامون، کنترل و هدایت آب، مهار ریزگردها و تقویت اقتصاد منطقه را اولویت‌های احیای این تالاب عنوان کرد.

استاندار سیستان وبلوچستان با تاکید بر لزوم تشکیل کارگروه مشترک با مسئولان کشور افغانستان برای احیای تالاب هامون، کنترل و هدایت آب، مهار ریزگردها و تقویت اقتصاد منطقه را اولویت‌های احیای این تالاب عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، علی اوسط هاشمی در جلسه کارگروه احیای تالاب هامون استان سیستان و بلوچستان، لزوم همکاری‌های بین‌المللی برای احیاء تالاب، کنترل ریزگردها، صیانت از هوای پاک منطقه و جلوگیری از مهاجرت مردم از مناطق مسکونی و کشاورزی دو سوی مرز، همکاری دوجانبه با کشور افغانستان و استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردمی را برای کمک به برون رفت از وضعیت موجود موثر دانست.

وی رفع موانع فیزیکی ورود آب به منطقه سیستان، لایروبی مسیرهای ورود و توزیع آب و هدایت و تقسیم مساوی آب را از دیگر راهکارهای حفظ کشاورزی منطقه عنوان کرد.

استاندار در ادامه به اقدامات انجام شده در دولت تدبیر و امید برای بازگشت امید به شمال استان و رونق اقتصادی مردم اشاره و دعوت از سرمایه‌گذاران برای احداث کارخانه کاشی و سرامیک، پلاک کوبی دام‌های منطقه و کمک به پرواربندی دام، سرمایه گذاری 500 میلیون دلاری برای آبرسانی با لوله به مزارع و نیز کمک 7 میلیارد تومانی برای تکمیل بیمارستان تخصصی شهرستان زابل را از جمله این اقدامات بیان کرد.

وی هم‌چنین توزیع 35 هزار ماسک، توزیع 2 میلیارد تومان سبد کالا بین مردم، تامین یارانه علوفه برای دام‌های منطقه و جمع‌آوری شن‌های روان از سطح مزارع و مناطق مسکونی مردم را از دیگر اقدامات برای کمک به مردم منطقه عنوان کرد.

استاندار در ادامه بر تکمیل آماده سازی انتقال آب با لوله به سه هزار هکتار از مزارع منطقه تا بهار سال 94 تاکید و حفظ حضور مردم در منطقه را از دغدغه‌های مهم مسئولان در شرایط فعلی دانست.

استاندار مدیران استان را به خدمت بی‌منت، خدمات رسانی و حل مشکلات مردم فراخواند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha