• یکشنبه / ۲ فروردین ۱۳۹۴ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94010200277
  • خبرنگار : 71234

/دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی/

سالک: تخریب با انتقاد منطقی مناسبتی ندارد

سالک: تخریب با انتقاد منطقی مناسبتی ندارد

نایب رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان این‌که خطاب بیانات مقام معظم رهبری به دولت و منتقدان است گفت: دولت و منتقدان باید به یکدیگر اعتماد کنند و بدانند که تخریب با انتقاد منطقی مناسبتی ندارد.

نایب رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان این‌که خطاب بیانات مقام معظم رهبری به دولت و منتقدان است گفت: دولت و منتقدان باید به یکدیگر اعتماد کنند و بدانند که تخریب با انتقاد منطقی مناسبتی ندارد.

حجت‌الاسلام احمد سالک در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مشهد مقدس در مورد پشتیبانی از دولت‌ها و بیان شرایط نقد گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری ناظر به برخی گفته‌ها از جانب کسانی است که دغدغه دارند و دلواپس مسائلی همچون پشت پرده 1+5 هستند. براساس این بیانات نباید این افراد را تحقیر کرد و حرف‌هایی زد که در شان یک دولت و حکومت نیست.

وی افزود: ایشان همچنین بر لزوم انتقاد صحیح تاکید داشتند معتقدم این فرمایشات مقام معظم رهبری ناظر بر انتقاد منطقی و دور از تضعیف و تخریب است.

این عضو جامعه روحانیت مبارزه خاطرنشان کرد: در سال پیش رو که حرکت انقلابی در پیش است با چالش‌های بزرگ و مهمی روبرو هستیم که مقابله با این چالش‌ها به استفاده از فرصت‌ها علیه تهدیدها و تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها نیاز دارد؛ همچنین باید در مقابل دشمنان اسلام وحدت وجود داشته باشد زیرا آن ها جبهه عظیمی برای نابود کردن اسلام تشکیل داده‌اند و ما باید با تشکیل سد پولادین از وحدت ملت و دولت مقابل آن ها بایستیم.

سالک تاکید کرد: خطاب ‌بیانات مقام معظم رهبری در مورد نقد به دولت و منتقدان است ما کلام رهبری را کلام ولایت فصل خطاب می‌دانیم بنابراین هر دوطرف باید دقت داشته و به هم اعتماد کنند گفتمان خوبی داشته و رفع ابهام کنند نه این که تخریب نمایند تخریب با انتقاد منطقی مناسبتی ندارد.

نایب رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس به بخش دیگری از بیانات مقام معظم رهبری در مورد لزوم داشتن اهتمام ویژه برای تقویت تولید اشاره و اظهار کرد: مهمترین چیزی که باید در این مسیر مورد توجه قرار گیرد، اصل اعتماد و اطمینان دولت به مردم است. همچنین دولت باید برای اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی عزم جدی داشته باشد که یکی از مهمترین شاخصه های آن رشد تولید ملی با مشارکت مردم است.

سالک گفت:‌ براساس اصول قانون اساسی همچون اصل 44، اگر تولید رشد کند قدرت صادرات و بازاریابی در جهان و کشورهای همسایه نیز افزایش پیدا می کند همچنین اگر اقتصاد مقاومتی تحقق یابد عدم وابستگی به اقتصاد نفتی و دولتی را شاهد خواهیم بود در این شرایط است که تمام تحریم ها از بین رفته و آمریکا بیش از گذشته در موضع ضعف و شکست قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: توجه به اقتصاد مقاومتی باید با عملیاتی شدن 24 سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری در این رابطه همراه باشد این مهم جزو با همدلی و هم زبانی بین دولت و ملت شدنی نیست. لذا عزم ملی با مدیریت جهادی در کنار داشتن همدلی و هم زبانی برای تحقق اقتصاد مقاومتی نیاز است.

نایب رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس در ادامه با اشاره به بیانات رهبری درخصوص لزوم برداشتن تحریم‌ها بلافاصله بعد از توافق نیز گفت: صحبت‌های ایشان ادامه مباحث قبلی‌شان بود؛ رهبری پیش از این در مورد مذاکرات اعلام کرده بودند که مخالفتی با مذاکرات ندارند اما چند شرط را مطرح نمودند همچنین در 19 بهمن 1393 اعلام کردند که با توافق نیز مخالفتی نداشته اما توافق باید با چندین شرط همچون حفظ عزت ملت ایران، قطع یکباره تحریم ها و دو مرحله ای نشدن توافق همراه باشد و منافع ملی نیز حفظ شود.

وی ادامه داد: بنابراین شرایط ایشان برای توافق شرایط بسیار مهم و حساسی است که در بیانات اخیرشان نیز برای مذاکره اعلام کردند.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان این‌که فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع مردم مشهد مکمل مباحث گذشته‌شان بود گفت: یکی از موارد مهم مورد اشاره رهبر معظم انقلاب این بود که تنها در موضوع هسته‌ای با آمریکا مذاکره می شود و نباید هیچ موضوع دیگری مورد مذاکره قرار گیرد.

سالک ادامه داد:‌ ایشان تحلیلی بر روی صحبت‌های رییس جمهور آمریکا داشتند که نشان دهنده اقتدار جمهوری اسلامی است و از طرفی صحبت های اوباما بیانگر ضعف به شمار می‌آید؛ ما معتقدیم آمریکا نیاز به مذاکره دارد و ما نیازی به مذاکره نداریم.

وی در پایان تاکید کرد: بیانات مقام معظم رهبری از موضع اقتدار و قدرت مطرح شد و این نشان دهنده عظمت انقلاب ما است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha