• دوشنبه / ۳ فروردین ۱۳۹۴ / ۱۰:۵۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94010300420
  • خبرنگار : 71234

/دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی/

سبحانی‌نیا: دلواپسی نباید جنبه تخریبی داشته باشد

سبحانی‌نیا: دلواپسی نباید جنبه تخریبی داشته باشد

یک عضو هیات رییسه مجلس با تاکید بر این‌که نقد سازنده با نقد مخرب و کوبنده تفاوت دارد، گفت: دل نگران و دلواپسان باید دلسوزی واقعی داشته باشند و هدف از نقد تخریب چهره دولت و نادیده گرفتن زحمات دولتمردان نباشد.

یک عضو هیات رییسه مجلس با تاکید بر این‌که نقد سازنده با نقد مخرب و کوبنده تفاوت دارد، گفت: دل نگران و دلواپسان باید دلسوزی واقعی داشته باشند و هدف از نقد تخریب چهره دولت و نادیده گرفتن زحمات دولتمردان نباشد.

حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع مردم مشهد مقدس در مورد لزوم حمایت از دولت گفت: ایشان همواره با داشتن نگاه جامع بر لزوم حمایت از دولت تاکید داشتند البته این موضوع را هیچ گاه مانعی بر سر راه نقد سازنده نداشتند چون نقد سازنده مفید است.

وی افزود: در سال جاری که به نام سال دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی نام گذاری شده است این نقد سازنده به دولت کمک می‌کند و می‌تواند چراغ خطری را برای دولت روشن کند تا دولت متوجه برخی ایرادها و ضعف‌ها نماید.

نایب رییس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با تاکید بر این‌که اصل پشتیبانی و حمایت از دولت یکی از اصول مهم به شمار می‌آید گفت:‌ مردم همان طور که از ابتدای انقلاب با هشیاری از نظام و دولت حمایت کردند قطعا در آینده نیز چنین روندی در پیش خواهند گرفت در این شرایط دولت و مجلس نیز باید با همگرایی و همدلی برای رفع مشکلات مردم تلاش کنند منتها باید نقد هم وجود داشته باشد.

سبحانی‌نیا با تاکید بر این‌که دولت باید تحمل و ظرفیتش را در پذیرش نقد بالا ببرد گفت:‌ دولت نباید بدون جهت افراد را متهم کرده و به گروه‌گرایی و واگرایی دامن زد. از طرف دیگر نقدها نیز باید سازنده باشد؛ چون نقد سازنده با نقد تخریبی و کوبنده متفاوت است. نکته‌ای که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفت و این به عنوان ضروریات امروز انقلاب به عنوان کمک کننده به شرایط حال کشور است.

وی به بخش دیگری از بیانات مقام معظم رهبری در مورد ادبیات نقد و لزوم نادیده نگرفتن زحمات و خدمات دولت اشاره و اظهار کرد: تاکید مقام معظم رهبری بر این است که ضمن مهم بودن نقد باید نقدی سازنده وجود داشته باشد؛ البته دلواپسی و نگرانی بد نیست ولی نباید جنبه تخریبی داشته باشد. نقد نباید به معنای تخریب خدمات و نادیده گرفتن زحمات دولت باشد.

این عضو هیات رییسه مجلس ادامه داد: طبق تاکید مقام معظم رهبری در کنار این که دولت نباید از نقد سازنده نگران باشد، افرادی که به عنوان دلواپس، دل نگران و دلسوز نظام نقدی را بیان می کند نباید آن‌ها را با تعابیر و بیانی رنجاند و این افراد را از بدنه کلی جامعه جدا کرد و در قالب گروهی قرار داد.

سبحانی‌نیا ادامه داد: از آن طرف نیز این دل نگرانی و ناقدان نیز باید دلسوزیشان واقعی باشد و در آن هدف تخریب چهره دولت و نادیده گرفتن زحمات دولت نباشد باید به دولت کمک کرد تا بتواند به خوبی از اجرای کارهای اجرایی‌اش برآید.

این عضو هیات رییسه مجلس با بیان این‌که طبق تاکید مقام معظم رهبری کشورمان دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بسیاری است گفت: با توجه ویژه به ظرفیت‌های داخلی می‌توان نیازهای کشور را تامین کرد البته باید اقتصاد مقاومتی نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: امروز در شرایطی هستیم که تمام کارگزاران نظام باید با سیاست گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در جهت برون رفت مردم از مشکلات اقتصادی تلاش کنند که این مهم با همدلی و هم زبانی دولت و مردم محقق می شود در چنین شرایطی می توان در مقابل فشارهای غرب ایستادگی کرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین با اشاره به بخش دیگری از بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد مذاکرات گفت: بحث روز ما با دنیای غرب مربوط به مساله هسته‌ای است مساله‌ای که برخی از آن به عنوان موضوع اساسی و کلیدی نام می‌برند و برخی دیگر نیز معتقدند چرا که باید به هر حال این مشکل باید حل شود.

وی افزود: مقام معظم رهبری به این موضوع اشاره داشتند که ما به دنبال حل این مشکل با غرب در موضوع هسته‌ای هستیم همان طور که ایران صادقانه حرکت می کند غرب نیز حرکت صادقانه‌ای داشته باشد همچنین غربی‌ها به دنبال این نباشند که تحریم‌ها را در طولانی مدت بردارند بلکه باید تحریم‌ها یک جا و در توافق برداشته شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha