• چهارشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۱:۲۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 94023017865
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

‌رییس اتحادیه هتل آپارتمان‌داران مشهد:

‌خالی بودن هتل‌ها در ایام پیک مسافرتی، ربطی به قیمت‌ها ندارد

‌خالی بودن هتل‌ها در ایام پیک مسافرتی، ربطی به قیمت‌ها ندارد

ایسنا/خراسان رضوی رییس اتحادیه هتل آپارتمان‌داران مشهد معتقد است: خالی بودن هتل‌ها در ایام پیک مسافرتی، ربطی به قیمت‌ها نداشته و به مسائل دیگری مربوط است.

رییس اتحادیه هتل آپارتمان‌داران مشهد معتقد است: خالی بودن هتل‌ها در ایام پیک مسافرتی، ربطی به قیمت‌ها نداشته و به مسائل دیگری مربوط است.

مهدی آجیلیان در گفت‌وگو با خبرنگار‌ خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، در رابطه با تاثیر قیمت‌ها در عدم استقبال مسافران از هتل آپارتمان‌ها حتی در زمان تعطیلات و ورود گسترده مسافران، عنوان کرد: دلیل مراجعه نکردن مسافران به واحدهای اقامتی نرخ قیمت‌ها نبوده و مسائل دیگری مطرح است.

وی افزود: هم اکنون هتل آپارتمان‌هایی در مشهد با نازل‌ترین قیمت و کم‌ترین مقدار هزینه برای زائران در حال سرویس‌دهی بوده است، همچنین در نرخ‌نامه ذکر شده در روزهای عادی و غیر پیک تا 40 درصد تخفیف ارائه می‌شود و بالغ بر 70 درصد از هتل آپارتمان‌ها تخفیف می‌دهند، اما متاسفانه حتی به اشغال حداقلی ‌دست نیافته‌اند.

آجیلیان ادامه داد: در مکان‌های رسمی قوانین و نظارت‌های لازم وجود دارد، این در حالی است که مسافران مکان‌هایی را برای اسکان انتخاب می‌کنند که خارج از این قوانین و عرف جامعه باشند، اماکن غیر مجاز و منازل شخصی قانون و نظارتی مبنی بر به همراه داشتن شناسنامه، عدم استعمال موادمخدر و... وجود ندارد.

وی عنوان کرد: با مقایسه نرخ‌نامه هتل آپارتمان‌ها در سراسر کشور و نسبت به سایر استان‌ها می‌توان به پایین بودن نرخ قیمت‌ها پی برد.

آجیلیان افزود: بعضی از مسافران هنگام ورود به شهر به واحدهای رسمی مراجعه نکرده و از میزان قیمت‌ها مطلع نمی‌شوند، بلکه در بدو ورود گرفتار مسافربران شده و آن‌ها مسافر را به اماکنی می‌برند تا حق کمیسیون دریافت کنند.

وی ادامه داد: واحدهای اقامتی رسمی، کمیسیون معقول و مناسب به مسافربران ارائه می‌دهند، اما متاسفانه مسافر به جایی منتقل می‌شود که بالای 40 یا 50 درصد کمیسیون دریافتی داشته باشد.

رییس اتحادیه هتل آپارتمان‌داران مشهد خاطرنشان کرد: غیر از منازل شخصی اماکن دیگری این مبالغ را اهدا نکرده و متاسفانه مسافران به سمت مناطق غیرمجاز هدایت می‌شوند که این معضل مانند بحث واسطه‌گران در صنعت کشاورزی است.

وی در ادامه با اشاره به ارائه خدمات در واحدهای خدماتی مشهد، تصریح کرد: قیمت‌ها در این اماکن بسیار مناسب بوده تا واحدها خالی نمانند و 70 درصد آن‌ها زیر نرخ معمول فعالیت می‌کنند تا درصد اشغال افزایش یابد.

وی ادامه داد: هم اکنون 1000 واحد اقامتی رسمی از جمله مهمان پذیرها، هتل و هتل آپارتمان در سطح شهر وجود دارد و بالغ بر 2000 واحد غیرمجاز نیز در حال فعالیت هستند که مسافران جذب این مکان‌ها می‌شوند.

آجیلیان تصریح کرد: هیچ نظارتی در این حوزه وجود ندارد و تعداد این اماکن رو به افزایش است که موجب بروز مشکلات و مسائل اجتماعی، امنیتی، بهداشتی و... در مشهد شده‌اند.

وی تصریح کرد: با وجود ارائه طرح‌ها و پیشنهادات مختلف به سازمان‌ها و مراکز متاسفانه همکاری و مذاکره‌ای با بخش خصوصی جهت ارائه خدمات مناسب و ارزان به مسافران صورت نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: برای رفع این معضل نیازمند فرهنگ‌سازی و برنامه‌ریزی برای هدایت و ترغیب مسافران به سکونت در هتل‌های اقامتی مجاز هستیم که متاسفانه این امر محقق نشده و همچنان با مشکلاتی از این قبیل مواجه‌ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۴:۲۴

هتل هازيادسين جيم ميکنند