• یکشنبه / ۷ تیر ۱۳۹۴ / ۱۵:۰۹
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 94040703939
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

استاندارسیستان و بلوچستان:

رویکردی برای احیای تالاب هامون و ماندگاری مردم

رویکردی برای احیای تالاب هامون و ماندگاری مردم

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان گفت: رویکرد کنونی در بحث احیای تالاب هامون ایجاد شرایط زیست مناسب است که منتج به ماندگاری مردم شود.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: رویکرد کنونی در بحث احیای تالاب هامون ایجاد شرایط زیست مناسب است که منتج به ماندگاری مردم شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه سیستان و بلوچستان، علی اوسط هاشمی در کارگروه تالاب هامون با بیان اینکه مقابله با ریزگردها و کنترل و مدیریت طوفان‌ها در راستای پایداری و ماندگاری جمعیت باید صورت پذیرد، بر برنامه‌ریزی و مدیریت با رویکرد اقتصادی تأکید کرد و افزود: تغییر در نگاه و اجتناب از بودن در یافته‌های گذشته امری اجتناب‌ناپذیر است.

همچنین استاندار در ادامه سخنان خود تغییر الگوی کشت و تغییر در اقتصاد مردم به نحوی که زیست و معیشت مردم را پشتیبانی کند را مورد تأکید قرار داد.

وی اضافه کرد: امروز در شرایطی هستیم که ناهماهنگی و ناسازگاری جایی ندارد و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی هم به لحاظ علمی و هم مدیریتی و مالی الزامی است و هیچ دستگاهی جدای از رویکرد واحد نباید کار کند و مانند حلقه‌های یک زنجیره باید در هم تنیده و منسجم باشند.

استاندار بر ارائه طرح جامع و استانی ویژه تأکید کرد و افزود: هر یک از دستگاه‌های شش گانه سندهای هم سو را ارائه دهند تا با جمع‌بندی و ارائه طرح واحد در کارگروه ارومیه و تالاب هامون مطرح و با استفاده از ردیف‌های اعتباری استانی و همچنین کمک‌های ویژه دولت اجرا شود.

هاشمی ارائه طرح‌های کوتاه‌مدت، کشت گونه‌های متناسب در اراضی رها شده که قابلیت کشت محصولات زراعی را ندارند و جایگزینی گونه‌هایی که نیاز به آب کمتر دارند، مالچ‌پاشی و استفاده از روش‌های نوین آبیاری را برای ایجاد شرایط زیست بهتر در منطقه مورد تأکید قرار داد.

رئیس سازمان محیط‌زیست استان نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارش عملکرد این سازمان در راستای مقابله با ریزگردها گفت: انتقال آب به کانون‌های بحران گرد و و غبار یکی از برنامه‌های اجرا شده بود که اجرای این برنامه در شمال استان 80 تا 90 درصد موفق بود و با اجرای آن امسال تاکنون 45 درصد نسبت به سال‌گذشته کمتر طوفان گرد و غبار داشته‌ایم.

محمودی از تدوین طرح پژوهشی احیای تالاب هامون در داخل استان خبرداد و اظهارکرد: طرح پژوهشی احیای تالاب هامون قرار بود که به دانشگاه فردوسی مشهد واگذار شود که با پیگیری‌های انجام شده این طرح در استان انجام خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha