• چهارشنبه / ۴ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۶:۳۰
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 94060402914
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

تولیدات علمی ما باید به محصول عملی تبدیل شود

تولیدات علمی ما باید به محصول عملی تبدیل شود

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تولیدات علم ما باید به محصول عملی تبدیل شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تولیدات علم ما باید به محصول عملی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار علمی ایسنا منطقه آذربایجان شرقی، محمدرضا مخبر دزفولی در بیست و پنجمین سالگرد تاسیس دانشگاه صنعتی سهند، ضمن تمجید از عملکرد این دانشگاه اظهار کرد: کشور ما هم اکنون در شرایط بسیار مهمی در حوزه علم و فناوری قرار دارد و در جریان‌های مختلف این حوزه، در سطح بسیار بالایی قرار داریم که این موضوع به همت همه کسانی برمی گردد که در این عرصه به عنوان جهاد علمی کوشیده‌اند.

مخبر دزفولی خاطرنشان کرد: ما امروز در شرایطی هستیم که از نظر داشتن منابع انسانی، هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی در یک نقطه مطلوبی قرار داریم.

وی افزود: هم اکنون، تعداد دانشجویان ما قابلیت رقابت با میزان جهانی را دارد و در برخی علوم فناوری های پیشرفته، فاصله زیادی با سایر کشورها نداریم و پا به پای آنها پیش می رویم.

وی بیان کرد: پیش از انقلاب، حتی در دانشگاه های بزرگ کشور برای برخی دروس استاد نداشتیم، اما امروز شرایط ما کاملاً عوض شده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور گفت: زمانی کشور ما مشترکاً با عراق، 0.03 درصد تولید علم جهانی را داشت، اما امروزه به تنهایی 1.5 درصد تولید علم جهانی در کشور ایران انجام می شود.

وی تاکید کرد: تبدیل این یافته های علمی به محصول، گام های مختلفی دارد که باید انجام گیرد و در برخی از بخش‌های چرخه تبدیل علم به محصول عقب هستیم و باید دانشجویان و دانشمندان ما در این زمینه بجنبند تا متهم به این نشویم که در کشور، فقط به کار آکادمیک می پردازیم.

مخبر دزفولی گفت: دانشگاه‌های صنعتی ما باید وارد عمل شوند و از ظرفیت بالای هوشی و خلاقیتی دانشجویان بهره برده و در بخش تولیدات علمی کوشا باشند.

وی اظهار کرد: یکی از اضلاع مهم پیشرفت ایران، حوزه علم و فناوری است که پیشرفت در این حوزه به عزم و اراده بستگی دارد و بستر پیشرفت در آن فراهم شده که امیدواریم به اهداف مدنظرمان دست یابیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha