• یکشنبه / ۸ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۳:۴۰
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 94060804976
  • منبع : نمایندگی کردستان

جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان:

امر به معروف و نهی از منکر فقط در حجاب خلاصه نمی‌شود

امر به معروف و نهی از منکر فقط در حجاب خلاصه نمی‌شود

ایسنا/کردستان جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان با اشاره به این‌که موضوع امر به معروف و نهی از منکر فقط در حجاب خلاصه نمی‌شود، گفت: ترویج معروفات و مقابله با منکرات در همه‌ی زمینه‌ها ضروری است.

جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان با اشاره به این‌که موضوع امر به معروف و نهی از منکر فقط در حجاب خلاصه نمی‌شود، گفت: ترویج معروفات و مقابله با منکرات در همه‌ی زمینه‌ها ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کردستان، «محمود الله‌مرادی»، دیشب(شنبه هفتم شهریورماه) در همایش شوراهای امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان در محل سالن اجتماعات مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، اظهار کرد: کار این ستاد انجام تکلیف شرعی و قانونی است و خط حرکتی آن براساس دستورات دین اسلام و بیانات رهبری بوده و جناح و خط سیاسی در آن جایی ندارد.

وی با بیان این‌که هم‌اکنون در همه‌ی شهرستان‌های استان، ستاد امر به معروف و نهی از منکر در ساختمان مستقل مشغول فعالیت هستند، افزود: دفتر ستاد امر به معروف دهگلان به‌عنوان آخرین شهرستان استان نیز امروز افتتاح شد.

الله‌مرادی وظیفه‌ی ستاد امر به معروف و نهی از منکر را صددرصد فرهنگی دانست و افزود: ستاد امر به معروف به دنبال مچ‌گیری نیست و در صورت نیاز و در جای خود تذکرات لازم را هم می‌دهد.

وی گفت: اقدامات و چارچوب حرکتی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان نیز کاملاً فرهنگی بوده و اقدامات سلبی و تحریک‌آمیزی را که به ایجاد تنش در جامعه منجر شود، قبول ندارد.

ستاد امر به معروف چراغ روشنی برای هدایت افراد است

جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان افزود: ستاد امر به معروف در واقع مانند چراغ روشنی است که برای هدایت افراد فراروی آنان قرار گرفته و هرجا به تشویق و تذکر نیاز باشد با کار فرهنگی و محوریت تذکر لسانی ورود پیدا می‌کند.

وی با بیان این‌که تذکر لسانی به فرمان رهبری، خط حرکتی ستاد امر به معروف است، افزود: اقدامات ایجابی و اقناعی اولویت ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان است و برنامه‌ها نیز بر همین اساس تعریف می‌شود. ایجاد فرهنگ مسئولیت‌پذیری و افزایش احساس مسئولیت بین مدیران از دیگر اولویت‌های ستاد امر به معروف استان است.

الله‌مرادی با بیان این‌که ریشه‌ی بسیاری از منکراتی که امروز در جامعه دیده می‌شود ناشی از انجام ندادن درست وظایف از سوی مسئولان امر در آن حوزه است، افزود: عدم نظارت دقیق برخی مسئولان بستر انجام منکرات را در جامعه فراهم می‌کند، تا جایی که در برخی موارد شاهد هستیم در اماکنی که به‌عنوان آموزشگاه زبان و ... مجوز دریافت کرده‌اند، بساط انجام برخی منکرات فراهم می‌شود.

وی با اشاره به این‌که موضوع امر به معروف و نهی از منکر فقط در حجاب خلاصه نمی شود، افزود: ترویج معروفات و مقابله با منکرات در همه‌ی زمینه‌ها ضروری است.

جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان با تأکید بر این‌که رسالت اصلی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ترویج خوبی‌ها در جامعه است، گفت: اگر خوبی‌ها در جامعه گسترش یابد جایی برای رسوخ منکرات باقی نمی‌ماند.

وی اجرای کارهای فرهنگی در حوزه‌ی حجاب و عفاف را ضروری برشمرد و افزود: برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف اقدامات فرهنگی و محتوایی باید در مدارس و سطح دانشگاه‌ها ویژه دنبال شود.

الله‌مرادی با تأکید بر این‌که کار ستاد امر به معروف و نهی از منکر یک تکلیف شرعی و قانونی است و جناح سیاسی و خط سیاسی در آن جایی ندارد، افزود: خط حرکتی این ستاد دستورات دین اسلام و بیانات رهبری است.

وی با اشاره به تصویب قانون حمایت از آمران معروف و ناهیان از منکر و اجرایی‌شدن آن در استان، افزود: این قانون در قالب 24 بند و 19 تبصره فصل جدیدی را در راستای ترویج و نهادینه کردن این فریضه‌های الهی باز کرده است.

جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان ادامه داد: این قانون برای همه‌ی دستگاه‌ها لازم‌الاجرا بوده و باید با نیت کاملاً فرهنگی در راستای تحقق و اجرایی‌شدن کامل آن در استان گام بردارند.

وی با تأکید بر دقت لازم مدیران در انتخاب شوراهای امر به معروف و نهی از منکر یادآور شد: انتخاب شوراهای توانمند و منتقد بستر رشد و شکوفایی و حرکت رو به جلو را در دستگاه‌ها و ادارات تابعه شما فراهم می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha