• چهارشنبه / ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۶:۱۲
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 94061107505
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

معاون استاندار خراسان‌جنوبی:

طرح تحول نظام سلامت نیاز جامعه بوده است

طرح تحول نظام سلامت نیاز جامعه بوده است

ایسنا/خراسان جنوبی معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: بحث تغذیه و سلامت جامعه از مسائل مهم پایه و اساسی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: بحث تغذیه و سلامت جامعه از مسائل مهم پایه و اساسی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی خراسان‌جنوبی،«محمد حسینی» صبح‌امروز (چهارشنبه۱۱شهریورماه) در کارگروه سلامت استان، گفت: پیشگیری‌ها و ارائه‌ی خدمات باید جدی گرفته شود، چون اثرات زیادی در بحث سلامت جامعه دارد.

وی افزود: با توجه به گستردگی، جایگاه و زوایای طرح تحول سلامت در جامعه باید همه‌ی بخش‌ها برای بهتر اجرا شدن آن همکاری کرده و نسبت به این موضوع حساس بوده باشند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌جنوبی ادامه داد: با توجه به تحت فشار بودن جامعه به‌ویژه بخش آسیب‌پذیر جامعه در بخش سلامت، اجرای طرح تحول سلامت به طور شدید مورد نیاز جامعه است.

حسینی تصریح کرد: در سال‌های اخیر با اجرای طرح تحول سلامت اقدامات خوبی در بخش سلامت انجام شده و برنامه‌های خوبی دنبال می‌شود.

وی اظهار کرد: بسیاری از آسیب‌ها به‌علت عدم سرعت در انتقال بیماران است و با توجه به این‌که استان ما پراکنش جمعیت دارد خدمات‌رسانی بسیار مشکل است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌جنوبی یادآور شد: انتقال سریع بیماران کمترین تلفات را خواهد داشت و این امر تنها در محدوده وظایف علوم پزشکی نبوده بلکه به بحث راه‌ها نیز برمی‌گردد.

حسینی با بیان این‌که باید به سمتی حرکت کنیم تا بحث سلامت کامل شود، گفت: بحث تغذیه و سلامت جامعه از مسائل مهم پایه و اساسی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: تکنولوژی‌ها در بحث سلامت جامعه موثر بوده و براساس اصول قابل پذیرش سلامت جامعه را تأمین کنیم.

«حسین اصغری»، مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی نیز گفت: وزارت کشاورزی علاوه‌بر وظایف تولید، کنترل کیفی و افزایش کیفیت را مد نظر قرار داده و از مواردی پیگیری شده که به محصول سالم منجر شود.

وی ادامه داد: محصول سالم کشاورزی محصولی است که میزان باقی‌مانده مواد شیمیایی بر اساس استاندارد جهانی باشد.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با اشاره به این‌که در محصول سالم میزان مواد شیمیایی که برای جامعه مشکل‌ساز باشد کم است، افزود: محصول سالم در دنیا مورد توجه بوده و اهداف مختلفی از جمله اجتماعی، بهداشتی، سلامت مورد توجه و مد نظر است.

اصغری در خصوص تفاوت محصول ارگانیک و سالم گفت: محصول سالم محصول معمول کشاورزی است که با نظارت بر چگونگی مصرف مواد شیمیایی تولید می‌شود اما در سیستم محصول ارگانیک هیچ گونه مواد شیمیایی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: عرصه‌های منابع طبیعی مملو از گیاهان دارویی هستند که محصولات ارگانیک محسوب شده و برای استان و کشور ارزآوری دارند.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی افزود: ششمین انجمن ارگانیک کشور در سال گذشته در استان راه‌اندازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص بار شیمیایی و سمی محصولات کشاورزی آنچنان که در رسانه‌ها عنوان شده در محصولات کشاورزی موجود نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha