• یکشنبه / ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۱:۰۶
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 94061509314
  • خبرنگار : 71277

گزارش اتحادیه جهانی کشتی

رقابت بزرگان کشتی جهان در لاس وگاس

رقابت بزرگان کشتی جهان در لاس وگاس

سایت اتحادیه جهانی کشتی در گزارشی به مبارزه بزرگان کشتی‌ در مسابقات جهانی لاس وگاس اشاره کرد که در این بین از حمید سوریان و قاسم رضایی به عنوان دو قهرمان صاحب نام ایرانی نام برده است.

سایت اتحادیه جهانی کشتی در گزارشی به مبارزه بزرگان کشتی‌ در مسابقات جهانی لاس وگاس اشاره کرد که در این بین از حمید سوریان و قاسم رضایی به عنوان دو قهرمان صاحب نام ایرانی نام برده است.

به‌ گزارش ‌ایسنا‌، در این گزارش که در آستانه مسابقات جهانی لاس وگاس منتشر شده، آمده است: بسیاری از کشتی‌گیر‌ان به خصوص آنهایی که پیش از این مدال طلای المپیک را کسب کرده‌اند امیدوارند که با موفقیت در این مسابقات بتوانند سهمیه شرکت در بازی‌های المپیک ریو 2016 را کسب کنند.

مسابقات قهرمانی جهان اولین انتخابی المپیک 2016 است. شش نفر اول هر وزن می‌توانند برای کشور خود سهمیه المپیک را به دست بیاورند.

سائوری یوشیدا و کائوری ایچو از ژاپن زنان کشتی گیری هستند که هر کدام سه مدال طلای المپیک دارند و در این مسابقات نیز شانس قهرمانی دارند. یوشیدا تاکنون 12 بار ایچو 9 بار قهرمان جهان شده‌اند. ایچو از مسابقات جهانی 2004 تاکنون 153 برد متوالی داشته است. این دو نفر می‌توانند اولین کشتی‌گیر‌انی باشند که تاکنون چهار مدال طلای المپیک را کسب کرده‌اند.

در کشتی آزاد مردان، جردن باروز در مسابقات حضور دارد که در سال 2012 قهرمان المپیک شده و دو بار قهرمانی جهان را در کارنامه خود دارد. او در سال 2014 مدال برنز را در مسابقات قهرمانی جهان کسب کرد. او در حال‌ حاضر مدعی نخست وزن 74 کیلوگرم جهان است.

میاین لوپز از کوبا که تاکنون دو بار مدال طلای المپیک را کسب کرده، در این مسابقات به دنبال حفظ عنوان قهرمانی خود در کشتی فرنگی جهان است. او در چند سال اخیر در سنگین وزن برترین بوده و امیدوار است که یک مقام جهانی دیگر کسب کند.

حمید سوریان و قاسم رضایی از ایران که مدال طلای المپیک لندن را کسب کرده‌اند مدعی قهرمانی در مسابقات لاس وگاس هستند و امیدوارند که بتوانند سهمیه المپیک را کسب کنند.

سوریان تاکنون شش بار در وزن 59 کیلوگرم به مقام قهرمانی جهان رسیده است. رضایی هم در رنکینگ سوم جهان قرار دارد و در سال 2014 مدال برنز کسب کرده است.

کیم هیون وو از کره نیز مدال طلای قهرمانی جهان 2012 را کسب کرده است. او در حال‌ حاضر در رتبه اول وزن 75 کیلوگرم قرار دارد. او در مسابقات قهرمانی جهان سال گذشته شرکت نکرد تا برای مسابقات آسیایی 2014 آماده شود. او در مسابقات آسیایی 2014 مدال طلا را از آن خود کرد.

مسابقات کشتی قهرمانی جهان از روز دوشنبه هفتم سپتامبر شروع خواهد شد. ابتدا مسابقات کشتی فرنگی انجام می‌شود و از روز شنبه 12 سپتامبر مسابقات کشتی آزاد آغاز خواهند شد.

انتها‌ی‌ پیا‌م

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha