• شنبه / ۲۱ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۲:۳۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 94062113105
  • منبع : نمایندگی گلستان

برگزاری اولین دوره آموزش قالی‌بافی نابینایان در ایران

برگزاری اولین دوره آموزش قالی‌بافی نابینایان در ایران

ایسنا/سمنان رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران شاهرود از ابداع روشی برای تشخیص رنگ‌ و قالی‌بافی نابینایان توسط نابینای شاهرودی خبر داد و گفت: اولین دوره آموزش قالی‌بافی ویژه زنان نابینا و کم‌بینا به همت مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران شاهرود‌، در این شهرستان برگزار شد.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران شاهرود از ابداع روشی برای تشخیص رنگ‌ و قالی‌بافی نابینایان توسط نابینای شاهرودی خبر داد و گفت: اولین دوره آموزش قالی‌بافی ویژه زنان نابینا و کم‌بینا به همت مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران شاهرود‌، در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، پروین مقدس در این خصوص اظهار کرد: این دوره آموزشی با همکاری بهزیستی و در محل شرکت تعاونی مروارید کویر شاهرود و منطبق بر استانداردهای آموزش فنی و حرفه‌ای به اجرا در آمده است.

وی افزود: این دوره به‌عنوان اولین آموزش رسمی و کلاسیک در حرفه قالی‌بافی به دختران نابینای استان است که در کشور نیز برای اولین بار در این حجم و رشته برگزار می‌شود.

مقدس با تاکید بر اینکه مربی نابینای این دوره موفق به ابداع روش‌هایی گردیده که قالی‌بافان نابینا بدون کمک سایرین، به تشخیص رنگ‌ها و بافت فرش بپردازد، خاطرنشان کرد: بر این اساس تمهیدات لازم برای آشنایی این مربی روشن‌دل با شرایط خاص(خط بریل) و نیز استانداردهای فنی و حرفه‌ای فراهم شد تا استانداردهای قالی‌بافی ویژه نابینایان به نگارش در آید.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران شاهرود همچنین تصریح کرد‌: این دوره آموزشی بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده بین اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان و اداره کل بهزیستی اجرایی، و طی آن 51 نفر از روشندلان به‌صورت رایگان، آموزش قالیبافی دیدند.

مقدس با بیان اینکه کلیه کارآموزانی که در این طرح، گزینش و به کارگاه معرفی شدند کم بینا و نابینا بوده و دارای حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی در رشته‌های مختلف هستند، ابراز امیدواری کرد: با اجرایی شدن این طرح شاهد افزایش اشتغال‌زایی برای جامعه نابینا در استان و سطح کشور باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha