• دوشنبه / ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۰:۵۶
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 94062314452
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

بازسازی معبد "آناهیتا" امسال کلید می‌خورد

بازسازی معبد "آناهیتا" امسال کلید می‌خورد

ایسنا/کرمانشاه فرماندار شهرستان کنگاور از شروع بازسازی معبد آناهیتا در سال جاری خبر داد.

فرماندار شهرستان کنگاور از شروع بازسازی معبد آناهیتا در سال جاری خبر داد.

شریف خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه با اشاره به تخریب بخشی از معبد آناهیتا بر اثر زلزله در دهه 30 اظهار کرد: این امر موجب شد تا این محوطه شکل آشفته و بهم ریخته‌ای پیدا کند.

خسروی افزود: شکل نامناسب محوطه تاریخی معبد آناهیتا و مطالبه مردم جهت بازسازی و بهسازی این محوطه به عنوان پتانسیلی جهت جذب توریست برای استان و شهرستان موجب شد تا سال گذشته در سفر استاندار به شهرستان بتوانیم اعتبار یک میلیارد تومانی را برای بازسازی محوطه معبد بگیریم.

وی افزود: متاسفانه بنا به دلایلی اداره کل میراث فرهنگی نتوانست این اعتبار را جذب کند و یکی از دلایل آن عدم حضور مدیر این پایگاه در محوطه معبد آناهیتا است.

وی اظهار کرد: معبد آناهتیا در لیست موقت ثبت جهانی قرار دارد و این در حالیست که مدیر پایگاه آن تنها چند روزی از سال را در محل معبد حضور دارد و این عدم حضور موجب شد تا نتوانیم اعتبار لحاظ شده را جذب کنیم.

فرماندار کنگاور اظهار کرد: امسال نیز با توجه به احساس نیازی که به بازسازی معبد آناهیتا وجود دارد مجددا یک میلیارد تومان از محل منابع استانی در اختیار فرمانداری برای بازسازی این معبد قرار گرفته است .

وی اظهار کرد: با این اعتبار امسال می‌توان دیواره جنوبی معبد را بازسازی کرد و چنانچه این اعتبار امسال تماما جذب شود سعی خواهیم کرد اعتبار بیشتری را هم برای آن لحاظ کنیم.

خسروی در خصوص تغییرات اعمال شده در محوطه معبد آناهیتا در روند پروژه باسازی آن، گفت: اداره کل میراث فرهنگی مسئول بازسازی معبد است و ما در این زمینه تنها ناظر هستیم، اما قطعا اعمال تغییرات در معبد در روند بازسازی آن از سوی اداره کل میراث فرهنگی بر اساس قوانین سازمان میراث و قوانین سازمانهای بین‌المللی در جهت ثبت جهانی شدن این اثر خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha