• پنجشنبه / ۲۶ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۵:۱۰
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 94062616731
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان: احیای هامون نگاه بین‌المللی می‌خواهد

استاندار سیستان و بلوچستان: احیای هامون نگاه بین‌المللی می‌خواهد

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هنر دیپلماسی برگرفته از گفتمان را باید برای احیای هامون پرورش دهیم و احیای تالاب بین‌المللی نگاه بین‌المللی می‌خواهد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هنر دیپلماسی برگرفته از گفتمان را باید برای احیای هامون پرورش دهیم و احیای تالاب بین‌المللی نگاه بین‌المللی می‌خواهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، علی اوسط هاشمی در سفر به سیستان افزود: هامون زینت مرز سیستان با افغانستان است که تاریخ را جاری می‌کند و فرهنگ‌ها را به گردش درمی‌آورد.

وی اظهار کرد: نباید به رودخانه هیرمند صرف جاری شدن آب نگاه کنیم، چراکه چند اشتراکات قومی و قبیله‎ای بین مردم دو سوی مرز وجود دارد.

استاندار اظهار داشت: تاکنون یک سند مصوب و طرح جامع در زمینه ریزگردها، معضلات دریاچه هامون و مشکلات سیستان ثبت نشده و وجود نداشته که باید کارشناسان امر با اهتمام بیشتر موضوع را پیگیری کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان از سفر معاون اول رئیس جمهور به منطقه سیستان خبر داد و گفت: تلاش می‎کنیم کلنگ احداث کارخانه لاستیک در همان روز به زمین بخورد.

وی اظهار کرد: تجارت خرد محلی در قالب بازارچه‌های مرزی مصوب با جدیت در حال پیگیری است و هیچ محدودیتی برای تبادل کالا و صادرات سوخت در بازارچه‌های مرزی مصوب نداریم.

هاشمی هم‌چنین با اشاره به سفری که چند روز پیش به ولایت نیمروز افغانستان داشت، افزود: باید بپذیریم و باور کنیم که توسعه منطقه سیستان در گرو ارتباط با کشور همسایه افغانستان است.

وی ادامه داد: سیستان و نیمروز افغانستان باید به یک سند مشترک دست پیدا کنند و روابط خود را با چشم‌آنداز مشخص در همه ابعاد و زمینه‎ها توسعه دهند.

هاشمی افزود: باید سرمایه انسانی منطقه را مبنای کار خود قرار دهیم و در توسعه این خطه پیشگام باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha