• چهارشنبه / ۸ مهر ۱۳۹۴ / ۱۳:۵۴
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 94070805262
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

امضای سند"ذخیره‌گاه زیست کره هامون" برای طرح در سازمان یونسکو

امضای سند"ذخیره‌گاه زیست کره هامون" برای طرح در سازمان یونسکو

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به این‌که باید از تمامی ظرفیت‌های ملی و بین‌المللی برای احیای تالاب هامون استفاده کرد، سند ذخیره‌گاه زیست کره هامون را برای طرح در سازمان یونسکو امضا کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به این‌که باید از تمامی ظرفیت‌های ملی و بین‌المللی برای احیای تالاب هامون استفاده کرد، سند ذخیره‌گاه زیست کره هامون را برای طرح در سازمان یونسکو امضا کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، علی اوسط هاشمی در دیدار رییس دانشگاه محیط زیست کشور، نبود سند جامع برای احیا و حفظ تالاب هامون را از نقاط ضعف استان در سال‌های گذشته عنوان کرد و گفت: با این‌که پتانسیل اجرایی و علمی برای این کار در استان وجود داشته است، اما اراده جدی برای تجمیع دیدگاه‌ها و برون رفت از شرایط موجود فراهم نشده است و باید با نگاه علمی و مسوولانه برای احیای هامون ورود پیدا کرد.

استاندار حیات اثربخش و با نشاط مردم شمال استان را وابسته به هامون عنوان کرد و گفت: دریاچه هامون میراث هزاران ساله مردم منطقه است و خشکی دریاچه و تالاب هامون آنان را از تحرک و پویایی انداخته و غمی مانند از دست دادن هزاران عزیز در زلزله‌ای مخرب بر مردم حاکم شده است.

هاشمی افزود: هامون اولویت استان در مباحث زیست محیطی است و باید ضمن تلاش برای احیای آن از ایده‌های نو برای پایداری جمعیت و حفظ محیط زیست منطقه استفاده کنیم.

وی به لزوم افزایش تلاش‌های بین‌المللی برای احیای هامون اشاره کرد و گفت: در سفری که ماه گذشته به کشور افغانستان داشتیم بحث احیای تالاب هامون به طور مشترک با کشور افغانستان به عنوان زینت مرز و حیات اقتصادی منطقه را مطرح کردیم و این آمادگی وجود دارد که در تعامل با والیان افغانستان و رسانه‌های این کشور، لزوم توجه بیشتر به محیط زیست منطقه مطرح شود.

رییس دانشگاه محیط زیست کشور نیز در این نشست به تلاش‌های بین‌المللی برای حفظ محیط زیست و ذخیره‌گاه هامون اشاره کرد.

دکتر اصغر محمدی فاضل ضمن ارایه گزارشی از مطالعات انجام شده در زمینه حفظ ذخیره‌گاه هامون گفت: در این زمینه پیگیری‌هایی از طریق سازمان یونسکو در حال انجام است و امید است مجموعه تلاش‌های ملی و بین‌المللی برای احیای تالاب هامون و ذخیره‌گاه زیست کره آن به سرانجام برسد.

*عکس تزیینی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha