• چهارشنبه / ۸ مهر ۱۳۹۴ / ۱۵:۵۶
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 94070805399
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

خوردن آبزی حرام در برخی رستوران‌های بندرعباس

خوردن آبزی حرام در برخی رستوران‌های بندرعباس

ایسنا/هرمزگان مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در دامپزشکی هرمزگان معتقد است: نیازمند کار فرهنگی برای جلوگیری از استفاده آبزی حرام هستیم.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در دامپزشکی هرمزگان معتقد است: نیازمند کار فرهنگی برای جلوگیری از استفاده آبزی حرام هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خلیج فارس، حجت‌الاسلام رضا حمزه‌ای در جمع خبرنگاران افزود: تاکنون در نمایندگی ولی‌فقیه در دامپزشکی هرمزگان، 19 آبزی حرام را شناسایی کرده‌ایم که بعضاً در بازارهای شهرها عرضه می‌شود. کوسه ماهی و خرچنگ از این دست آبزیان هستند که به طور وفور در بازار یافت می‌شود. حتی فقه اهل سنت نیز خرچنگ را حرام می‌دانند.

وی ادامه داد: برخی فست‌فودها در استان به اسم غذای دریایی، آبزیان حرام به خورد مردم می‌دهند که باید در این راستا هم مردم و هم رسانه‌های دقت بیشتری داشته باشند. متأسفانه در برخی از کبابی‌ها مشاهده می‌شود که برخی از 15 قلم ممنوعه طبخ و عرضه می‌شود.

حمزه‌ای اضافه کرد: برای مصرف آبزیان دو شرط برای حلال و حرام بودن لازم است. زنده‌گیری و داشتن پولک این دو شرط مهم است که اگر آبزی عرضه شده این شرایط را داشته باشد، پس حلال است. در حیوانات حلال گوشت خوردن 15 مورد از اعضا آنها حرام است.

وی بیان کرد: سال گذشته در بخش فست‌فودها و ساندویچ‌فروشی‌ها 14 مورد پلمب برای چند روز در بندرعباس داشته‌ایم که با ورود دستگاه قضایی و تعهدات ایجاد شده برای صاحبان این صنف‌ها، مجدد با شرایط جدید آغاز به فعالیت کردند.

حمزه‌ای با بیان اینکه 110 بار در قرآن پیرامون غذا و رزق حلال صبحت شده است، یادآور شد: غذا و تغذیه حلال از اهمیت بالایی برخوردار است و در واقع سلامت جامعه را تضمین می‌کند.

وی با اشاره به سفرش به برزیل طی سال‌های گذشته افزود: برزیلی‌ها در کشورشان به دنبال تهیه گوشت از کشتارگارهایی هستند که با جمهوری اسلامی ایران قرارداد دارند و دلیل این امر سلامت غذای حلال است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha