• جمعه / ۲۴ مهر ۱۳۹۴ / ۱۰:۰۵
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 94072415478
  • خبرنگار : 71460

حمایت پله از "پله سفید" برای انتخابات فیفا

حمایت پله از "پله سفید" برای انتخابات فیفا

بهترین بازیکن قرن فو‌تبا‌ل جهان از زیکو برای انتخابات فدراسیون بین‌المللی فو‌تبا‌ل فیفا حمایت کرد.

بهترین بازیکن قرن فو‌تبا‌ل جهان از زیکو برای انتخابات فدراسیون بین‌المللی فو‌تبا‌ل فیفا حمایت کرد.

به‌ گزارش ‌ایسنا‌ و به نقل از اینیدپندنت، انتخابات فدراسیون بین‌المللی فو‌تبا‌ل در حالی فوریه 2016 برگزار خواهد شد که هر روز اخبار جدیدی درباره آن به گوش می‌رسد. پس از محرومیت پلاتینی و بلاتر به مدت 90 روز که باعث کم شدن شانس مرد فرانسوی برای انتخاب به عنوان رییس فیفا شده است، شانس زیکو برای ریاست فیفا افزایش یافت. در ‌عین ‌حال پله، ستاره سابق تیم ‌ملی برزیل که به عنوان برترین بازیکن فو‌تبا‌ل جهان انتخاب شده است از هموطنش حمایت کرد و او را شایسته ریاست انتخابات فیفا دانست.

پله که در هند به سر می‌برد در یک نشست مطبوعاتی درباره انتخابات فیفا، افزود: به نظر من زیکو بهترین گزینه برای انتخاب ریاست فیفا است. او در کشورهای زیادی کار کرده و با فرهنگ‌های فو‌تبا‌لی آشنا است. دیدگاه زیکو به فو‌تبا‌ل، جهانی است. من او را خیلی خوب می شناسم. او آدم بسیار خوب و مهربانی است و در کشورهای مختلف از جمله ژاپن خوب کار کرده است. به نظر من شانس خیلی بالایی دارد که به عنوان جانشین بلاتر انتخاب شود.

بلاتر 79 ساله در حالی به مدت 90 روز محروم شده است که هنوز پرونده رشوه او در خلال جا‌م جها‌نی 2014 به جک وارنر و پرداخت پول غیر مجاز به سپ بلاتر که هنوز دلیل آن مشخص نشده است و البته اهدای میزبانی به قطر و روسیه بدون نتیجه‌ مانده و در صورت اثبات یکی از این موارد او به صورت دائم از فو‌تبا‌ل محروم خواهد شد؛ اتفاقی که باید انتظارش را در روزهای آینده داشت.

پله با انتقاد از شرایط فیفا گفت: با فیفا کاری کرده‌اند که خیلی سخت است الان مدیریت آن را برعهده داشت. من با پلاتینی صحبت کرده‌ام. او اعتراف کرد که الان جرات می‌خواهد کسی نامزد ریاست فیفا شود. فکر می‌کنم یک آدم خوب و با وجدان مثل زیکو بهترین گزینه برای حل بحران فیفا باشد. اعتبار فیفا خیلی خدشه‌دار شده است. هر روز اخباری از رشوه به گوش می‌رسد. دادستان و پلیس وارد این نهاد شده و اعتبار آن را زیر سوال برده است. این بزرگترین رسوایی فیفا در طول حیات خود بوده است. مسلما بلاتر و مسئولان او در این رسوایی نقش داشتند. این اتفاق در کشورهایی همچون برزیل و آمریکا در راس فدراسیون‌ها رخ داده است. مشکل رشوه و تبانی در همه دنیا وجود دارد، ولی این انتظار را نداریم که در فیفا باشد. شما در نظر بگیرید که چقدر فو‌تبا‌لیست در تیم‌ها، کالج‌ها، خیابان‌ها، شهرها و روستاها بازی می‌کنند تا این رشته را ورزش زیبا بنامند، ولی افرادی که در فیفا هستند همه این کار را خراب کرده‌اند. فو‌تبا‌ل باید به بچه‌ها کمک کند و روحیه جوانمردی را ترویج دهد نه فساد و تبانی را گسترش دهد. یک عده فو‌تبا‌ل را تخریب کرده‌اند و از بین برده‌اند، ولی فراموش نکنید که فو‌تبا‌ل همچنان زیبا است. این شرمساری که در فو‌تبا‌ل به وجود آمده قابل جبران است.

دادستان سوئیس قرار است تا اوایل ماه نوامبر نتیجه‌ بررسی دریافت رشوه پلاتینی از بلاتر بررسی کند و در صورت اثبات ضمن محرومیت برای بلاتر از حضور در فو‌تبا‌ل، پلاتینی نیز به صورت کامل از انتخابات فیفا کنار گذاشته خواهد شد تا به سرنوشت چانگ دچار شود و به ‌این‌ ترتیب بن حسین اردنی و زیکوی برزیلی دو نامزد جدی برای جانشینی بلاتر سوئیسی خواهند شد.

انتها‌ی‌ پیا‌م

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha