• دوشنبه / ۹ آذر ۱۳۹۴ / ۱۰:۲۶
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 94090905601
  • خبرنگار : 71277

دلیل انصراف هامبورگ از میزبانی المپیک 2024

دلیل انصراف هامبورگ از میزبانی المپیک 2024

دلیل انصراف شهر هامبورگ از نامزدی برای میزبانی المپیک و پارالمپیک 2024 مشخص شد.

دلیل انصراف شهر هامبورگ از نامزدی برای میزبانی المپیک و پارالمپیک 2024 مشخص شد.

گزارش ‌ایسنا‌ و به نقل از Inside the games، شهروندان هامبورگ در رفراندومی که به منظور میزبانی المپیک 2024 انجام شد، 51.6 درصد مخالف این میزبانی بودند. به همین دلیل هامبورگ از نامزدی برای میزبانی المپیک 2024 کناره‌گیری کرد.

این پروژه‌ 11.2 میلیارد یورو برای آلمان هزینه داشت. بنا‌بر‌این تنها چهار شهر بوداپست از مجارستان، لس آنجلس از آمریکا، پاریس از فرانسه و رم از ایتالیا، نامزد میزبانی المپیک 2024 خواهند بود. برگزاری رفراندوم در هامبورگ امکان دارد شهرهای دیگر را نیز وادار به برگزاری رفراندوم کند.

مدیر اجرایی هامبورگ 2024 این خبر را تایید و اعلام کرد نتایج رفراندوم واضح است و هیچ گفت‌و‌گویی دیگری در این‌باره صورت نخواهد گرفت.

او همچنین خاطر‌ نشان کرد نتیجه‌ رفراندوم در شهر کیل که قرار بود بازی‌های قایقرانی در آنجا برگزار شود، خوب بوده و 65 درصد مردم در این شهر با میزبانی موافق بوده‌اند.

مدیر اجرایی هامبورگ 2024 افزود: تصمیم دموکراتیک را باید قبول کرد. واضح است بدون حمایت اکثریت مردم نمی‌توانیم میزبان المپیک شویم.

رییس کمیته‌ المپیک آلمان نیز اعلام کرد باید رای شهروندان پذیرفته شود و در حال‌ حاضر آلمان نمی‌تواند میزبان المپیک شود. IOC نیز اعلام کرد هامبورگ فرصت خوبی را از دست داده است و با توجه به بحث‌هایی که در هفته‌های اخیر در آلمان شده، نتیجه‌ این رفراندوم تعجب برانگیز نبوده است. در این بیانیه همچنین آمده: «قابل درک است مردم هامبورگ نسبت به این مساله حساس هستند زیرا هنوز مسائل مالی این میزبانی کاملا مشخص نشده بود. مردم آلمان در حال‌ حاضر با چالش ورود مهاجران به این کشور مواجه هستند.

در رفراندوم برگزار شده در هامبورگ، نیمی از افراد واجد شرایط برای رای دادن در رای گیری شرکت کردند که حدود 650 هزار نفر بودند. آلمان از سال 1972 تاکنون میزبان المپیک نبوده است. این کشور قصد داشت میزبان المپیک زمستانی 2022 باشد که آن میزبانی نیز به دلیل رای مخالف مردم در رفراندوم لغو شد.

انتها‌ی‌ پیا‌م

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha