• دوشنبه / ۱۶ آذر ۱۳۹۴ / ۱۰:۵۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94091609334
  • منبع : نمایندگی قزوین

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین:

16 آذر روز حق طلبی و استکبارستیزی است

16 آذر روز حق طلبی و استکبارستیزی است

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی‌ قزوین گفت: 16 آذر در تقویم کشور ما جایگاه خود را پیدا کرده و هرساله این روز را به خاطر حق‌طلبی و استکبارستیزی دانشجویان، گرامی داشته و از دانشجویان تقدیر می‌کنیم.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی‌ قزوین گفت: 16 آذر در تقویم کشور ما جایگاه خود را پیدا کرده و هرساله این روز را به خاطر حق‌طلبی و استکبارستیزی دانشجویان، گرامی داشته و از دانشجویان تقدیر می‌کنیم.

ابوالحسن نائینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قزوین، اظهار کرد: دانشجویان پیرو خط امام در 63 سال پیش اعتراض کرده و در پی این اعتراض حق‌طلب و استکبارستیز به شهادت رسیدند.

وی با بیان این‌که «دانشجویان کشور پس از آن تاریخ نیز در بهبوهه زمان‌های مختلف خود را نشان دادند»، تصریح کرد: این استکبارستیزی و حق‌طلبی را می‌توان در دفاع مقدس و همچنین تسخیر لانه جاسوسی امریکا مشاهده کرد.

وی با اشاره به این‌که «دانشجویان امید این ملت و کشور هستند»، ادامه داد: دانشجویان کشور ما دانشجویانی آگاه، استکبارستیز، حق‌طلب و دانش‌پژوه هستند که نسل آینده از آنان نشأت می‌گیرد.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین با اشاره به این‌که «دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) تشکیل و گسترش دانشگاه‌های نسل سوم را دستور کار خود دارد»، تصریح کرد: در دانشگاه‌های نسل سوم یا دانشگاه‌های کارآفرین، کار پژوهشی رونق بیشتری به خود می‌گیرد؛ چراکه در دانشگاه‌های نسل سوم کار پژوهشی تبدیل به اشتغال و ثروت خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که «تضمین امروز و فردای دانشگاه و دانشجو وابسته به خود دانشجویان است»، خاطرنشان‌ کرد: این‌که دانشجو آینده‌اش را چطور ترسیم کرده و بر مبنای آن دست به فعالیت می‌زند و همچنین چطور درس خوانده، مطالب را آموخته و چطور در راستای نیاز کشور بتواند حرکت کند از مواردی به شمار می‌رود که دانشجو به واسطه آن می‌تواند آینده خود را تضمین کند.

وی با اشاره به دانشگاه‌های نسل سوم یادآور شد: امروز که بحث دانشگاه‌های نسل سوم به نام دانشگاه‌های کارآفرین مطرح شده است، انتظار آن می‌رود تا دانشجویان در مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان فعال بوده و خودشان بتوانند کار آفرینی کرده تا به این ترتیب آینده خود را تامین کنند.

نائینی در خاتمه با بیان این‌که «دانشجویان، هیئت علمی و اساتید باید الگوی مناسبی در همه زمینه‌ها باشند»، اظهار کرد: این الگو باید در تمام زمینه‌های اجتماعی، علمی و فرهنگی باشد و امید آن می‌رود که دانشجویان در محیط‌های مختلف این الگوهای فرهنگی را که برخاسته از دین مبین اسلام است سرلوحه کار خود قرار داده تا بتوانند بر اساس آن حرکت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha