• دوشنبه / ۱۶ آذر ۱۳۹۴ / ۱۳:۴۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 94091609580
  • منبع : نمایندگی گیلان

کولاک شدید گردنه کوهین را مسدود کرد

کولاک شدید گردنه کوهین را مسدود کرد

ایسنا/گیلان ‌گردنه کوهین نیز به دلیل کولا ک شدید تا اطلاع ثانوی مسدود است.

‌گردنه کوهین نیز به دلیل کولا ک شدید تا اطلاع ثانوی مسدود است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، در حال حاضر ارتفاع برف در محورهای کوهستانی پونل به خلخال و اسالم به خلخال به یک‌ متر می‌رسد و به دلیل شدت بارش برف وکولاک محدوده زندانه به خلخال واقع در محور پونل - خلخال مسدود اعلام شده است.

در ارتفاعات آبی نام سیاهکل ودیلمان نیز بارش سنگین برف ادامه دارد و ارتفاع برف به بیش از یک متر و 25 سانتیمتر می‌رسد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهر سازی گیلان گردنه کوهین نیز بدلیل کولا ک شدید تا اطلاع ثانوی مسدود است.

در محورهای کوهستانی حشمت آباد رودبار، ارتفاعات ماسال‌، ارتفاع برف به 50 سانتیمتر می‌رسد و ارتفاع برف در محورهای قوشه لانه و ویه کلیشم رودبار، اشکورات ولات محله رودسر، بلوردکان املش‌، امامزاده اسحاق شفت 20 الی 30 سانتیمتر، شوک ملکوت املش 30 الی 40 سانتیمتر، خصیل دشت املش 70 سانتیمتر و ماسوله به 40 سانتیمتر می‌رسد.

در ادامه تشدید‌ بارندگی‌ها راهداران بطور شبانه روزی برای باز نگهداری راه‌ها تلاش می‌کنند و بطور مستمر در محورهای مواصلاتی در حال گشت زنی بوده و در صورت نیاز به کمک رانندگان و مسافران خواهند شتافت.

‌به دلیل فزونی حجم ریزش برف و کولاک در برخی محورهای کوهستانی، تردد در این محورها فقط با زنجیر چرخ میسر است.

ماشین آلات راهداری گیلان به استان قزوین اعزام شدند

رئیس اداره ماشین آلات راه و شهرسازی گیلان نیز از اعزام ماشین آلات راهداری این اداره کل برای کمک به بازگشایی گردنه کوهین در قزوین خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، به منظور رفاه حال مسافرین و بازگشایی راه‌های موصلاتی‌، اداره کل راه و شهرسازی گیلان دستگاه‌های سنگین راهداری را جهت کمک به بازگشایی راهها به استان قزوین اعزام کر‌د.

فریبرز چراجی رئیس اداره ماشین آلات با اشاره به شدت بارش برف وحجم زیاد نزولات جوی گفت: به علت بارش سنگین برف در روز اخیر که منجر به بسته شدن برخی محورهای کوهستانی ازجمله گردنه کوهین در استان قزوین شده است، این اداره جهت رفاه حال مسافران و بازگشایی منطقه مذکور در اسرع وقت، یک دستگاه نمک پاش به همراه تیغه برفروب ویک دستگاه کمپرسی با تیغه برفروب به محل اعزام شد.

وی اضافه کرد: گردنه کوهین به علت برف وکولاک شدید مسدود اعلام شده است و تلاش راهداران برای بازگشایی آن ادامه دارد.

برف راه ارتباطی 57 روستای گیلان را قطع کرد

مدیر کل راه و شهرسازی گیلان از بسته شدن راه‌های ارتباطی 57 روستا در ارتفاعات کوهستانی استان به علت بارش برف سنگین خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، علی خاوری گفت: راه‌های ارتباطی 40 روستا در ارتفاعات دیلمان، 15 روستا در ارتفاعات رودبار و دو روستا در ارتفاعات املش، به علت بارش برف سنگین قطع شده است.

‌وی اضافه کرد: ارتفاع برف در ارتفاعات آبی نام سیاهکل و دیلمان، به بیش از یک متر و 25 سانتیمتر می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان خاطرنشان کرد: در محورهای کوهستانی حشمت آباد رودبار و ارتفاعات ماسال، 50 سانتیمتر برف بر زمین نشسته و ارتفاع برف در محورهای قوشه لانه و ویه کلیشم رودبار، اشکورات و لات محله رودسر، بلوردکان املش و امامزاده اسحاق شفت، 20 تا 30 سانتیمتر، شوک ملکوت املش 30 تا 40 سانتیمتر، خصیل دشت املش 70 سانتیمتر و ماسوله، 40 سانتیمتر گزارش شده است.

خاوری با اشاره به تلاش شبانه روزی راهداران برای باز نگه داشتن محورهای مواصلاتی اصلی استان گفت: دستگاه‌ها و ماشین آلات به طور شبانه روزی در محورهای برف‌گیر استان به کار گرفته شده‌اند، ضمن آنکه عوامل راهداری نیز در تلاشند تا علاوه بر باز نگه داشتن مسیرهای مواصلاتی اصلی، راه‌های روستایی را هرچه سریعتر بازگشایی کنند.

‌ احتمال ریزش بهمن در جاده کوهستانی پونل – خلخال

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی گیلان جاده کوهستانی پونل – خلخال در شهرستان تالش بسته است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، محمود ایرانپرست از بسته شدن کوهستانی پونل – خلخال در شهرستان تالش خبر داد و گفت: این محور نیز به علت بارش برف‌، کولاک و احتمال ریزش بهمن بسته شده است.

وی اضافه کرد: آزاد‌راه رشت – قزوین در محدوده کوهین به دلیل بارش شدید برف و کولاک از دیشب بسته شده است.

ایران‌پرست تصریح کرد: تلاش راهداران اداره کل راه و شهرسازی استان‌های گیلان و قزوین برای بازگشایی این آزادراه ادامه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha