• دوشنبه / ۱۶ آذر ۱۳۹۴ / ۱۶:۵۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94091609749
  • منبع : نمایندگی زنجان

رئیس دانشگاه زنجان:

دانشگاه اولین نقطه ارتقاء در هر جامعه‌ای است

رئیس دانشگاه زنجان گفت: 16 آذر الگوی مناسب برای فعالیت‌های دانشجویی است؛ زیرا از سال 32 تا زمان پیروزی انقلاب حضور جوانان و دانشجویان را در حوادث اجتماعی به خوبی می‌توان مشاهده کرد.

رئیس دانشگاه زنجان گفت: 16 آذر الگوی مناسب برای فعالیت‌های دانشجویی است؛ زیرا از سال 32 تا زمان پیروزی انقلاب حضور جوانان و دانشجویان را در حوادث اجتماعی به خوبی می‌توان مشاهده کرد.

خلیل جمشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه زنجان، اظهار کرد: در تاثیرگذاری و نقش دانشجو و دانشگاه بر مسائل جامعه شکی نیست و اساسا این قشر می‌تواند بیشترین اثر را در زمینه‌های مختلف داشته و به خوبی نقش‌آفرینی کند که یکی از رسالت‌های جنبش دانشجویی همین مسئله است.

وی با مهم برشمردن جنبش دانشجویی در سطح جامعه، افزود: در همه جوامع وجود جنبش دانشجویی مستقل و مطبوعات و رسانه‌های آزاد در ذیل قانون، تاثیر مستقیم بر حرکت جامعه داشته و مانع انحراف در کار دولت‌ها می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به رسمیت شناختن جنبش دانشجویی و فعالیت احزاب مستقل در فضایی که دانشجو بتواند نظرات و خواسته‌های خود را به خوبی مطرح کند، قطعا زمینه انحراف جنبش و فعالیت دانشجویی ایجاد نخواهد شد.

رئیس دانشگاه زنجان با بیان این‌که «باید فضای مناسب برای استفاده از دیدگاه‌ها و نظرات دانشجویان فراهم شود»، تصریح کرد: هر چند دوره جوانی زمان آزمون و خطاست، ولی قطعا با استفاده از نظرات دانشجویان می‌توان تحولات و تاثیرات خوبی را در سطح جامعه مشاهده کرد.

وی با اشاره به این‌که «دانشگاه اولین نقطه ارتقاء در هر جامعه‌ای است»، گفت: دانشگاه اولین نقطه در زمینه توسعه، تحول و ارتقای دانش و فناوری در هر جامعه است و دانشجو ابزار تحقق این مسیر به شمار می‌رود که می‌تواند با توانمندی خود این اهداف را در دسترس عموم جامعه قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه زنجان نیز در همین مسیر و با توجه و تاکید به خط قرمز نظام و در ذیل قانون، آزادی عمل به فعالیت‌های دانشجویی داده است تا دانشجویان بتوانند استعداد و علاقه‌مندی‌های خود را شناسایی و در راستای اعتلای جامعه مورد بهره‌برداری قرار دهند.

جمشیدی با گرامی‌داشت یاد و خاطره 16 آذر تاکید کرد: دانشجویان برای طی مسیر خود نیاز به الگوی مناسب دارند؛ 16 آذر که از سال 32 شکل گرفت و تا پیروزی انقلاب با حضور جوانان و دانش‌آموزان و دانشجویان ادامه پیدا کرد که یکی از الگوهای مناسب برای دانشجویان امروز است و از آن زمان تاکنون به خوبی می‌توان رد پای دانشجویان را در حوادث و اتفاقات کشور به خوبی مشاهده کرد که در همه عرصه‌ها حضور درخشانی داشته‌اند.

وی درباره این‌که «دانشگاه از بدنه جامعه جدایی‌ناپذیر است»، تاکید کرد: با توجه به این‌که در حال حاضر همه خانواده‌ها حداقل یک جوان دانشجو یا تحصیلکرده دانشگاهی دارند، قطعا نگاه و نگرش دانشگاهی از طریق فرزندان به خانواده‌ها نیز منتقل شده و بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته، همیشه شاهد اعتماد عمومی مردم به جامعه دانشگاه و دانشگاهیان بودیم که نشان دهنده ارتباط عمیق مردم و دانشگاه با یکدیگر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha