• چهارشنبه / ۱۸ آذر ۱۳۹۴ / ۱۶:۵۳
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 94091811068
  • منبع : نمایندگی کرمان

میراث کرمان اعلام کرد:

رفت و آمد گردشگران خارج از منطقه سبز کلوت‌های شهداد ممنوع

رفت و آمد گردشگران خارج از منطقه سبز کلوت‌های شهداد ممنوع

ایسنا/کرمان معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به فرارسیدن تعطیلات پایان هفته گفت: رفت و آمد گردشگران خارج از منطقه سبز کلوت های شهداد ممنوع است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به فرارسیدن تعطیلات پایان هفته گفت: رفت و آمد گردشگران خارج از منطقه سبز کلوت های شهداد ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر، "محمد جهانشاهی" با اعلام خبر فوق گفت: با توجه به در پیش بودن ثبت جهانی لوت و لزوم حفظ و توجه به معیارها و شاخص‌های پرونده این اثر جهانی که بحث مدیریت سفر و حضور گردشگران چه به صورت فردی و چه گروهی جزو الزامات آن است.

وی با اشاره به این‌که در اجرای این پروسه مناطق و بخش‌های مختلف لوت در سه سطح سبز، نارنجی و قرمز تعریف شده‌اند، اظهار کرد: براساس این طبقه بندی که در بخش‌های مختلف مدیریتی استان نیز مصوب شده است، رفت و آمد گردشگران بصورت عادی در محدوده سبز که حریم 2 کیلومتر از جاده «شهداد- نهبندان» محسوب می‌گردد، انجام گیرد.

جهانشاهی تصریح کرد: منظور این است که رفت و آمد گردشگران باید در محدوده 2 کیلومتری حاشیه جاده صورت گیرد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان افزود: کسانی که قصد دارند خارج از این محدوده سفر کنند بایستی هماهنگی لازم را با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان انجام دهند.

جهانشاهی در ادامه تاکید کرد: حفظ عرصه و سیمای طبیعی کلوت‌ها و سایر عارضه‌های بیابانی، رعایت اصول و ضوابط پرونده ثبت ملی و جهانی بیابان لوت و نبود فاکتورهای ایمنی لازم جهت گردشگران، از جمله موارد مهمی هستند که باید در اولویت برنامه سفر گردشگران قرار گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به گم شدن سه گردشگر در روز گذشته به دلیل ناآشنایی با منطقه، بنابراین از گردشگران درخواست می‌شود، بدون راهنما در این مناطق حضور پیدا نکنند. با تلاش نیروهای امدادی 3 نفر گمشده شب گذشته (سه شنبه) در منطقه کویر لوت نجات یافتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha