• چهارشنبه / ۲ دی ۱۳۹۴ / ۱۳:۴۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 94100201213
  • منبع : نمایندگی گلستان

‌رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ‌گلستان:

تجار و بازرگانان از کارت بازرگانی اجاره‌ای استفاده نکنند

تجار و بازرگانان از کارت بازرگانی اجاره‌ای استفاده نکنند

ایسنا/گلستان ‌رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت‌: تجار و بازرگانان از کارت بازرگانی اجاره‌ای برای صادرات و واردات خود استفاده نکنند.

‌رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت‌: تجار و بازرگانان از کارت بازرگانی اجاره‌ای برای صادرات و واردات خود استفاده نکنند.

‌به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ‌حسینقلی قوانلو گفت‌: نظر به گزارش‌های واصله از دستگاه‌های اجرایی در مورد واگذاری کارت‌های بازرگانی به غیر با عنایت به ضرورت رعایت قوانین و مقررات مربوط به استفاده از کارت بازرگانی حسب تبصره 4 ذیل بند 4 ماده 10 آئین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات‌، دارندگان کارت بازرگانی حق واگذاری آن به غیر برای استفاده از مزایای کارت بازرگانی را ندارند‌.

‌وی افزود‌: از آنجا که کارت بازرگانی‌، مجوز فعالیت تجارت خارجی است و قانون‌گذار برای دارندگان آن حقوق و وظایفی را قائل شده است که می‌بایست شخصا از آن استفاده نمایند‌، واگذاری اختیارات و یا استفاده از منافع آن به هر صورت بر خلاف ماده 2 قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء‌، اختلاس و کلاهبرداری و قابل تعقیب کیفری خواهد بود‌.

‌قوانلواظهار کرد: بر این اساس به اطلاع عموم فعالین حوزه تجارت، تجار و بازرگانان، تولیدکنندگان و صاحبان مشاغل می‌رساند به استناد بند 6 ذیل آئین نامه اجرای قانون مقررات صادرات و واردات در صورتی که پس از صدور کارت‌، برای وزارت صنعت‌، معدن و تجارت مشخص شود که دارنده کارت فاقد یک یا چند شرط از شرایط دریافت کارت است یا پس از صدور فاقد شرط مذکور گردد‌، ضمن ابطال کارت برخورد قانونی با صاحب کارت و صاحب کالا صورت خواهد پذیرفت‌.

‌رئیس سازمان صنعت‌، معدن و تجارت استان گلستان گفت: لذا ضروری است صاحبان کارت از هر گونه واگذاری حق استفاده از مزایای کارت به غیر به جد خودداری نمایند و متقاضیان واردات کالا در ابعاد تجاری یا غیر تجاری ضمن رجوع به قانون مقررات صادرات و واردات و آئین نامه‌های مربوطه از رجوع به سایرین جهت استفاده از اختیارات صاحب کارت بازرگانی در تامین کالای مورد نیازشان خودداری کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha