• دوشنبه / ۵ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۰:۴۳
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94110502531
  • خبرنگار : 71511

عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار:

حضور مردم در انتخابات برای همه جناح‌های سیاسی یک اصل است

حضور مردم در انتخابات برای همه جناح‌های سیاسی یک اصل است

یک عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار، گفت: اصل حضور مردم در انتخابات است، باید همه تلاش کنیم که بستر این حضور مهیا شود.

یک عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار، گفت: اصل حضور مردم در انتخابات است، باید همه تلاش کنیم که بستر این حضور مهیا شود.

محسن سرخو در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: تعداد زیادی از جمع کثیری که برای کاندیداتوری انتخابات آتی ثبت‌نام کرده‌ بودند افراد معروف و شناخته شده‌ای‌اند که هر کدام از آنها نماینده قشر، صنف و یا جناح خاصی هستند.

وی ادامه داد: این افراد نماینده تفکرات بخشی از جامعه هستند که مردم آنها را به عنوان نماینده برگزیدند و خواهان حضور آنها هستند. وقتی کسی به عنوان نماینده قشری می‌آید به جای تفکرات شخصی تفکرات ملی و کشوری دارد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین گفت: مقام معظم رهبری در ارتباط با حضور برخی افراد در انتخابات هشدار دادند، من فکر می‌کنم این هشدار نسبت به کسانی است که شناخته شده نیستند، نه نمایندگان افکار مردم، آن هم کسانی که در چارچوب نظام هستند.

وی افزود: صداوسیما این روزها با نشان دادن چهره‌هایی مثل بنی‌صدر و طرح موضوع رد صلاحیت‌ها گویی می‌خواهد این دو موضوع را به هم بپیوندند بزند در حالی که بیان چنین موضوعاتی غلط و گمراه کننده است. شاید بتوان آن را به کسانی که تخلفاتی داشته‌اند و رد صلاحیت شده‌اند نسبت داد، اما در حالی که دلیل خیلی از عدم تأیید صلاحیت‌ها مشخص نیست کار اشتباهی است.

سرخو همچنین تصریح کرد: چنین کارهایی با فرمایشات رهبری مغایرت دارد. ایشان خواستار حضور حداکثری مردم در انتخابات آتی مجلس هستند. اگر با برخوردهای سلیقه‌ای عده‌ای از نمایندگان افکار سیاسی- اجتماعی مردم مثل اصلاح‌طلب‌ها، از حضور در انتخابات و ارائه لیست محروم شوند، دیگر بخشی از مردم به پای صندوق‌های رأی نخواهند آمد چرا که کسی نیست تا افکار آنان را در مجلس نمایندگی کند.

وی در پایان گفت: من فکر نمی‌کنم این برخورد یک‌طرفه که یک جناح نتواند یک لیست ارائه دهد مدنظر رهبری باشد. اصل حضور مردم از اصل این موضوع که کدام جناح سیاسی پیروز خواهد بود مهم‌تر بوده است باید سعی کنیم تا نمایندگانی از تمام افکار و جناح‌ها به طور مساوی در مجلس حضور داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha