• سه‌شنبه / ۶ بهمن ۱۳۹۴ / ۰۹:۲۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94110603210
  • خبرنگار : 71463

یک فعال سیاسی اصولگرا:

اصلاح‌طلبی ملاک رد صلاحیتها نبوده است

اصلاح‌طلبی ملاک رد صلاحیتها نبوده است

مسؤول واحد تشکیلات جامعه اسلامی مهندسین اعتقاد دارد که اصلاح‌طلبی ملاکی برای رد صلاحیت های صورت گرفته در انتخابات مجلس دهم نبوده است.

مسؤول واحد تشکیلات جامعه اسلامی مهندسین اعتقاد دارد که اصلاح‌طلبی ملاکی برای رد صلاحیت های صورت گرفته در انتخابات مجلس دهم نبوده است.

احمد نیک فر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)،‌درباره روند بررسی صلاحیت ها برای انتخابات مجلس دهم اظهار کرد: برداشتم این است که شورای نگهبان تاکنون معقول عمل کرده است. ملاک شورای نگهبان اصولگرا یا اصلاح‌طلب بودن نبوده است و اصلاح‌طلب بودن را ملاکی برای رد صلاحیت قرار نداده اند؛ چرا که چندین برابر اصلاح‌طلبان اصولگرایان رد صلاحیت شده اند.

وی ادامه داد: تا جایی که من می‌دانم شورای نگهبان روی سه موضوع فتنه، انحراف و فسادهای مالی کوتاه نمی آید و این سه مورد را بسیار جدی گرفته اند. رد صلاحیت شده ها در ابعاد مختلف عقیدتی، سیاسی ، مالی و ... مورد تائید نبوده اند. عده ای هم هستند که صلاحیتشان احراز نشده است. یعنی شورای نگهبان نتوانسته شناخت کافی از آن‌ها پیدا کند و می‌توانند با ارائه مدارک و مستندات ، امیدوار باشند که صلاحیتشان تائید شود.

نیک فر در ادامه تاکید کرد: اینکه گفته شود رد صلاحیت یا عدم احراز صلاحیت به خاطر تعلقات جناحی بوده درست نیست. البته ساختار شکنی عده ای محرز است که شورای نگهبان آن‌ها را رد صلاحیت کرده اما سایرین را بنابر گرایش سیاسیشان رد نکرده اند و نمی توان این مسائل را به شورای نگهبان نسبت داد.

وی اضافه کرد: ملاک شورای نگهبان علاوه بر ارتباط نداشتن با فتنه، انحراف و فسادهای مالی رعایت اخلاق و امانتداری است. چون امانتدارها باید بتوانند وارد مجلس شوند تا بتوانند به نظام و حفظ انقلاب کمک کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره احتمال رایزنی برخی بزرگان با شورای نگهبان یادآور شد: این مساله همیشه معمول بوده که وقتی شورای نگهبان صلاحیت کسی را احراز نکرده رایزنی‌هایی در حد بالا بردن اطلاعات شورای نگهبان درباره افراد صورت گرفته است اما این مساله با وساطت کردن فرق می‌کند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: بحث وساطت مطرح نیست البته یادم هست که در یکی از مجالس گذشته وقتی مجمع روحانیون از جامعه روحانیت جدا شده بودند و تعدادی از نمایندگان در مجلس سوم خیلی شلوغ می کردند، رد صلاحیت شدند که خدمت حضرت آقا رفتند و ایشان فرمودند که حالا این چند نفر تائید شوند ایرادی ندارد.

این عضو جامعه اسلامی مهندسین در پایان گفت: رایزنی برای برگرداندن نظر شورای نگهبان نیست بلکه تکمیل کردن اطلاعات شورا به حساب می آید که مثلا شفاف سازی شود این افراد همراه فتنه نبوده اند یا در بحث برجام ضد منافع ملی کاری نکرده اند و یا اینکه در چارچوب نظام و رهبری حرکت کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha