• دوشنبه / ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۳:۳۴
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94111207759
  • منبع : مطبوعات

25 روز تا انتخابات

از هشدار دادستان تا اخباری درباره لیست‌های انتخاباتی

از هشدار دادستان تا اخباری درباره لیست‌های انتخاباتی

ایران، کشور انتخابات است و پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، شاهد برگزاری افزون بر 36 انتخابات مهم در سطح کشور بوده‌ایم و این امر بر ضرورت برگزاری انتخاباتی قانونمند و پرشور در هفتم اسفندماه امسال می‌افزاید.

ایران، کشور انتخابات است و پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، شاهد برگزاری افزون بر 36 انتخابات مهم در سطح کشور بوده‌ایم و این امر بر ضرورت برگزاری انتخاباتی قانونمند و پرشور در هفتم اسفندماه امسال می‌افزاید.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی دادستان کل کشوراظهار کرد: ملت عزیز ایران به یاری خداوند متعال و با همت همه مسئولان در انتخابات هفتم اسفندماه جلوه‌های بی‌نظیری از امنیت ملی و شکوه را به منصه ظهور خواهد گذاشت و موجبات یأس و ناامیدی دشمنان را فراهم خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: بدون تردید مساله انتخابات پیش رو و اتخاذ تمهیدات لازم به منظور برگزاری انتخاباتی پرشور و قانونمند، یکی از برنامه‌های اصلی دستگاه اجرایی است.

هشدار دادستان تهران به سایت‌های خبری

جعفری دولت آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران با هشدار به برخی سایت‌های خبری در رابطه با انتشار اخبار خلاف واقع مربوط به احراز یا رد صلاحیت کاندیداهای انتخابات پیش رو، گفت: رسانه‌ها حق انتشار اخبار خلاف واقع در این زمینه را ندارند.

دولت‌آبادی با انتقاد از تلاش‌های دشمنان انقلاب، رسانه‌های معاند و برخی افراد در سیاه نمایی اوضاع کشور گفت: این اقدامات با هدف مایوس کردن مردم برای مشارکت در انتخابات و مخدوش کردن فضای انتخابات انجام می‌شود.

لیست جامعه مدرسین برای انتخابات خبرگان تهران نهایی نشده است

دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم انتشار هرگونه لیستی تحت عنوان نامزدهای مورد حمایت جامعه مدرسین برای استان تهران را غیرقابل قبول عنوان کرد.

انتشار لیست جامعه روحانیت برای خبرگان پس از اعلام نهایی تایید صلاحیت‌ها

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: لیست جامعه روحانیت برای انتخابات خبرگان پس از اعلام نهایی تایید صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان، منتشر خواهد شد.

"برجا" برای نامزدهای اصلاح‌طلب ارسال شد

"برجا"(برنامه جامع انتخاباتی اصلاح طلبان) که در جلسه هفته گذشته شورای سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان مصوب شده بود، برای بهره گیری نامزدهای انتخاباتی اصلاح طلب به حوزه‌های انتخابیه ارسال شد.

لیست ائتلاف اصولگرایان ظرف امشب و فردا نهایی می‌شود

اسماعیل کوثری عضو شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان از نهایی شدن لیست این ائتلاف در تهران ظرف امشب یا فردا شب خبر داد.

همچنین یکی دیگر از نمایندگان مجلس نیز گفت که تا شب گذشته ائتلاف اصولگرایان به لیست 35 تا 40 نفره‌ای رسیده است. قرار است امشب این لیست بعد از غربالگری و بر اساس معیارها و شاخصه‌های تعیین شده نهایی شود.

صلاحیت 22 نماینده فعلی تهران مورد بررسی ائتلاف اصولگرایان قرار می‌گیرد

بیژن نوباوه عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت معتقد است که انتشار لیست 30 نفره تهران از سوی ائتلاف اصولگرایان تا 16 بهمن یعنی تا زمان اعلام نظر نهایی شورای نگهبان درباره تائید صلاحیت‌ها صحیح نیست.

اظهار کرد: از 30 نماینده فعلی تهران 22 نماینده جهت قرار گرفتن در لیست نهایی ائتلاف مورد بررسی و نظرسنجی قرار می‌گیرند.

با مجموعه گروه‌های اصلاح‌طلب هماهنگ عمل می‌کنیم

غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی با تاکید بر اینکه حزب متبوعش در انتخابات با مجموعه گروه‌های اصلاح‌طلب هماهنگ عمل خواهند کرد، گفت: دوستان ما در شورای سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان حضور دارند و بنا بر آنچه شورا اعلام می‌کند حزب ما نیز هماهنگ با آنها عمل می‌کند. منتظریم تا تجدیدنظر عدم احراز صلاحیت و عدم تایید صلاحیت اعلام شود.

حزب فقط برای شب انتخابات نیست

مجید خورشیدی معاون مدیرکل سیاسی وزارت کشور با بیان اینکه 243 حزب در کشور تاسیس و به ثبت رسمی رسیده است، گفت: هر کشوری که می‎خواهد پیشرفت و توسعه داشته باشد، ناگزیر از پذیرش احزاب است.

معاون مدیرکل سیاسی وزارت کشور همچنین از فعالان گروه‌ها و احزاب سیاسی خواست که با استفاده از این ظرفیت زمینه حضور پرشور مردم در انتخابات هفتم اسفند امسال را فراهم کنند.

خوب است در میان داوطلبان انتخابات کاندیداهای سرشناس وجود داشته باشند

سهیلا جلودارزاده فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: نباید بگذاریم که ناامیدی رد صلاحیت‌ها به افکار عمومی در جامعه تسری پیدا کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: باید راهکاری اندیشیده شود که اگر قرار است عده‌ای رد صلاحیت شوند در مقابلشان عده‌ای هنوز باقی بمانند که افکار مختلف جامعه را در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی و خبرگان نمایندگی کنند.

پیش بینی 1267 شعبه اخذ رای برای استان هرمزگان

بهروز اکرمی رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان گفت: هزار و 267 شعبه اخذ رای برای انتخابات هفتم اسفند در هرمزگان پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد 729 شعبه ثابت و 538 شعبه سیار و 483 شعبه شهری و 784 شعبه روستایی است و تعداد اعضای شعب در هرمزگان نزدیک به 15 هزار نفر خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۱۱-۱۲ ۱۸:۴۱

مگر مجلس شوراي اسلامي و خبرگان کاسه آش نذري است که به همه بدهند. مردم بحمدالله فهيمند و به هر کس که دلشان بخواهد راي خواهند داد. ما و شما هم بايد اگر دين دار و با تقوا هستيم به راي مردم گردن نهيم.