• چهارشنبه / ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۵:۰۳
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94112818615
  • منبع : مطبوعات

9 روز تا انتخابات

همراه با ویژه‌های انتخابات

همراه با ویژه‌های انتخابات

رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتند: انتخابات ۷ اسفند مظهر بیداری ملت و دفاع از نظام، استقلال و عزت ملی است و مردم با حضور همه جانبه و آگاهانه و همراه با بصیرت و دانایی در انتخابات، درست عکس خواست دشمن عمل کنند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتند: انتخابات ۷ اسفند مظهر بیداری ملت و دفاع از نظام، استقلال و عزت ملی است و مردم با حضور همه جانبه و آگاهانه و همراه با بصیرت و دانایی در انتخابات، درست عکس خواست دشمن عمل کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: دشمن با یک برنامه‌ریزی خاص برای انتخابات، بدنبال تحقق توطئه طراحی شده خود است، بنابراین باید ملت ایران به عنوان صاحبان اصلی کشور از برخی حقایق مطلع شوند تا این نیات پلید محقق نشود.

با انتشار اسامی داوطلبان در بسیاری از حوزه‌های انتخابیه، تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرفداران آنان از فردا (پنج‌شنبه) به مدت یک هفته آغاز می‌شود.

طبق ماده 56 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی «فعالیت تبلیغات انتخاباتی نامزدهای نمایندگی 8 روز قبل از روز اخذ رای (مرحله اول و دوم) آغاز و تا بیست و چهار ساعت قبل از اخذ رای ادامه خواهد داشت.»

اسامی داوطلبان انتخابات مجلس در بسیاری از حوزه‌ها منتشر شد

حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور درباره انتشار اسامی داوطلبان در حوزه‌های انتخاباتی افزود: فهرست اسامی داوطلبان انتخابات مجلس در اختیار وزارت کشور قرار گرفت و این فهرست براساس تفکیک استان‌ها در اختیار فرمانداری‌های حوزه‌های انتخابیه قرار گرفته است.

آگهی انتخابات حوزه انتخابیه تهران و ری و شمیرانات و اسلامشهر و پردیس

اطلاعیه ستاد انتخابات مرکز حوزه انتخابیه تهران در خصوص آگهی انتخابات حوزه انتخابیه تهران و ری و شمیرانات و اسلامشهر و پردیس منتشر شد.

3528 شعبه اخذ رای در تهران وجود دارد

عیسی فرهادی فرماندار تهران گفت: ۳۵۲۸ شعبه اخذ رای در تهران داریم و در هر شعبه 7 نفر به عنوان اعضای هیئت اجرایی مستقر خواهند شد.

فرهادی گفت: برای شهر تهران 50 نماینده باید انتخاب شود که 30 نماینده برای مجلس شورای اسلامی، 16 نماینده برای مجلس خبرگان و 4 نماینده نیز برای اقلیت‌های دینی هستند.

تسخیری و حمیدی به لیست جامعه روحانیت در تهران اضافه شدند

جامعه روحانیت مبارز با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که آیات تسخیری و حمیدی برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری استان تهران به لیست این جامعه اضافه شدند.

لیست نامزدهای مورد حمایت ائتلاف اصلاح‌طلبان و حامیان دولت اعلام شد

مظفر علیزاده، لیست کاندیداهای مورد حمایت ائتلاف فراگیر اصلاح طلبان و حامیان دولت خراسان رضوی در انتخابات خبرگان رهبری را اعلام کرد.

برای مشاهده این اسامی به اینجا مراجعه شود.

لیست جبهه مستقلین و اعتدال‌گرایان روز جمعه رسانه‌ای می‌شود

قدرتعلی حشمتیان رئیس جبهه مستقلین و اعتدال‌گرایان گفت: لیست نهایی این جبهه برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه تهران در نشست خبری روز جمعه رسانه‌ای خواهد شد.

انصراف نامزدهای پیشنهادی حزب موتلفه در تهران و دعوت به وحدت اصولگرایان

حزب موتلفه با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پس از قرار گرفتن نام تعدادی از نامزدهای پیشنهادی حزب موتلفه اسلامی در فهرست نهایی ائتلاف بزرگ اصولگرایان در تهران، بنابر وظیفه هم صدایی و همراهی با وحدت اصولگرایان، دیگر نامزدهای پیشنهادی از نامزدی نمایندگی مجلس شورای اسلامی دوره دهم در تهران انصراف می‌دهند و این حزب برای همه خوبان و ائتلاف بزرگ اصولگرایان آرزوی موفقیت دارد.

به عنوان اصولگرایان معتدل در فهرست ائتلافی اصلاح‌طلبان حضور داریم

بهروز نعمتی نایب رئیس فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور خود و رئیس این فراکسیون در فهرست انتخاباتی اصلاح‌طلبان گفت که مذاکرات کاظم جلالی با حزب اعتدال و توسعه منتج به این نتیجه شده است.

وی با بیان اینکه اعضای فهرست انتخاباتی اصلاح‌طلبان صلاحیت لازم را برای نمایندگی مجلس دارند، خاطرنشان کرد: اعتقاد من این است که این لیست رای تهران را خواهد داشت.

پیش‌بینی 118 شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه لامرد و مهر

عبدالرضا منصوری فرماندار شهرستان لامرد تعداد شعب اخذ رای در حوزه انتخابیه لامرد و مهر را ۱۱۸ شعبه اعلام کرد.

وی گفت: این تعداد شعبه اخذ رای نسبت به انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ افزایشی نداشته ولی نسبت به انتخابات مجلس نهم تعداد ۱۱ شعبه اضافه شده است.

کاندیداهای ائتلاف اصلاح طلبان و حامیان دولت در کرمان

محمد فرشاد رئیس ستاد ائتلاف اصلاح طلبان و حامیان دولت در حوزه انتخابیه کرمان و راور گفت: دو کاندیدای ائتلاف اصلاح طلبان و حامیان دولت در حوزه انتخابیه کرمان و راور خانم «زهره سالاری» و «غلامعباس نوذری» هستند.

تایید صلاحیت 83 نامزد دهمین دوره‌ی انتخابات مجلس از قزوین

ایوب رحیمی رئیس ستاد انتخابات استان قزوین گفت: در مجموع صلاحیت 83 نامزد برای حضور در دهمین دوره‌ی انتخابات مجلس شورای اسلامی تأیید شد.

وی گفت: در استان قزوین و در سه حوزه‌ انتخابیه‌ قزوین، البرز و آبیک، تاکستان و بوئین زهرا و آوج در ابتدای نام نویسی 153 نفر ثبت نام کردند. از مجموع این تعداد، چهار نفر انصراف دادند و صلاحیت 66 نامزد هم رد شده و یا احزار نشد.

تایید صلاحیت دو داوطلب نمایندگی مجلس در حوزه بویراحمد و دنا

محمد کاظم نظری فرماندار شهرستان بویراحمد از تایید صلاحیت دو نفر از داوطلبان مجلس دهم در حوزه بویراحمد و دنا خبرداد.

وی بیان کرد: طبق نظر نهایی شورای محترم نگهبان آقایان سید صدرالله رجایی‌نسب و غلامحسین رهبرنیا تایید صلاحیت شدند.

کاندیداهای منتخب اصلاح‌طلبان در حوزه انتخابیه بجنورد

روح‌الله عظیمی عضو شورای هم‌گرایی اصلاح‌طلبان خراسان‌شمالی گفت: علی اکبری و علی قربانی دو کاندیدای منتخب اصلاح‌طلبان در حوزه انتخابیه بجنورد هستند.

وی ادامه داد: کاندیدای مورد حمایت اصلاح‌طلبان در حوزه انتخابیه شیروان نیز قربانعلی اسدی خواهد بود.

شمار داوطلبان انتخابات مجلس در گچساران و باشت به 9 نفر رسید

عبدالرحیم رحیمی فرماندار شهرستان گچساران گفت: با کناره گیری یک نامزد شمار داوطلبان حوزه انتخابیه گچساران و باشت به ۹ نفر رسید.

وی افزود: یکی از ۱۰کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی در گچساران انصراف داد.

لیست نهایی داوطلبان انتخابات مجلس در البرز آماده نیست

محمدتقی ایرانی فرماندار کرج گفت: لیست نهایی داوطلبان انتخابات مجلس در البرز هنوز اعلام نشده است.

وی گفت: شایعه‌های موجود درباره تایید صلاحیت برخی به هیچ وجه صحت ندارد و کذب محض است.

665 هزار یزدی واجد شرایط رای دادن هستند

محمدعلی طالبی رئیس ستاد انتخابات استان یزد با اشاره به وجود 665 هزار و 504 نفر واجد شرایط رای دادن در استان یزد، عنوان کرد: این تعداد به تفکیک حوزه‌های انتخابیه نیز شامل 405 هزار و 679 نفر در حوزه انتخابیه یزد و اشکذر، 121 هزار و 293 نفر در حوزه انتخابیه مهریز، بهاباد، بافق، خاتم و ابرکوه، 86 هزار و 417 نفر در حوزه انتخابیه تفت و میبد و 52 هزار و 115 نفر در حوزه انتخابیه اردکان، هستند.

هیچ یک از داوطلبان رد صلاحیت شده شیراز تاییدصلاحیت نشدند

حیدر عالیشوندی رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز گفت: براساس اعلام نظر نهایی شورای مرکزی نظارت شورای نگهبان، هیچ یک از داوطلبان رد صلاحیت شده در حوزه انتخابیه شیراز، صلاحیتشان تایید نشده است.

یک کاندیدا از حوزه انتخابیه آمل تایید صلاحیت شد

مهرداد ابراهیمی دبیر ستاد انتخابات استانداری مازندران گفت: تا ساعت 13 امروز فرد جدیدی به لیست کاندیداهای مجلس شورای اسلامی در مازندران افزوده نشده است، اما دقایقی پیش تایید صلاحیت یک کاندیدا از حوزه انتخابیه آمل وارد سامانه انتخابات استانداری مازندران شد.

تعداد کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری خراسان‌شمالی افزایش یافت

حجت الاسلام رضا نوریرئیس هیات نظارت بر انتخابات خراسان‌شمالی از افزایش تعداد کاندیداهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در این استان خبر داد.

وی اظهار کرد: حجت الاسلام علی محمدی حوزه انتخابیه خود را از خراسان‌رضوی به خراسان‌شمالی تغییر داد و هم اکنون تعداد کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری در استان به سه نفر افزایش یافت.

اسامی کاندیداهای انتخابات مجلس دهم در خراسان‌شمالی

اسامی 63 کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی امروز 28 بهمن ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور در خراسان‌شمالی منتشر شد.

برای مشاهده این اسامی به این آدرس مراجعه شود.

363 نفر، آمار نهایی تایید صلاحیت شده‌ها در آذربایجان‌شرقی

سعید شبستری خیابانیرئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی با بیان اینکه «امروز هفت نفر به جمع تایید صلاحیت شدگان انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه استان افزوده شده است» گفت: بر اساس آخرین آمار، مجموع تعداد صلاحیت شده‌ها بعد از انصراف تعدادی از آنان و همچنین انتقال به سایر حوزه‌های انتخابیه در تمامی حوزه‌های انتخابیه استان، ۳۶۳ نفر است.

تشکیل هفت پرونده جرائم انتخاباتی در خراسان‌شمالی

سید علی اکبر پرویزی استاندار خراسان‌شمالی از تشکیل هفت پرونده جرائم انتخاباتی در این استان خبر داد.

وی گفت: در زمینه برخورد با جرایم انتخاباتی با برخی از خلاء‌های قانونی روبرو هستیم.

با حضور بی‌مورد کاندیداها در مجالس عزاداری، توزیع پول و دادن شام و ناهار برخورد می‌کنیم

رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی همچنین با انتقاد از رفتارهای نامتعارف برخی از کاندیداهای نمایندگی مجلس و سوء استفاده از احساسات مردم، اظهار کرد: حضور بی‌مورد در مجالس عزاداری، سوء‌استفاده از آیین‌های مذهبی، توزیع پول و کارت هدیه و دادن شام و ناهار از رفتارهای غیراخلاقی برخی از کاندیدا‌ها است که در صورت مشاهده چنین تخلفاتی، ضمن برخورد با کاندیدای متخلف مراتب را به دستگاه قضایی ارجاع می‌دهیم.

اضافه شدن 2 نفر به تعداد کاندیداهای انتخابات مجلس دهم در استان کرمان

حمید ذکااسدی رئیس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: در مجموع ۱۴۸ نفر در استان کرمان برای ۱۰ کرسی مجلس شورای اسلامی به رقابت می‌پردازند.

وی بیان کرد: بر اساس لیست ارائه شده از سوی وزارت کشور ۲ نفر به مجموع کاندیداهای حاضر در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از استان کرمان افزوده شده است.

تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی با جدیت پیگیری می‌شود

احد جمالی معاون سیاسی امنیتی استانداری قم گفت: تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی به خوبی رصد و پیگیری شده و با متخلفان بر اساس قانون برخورد می‌شود.

وی با تاکید بر حضور همه جانبه مردم در انتخابات اظهار کرد: اگر همه آحاد جامعه در انتخابات حضور حداکثری یابند شرایط مساوی در انتخاب نامزد‌ها ایجاد خواهد شد.

مجلس خبرگان برای شکستن بن بست‌هاست

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قمی کاندیدای مجلس خبرگان رهبری با بیان این که مجلس خبرگان صندوق ذخیره معنوی ملت است، گفت: مجلس خبرگان برای برگرداندن آرامش به مردم است و این که طمع دشمنان را به یاس و ناامیدی تبدیل کند.

تخریب رقبا توسط کاندیداها، تخلف انتخاباتی است

حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی وزیر دادگستری با بیان اینکه تخریب رقبا از سوی کاندیداها یکی از تخلفات انتخاباتی محسوب می‌شود، گفت: این عمل علاوه بر تاثیرگذاری در تعیین صلاحیت افراد، ‌در تایید اعتبارنامه‌های آنها در مجلس نیز تأثیرگذار است.

وی اظهار کرد: از آنجایی که هنوز زمان تبلیغات انتخاباتی آنچنان آغاز نشده، تخلفات گزارش شده کم است، اما در تهران و سراسر کشور شعبی برای بررسی تخلفات انتخاباتی اختصاص داده شده است.

محکومیت پس از تایید صلاحیت‌ها، در زمان اعتبارنامه ترتیب اثر داده می‌شود

الفت، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: اگر محکومیتی بعد از پایان تایید صلاحیت‌ها اتفاق بیفتد در آن صورت در زمان اعتبارنامه ترتیب اثر داده می‌شود.

وی با اشاره به دو انتخابات پیش‌رو اظهار کرد: دو هیات که از سوی وزارت کشور و شورای نگهبان هستند وظیفه اجرا و نظارت را بر عهده دارند. بعضی دستگاه‌های دیگر مثل قوه قضائیه هم هستند که بستر برگزاری انتخابات سالم و درست را فراهم می کنند.

وی گفت: امنیت و سلامت مهمترین ارکان برگزاری انتخابات هستند که ما به این دو نکته توجه ویژه‌ای کرده‌ایم. از نظر ما جرایمی که در انتخابات صورت می گیرد سه دسته هستند که در سه بخش قبل، حین و بعد از برگزاری انتخابات اتفاق می‌افتند.

راهی جز ایجاد مجلس همراه با دولت نداریم

غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: اصلاحات یک انفجار ناگهانی نیست، بلکه اصلاحات یک تغییر تدریجی است که نیازمند پیگیری مداوم و مقاومت است.

وی اظهار کرد: برخی سعی می‌کنند با رفتار و القائات خود نشان دهند که رای مردم تاثیری در سرنوشت کشور ندارد و یک عده با تحلیل، نوشتن گزارش سعی می‌کنند اهداف خودشان را پیش ببرند. با همه این‌ها ما نباید دلسرد شویم و از رای دادن ناامید شویم.

‌حضوری حداکثری در انتخابات تداوم بخش آرمان‌های انقلاب است

آیت‌الله حسن ممدوحی عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: حضور حداکثری ملت ایران در دو انتخابات مهم مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی بسیار با اهمیت و تداوم بخش آرمان‌های انقلاب است.

وی حضور مردم در پای صندوق‌های رای را یک سرمایه مهم دانست و عنوان کرد: این حضور پر شور می‌تواند نقشه‌های دشمن را خنثی و آن‌ها را بهراساند.

افزایش مشارکت مردمی موجب شکل‌گیری مجلسی معتدل می‌شود

محمد کیانوش‌راد فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اگر این فرض را بپذیریم که جامعه ایران در کل از رفتار متعادل برخوردار است، قاعدتا افزایش میزان آرای مردم می‌تواند به معنادارتر شدن انتخاب مردم و در نتیجه متعادل بودن کلیت مجلس کمک کند.

وی درباره ضرورت رعایت اخلاق در انتخابات گفت: هرگونه رقابتی در عرصه سیاست، اقتصاد و علم و دانش باید مبتنی بر اخلاق حرفه ای آن حوزه باشد. اخلاق در حوزه سیاست به معنای دوری از اتهام، نیت خوانی، پرهیز از کشاندن حوزه‌های زندگی خصوصی افراد به حوزه عمومی است. سیاست بدون روشنگری و بدون طرح وتبیین دیدگاه خود معنایی ندارد.

انتخاب‌شدن باید سالم و شفاف باشد

اسماعیل ارزانی بیرگانی فرماندار اهواز گفت: انتخاب شدن با تزویر مفید نیست بلکه انتخاب‌ شدن باید سالم و شفاف باشد.

وی افزود: نامزدها باید مراقب باشند که وارد سراب‌ها و شبهاتی که برخی افراد ایجاد می‌کنند که ممکن است غیرقابل بازگشت باشد، نشوند. ما شعب حساس در حوزه انتخابیه اهواز را مشخص کرده‌ایم و اعضای این شعب را افراد توانمند قرار می‌دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha