• شنبه / ۱ اسفند ۱۳۹۴ / ۰۹:۳۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 94120100087
  • منبع : نمایندگی زنجان

بخندید، تا دنیا به روی‌تان «بخندد» واقعیت دارد؟

بخندید، تا دنیا به روی‌تان «بخندد» واقعیت دارد؟

ایسنا/زنجان یک روان‌شناس گفت: این‌که می‌گویند «بخندید تا دنیا به رویتان بخندد» صرفاً یک ضرب‌المثل نیست، بلکه عین واقعیت است.

یک روان‌شناس گفت: این‌که می‌گویند «بخندید تا دنیا به رویتان بخندد» صرفاً یک ضرب‌المثل نیست، بلکه عین واقعیت است.

«فرناز امیراصلانی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه زنجان، اظهار کرد: امروزه محققان به این نتیجه رسیده‌اند که خندیدن، تا حد زیادی از تأثیر استرس‌های محیطی می‌کاهد و قدرت روحی را افزایش می‌دهد. علاوه‌بر این، خندیدن به افراد کمک می‌کند تا در تصمیم‌گیری‌ها بهتر عمل کنند. در واقع حزن و اندوه، کارآیی مغز را پائین می‌آورد و برای درمان بیماری‌هایی که ریشه روان‌تنی دارند، بسیار موثر است.

این روانشناس با تأکید بر این‌که خنده ناشی از نشاط، اثر بیشتری نسبت به خنده ناشی از قلقلک در بهبود سلامت روح دارد، ادامه داد: هر‌کسی در گذشته خود خاطرات پر فراز و نشیبی دارد. به‌عبارتی، هیچ‌کس در دنیا پیدا نمی‌شود که زندگی‌اش خیلی سیاه و یا خیلی سفید باشد. از همین‌رو، دلیلی ندارد که از صبح تا شب فقط به خاطرات تلخ گذشته فکر کنیم و حسرت لحظه‌هایی که از دست داده‌ایم را بخوریم، چون غم و اندوه طولانی‌مدت چیزی جز از دست دادن سلامتی روح و افسردگی عایدمان نمی‌کند.

وی تصریح کرد: هم‌چنین خندیدن مناطقی از مغز را درگیر می‌کند که تحریک آن‌ها برای یادگیری و خلاقیت ضروری است. در واقع، به‌نظر می‌رسد که خنده به انسان کمک می‌کند تا بهتر و وسیع‌تر فکر کند. از این‌رو، بهتر است همه ما تلاشمان را به کار بگیریم تا فرد گشاده‌رویی باشیم. در وهله نخست می‌توانیم در لحظات تنهایی، به جای جدی و در خود بودن، لبخند بزنیم، چون نیازی نیست علت لبخند بی‌مورد خود را برای کسی توضیح دهیم.

امیراصلانی افزود: می‌توانیم زمانی که صدای خنده‌ای را می‌شنویم به‌دنبال منشاء آن باشیم. در واقع، اغلب افراد دوست دارند لحظات شادمانی خود را با دیگران سهیم باشند تا شادی‌شان تکثیر شود. از این‌رو، گذران وقت با افراد شاد و پر هیجان می‌تواند اکثر رویدادهای زندگی را مهیج و خنده‌دار جلوه دهد و از میزان اندوه بی‌مورد ما بکاهد. هم‌چنین می‌توانیم محیط اطراف خود را با وسایلی مثل عروسک، پوستر، توپ‌های رنگی، عکس‌های خانوادگی و مواردی از این دست که شادمان می‌کند پر کنیم.

این روانشناس خاطرنشان کرد: گذران وقت با کودکان و بازی با آ‌ن‌ها نیز از دیگر مواردی است که به جد موجب شاد شدن محیط می‌شود، چون کودکان بی‌مهابا شادند، بازی می‌کنند، می‌خندند و بدون دغدغه از زندگی لذت می‌برند. از این‌رو، بودن با کودکان می‌تواند برای چند ساعت هم که شده، شادی را مهمان درون متلاطم بزرگ‌ترها کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha