• چهارشنبه / ۵ اسفند ۱۳۹۴ / ۰۹:۲۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 94120503214
  • منبع : نمایندگی زنجان

برخورد قانونی با عرضه‌کنندگان میوه قاچاق در زنجان

برخورد قانونی با عرضه‌کنندگان میوه قاچاق در زنجان

ایسنا/زنجان معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: بدون اغماض با عرضه‌کنندگان خرد و عمده میوه قاچاق برخورد قانونی می‌شود.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: بدون اغماض با عرضه‌کنندگان خرد و عمده میوه قاچاق برخورد قانونی می‌شود.

«اسماعیل مسلمی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه زنجان، اظهار کرد: بر‌اساس گزارش‌های مردمی رسیده، میدان میوه و تره‌بار استان زنجان با همکاری اتحادیه، مورد بازرسی کمیسیون برنامه‌ریزی نظارت بر کالای قاچاق سازمان قرار گرفت، اما خوشبختانه هیچ‌کدام از غرفه‌ها میوه قاچاق نداشتند. البته برخی غرفه‌ها مقدار بسیار کمی سیر چینی داشتند(در مجموع حدود 10 جعبه) که پیش از فروش، یافت و ضبط شد اما خوشبختانه در سطح میدان خبری از پرتقال فرانسوی یا سایر میوه‌های قاچاق نبود.

این مسئول ادامه داد: امسال، بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت، همه خرده و عمده‌فروشان، هم‌چنین کارگزاران استان را از عواقب واردات و فروش میوه قاچاق آگاه کرده‌اند و همین موضوع باعث شده تاکنون گزارشی مبنی بر عرضه این دست از کالاها دریافت نکنیم. البته با نزدیک شدن به ایام عید نوروز امکان فروش میوه قاچاق افزایش می‌یابد، اما شهروندان یقین داشته باشند که متعاقب آن، بازرسی‌ها نیز جدی‌تر می‌شود.

وی افزود: بر‌اساس قانون مبارزه با کالای قاچاق، عرضه میوه قاچاق نیز مشمول اعمال قانون می‌شود و فروشنده باید علاوه بر تحمل توقیف کالا به نفع دولت، به میزان 2 تا 5 برابر جریمه نقدی پرداخت کند. از این‌رو، فروشنده‌های خرد در هر سطحی نمی‌توانند در برابر اعمال قانون اظهار بی‌اطلاعی کرده و تقصیر را به گردن عمده فروشان بیندازند.

مسلمی هم چنین خاطرنشان کرد: تاکنون گزارش مطمئنی مبنی بر فروش میوه قاچاق در سطح بازار به دستمان نرسیده و اگر شهروندان در برخی مغازه‌ها شاهد خرده‌فروشی میوه قاچاق هستند، بدون شک از مبادی عمده‌فروشان تحت نظارت تأمین نشده، البته این موضوع نمی‌تواند مبارزه با اصل موضوع را به تعویق بیندازد و یا کمرنگ کند.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان یادآور شد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده فروش میوه قاچاق به‌صورت علنی با شماره 124 تماس گرفته و مراتب را به سازمان اطلاع دهند تا در صورت احراز صحت موضوع، فروشنده مورد اعمال قانون قرار بگیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha