• یکشنبه / ۹ اسفند ۱۳۹۴ / ۰۵:۱۷
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 94120905562
  • خبرنگار : 71506

مشتاقی: عبدولی باید در المپیک به حقش برسد

مشتاقی: عبدولی باید در المپیک به حقش برسد

عضو شورای فنی کشتی فرنگی تاکید کرد: اگر عبدولی پیش از این مقابل رقبای خود به برتری نرسیده بود و برتری فاحش خود را به اثبات نمی‌رساند مطمئنا او نیز در رقابت انتخابی تیم ملی شرکت می‌کرد.

عضو شورای فنی کشتی فرنگی تاکید کرد: اگر عبدولی پیش از این مقابل رقبای خود به برتری نرسیده بود و برتری فاحش خود را به اثبات نمی‌رساند مطمئنا او نیز در رقابت انتخابی تیم ملی شرکت می‌کرد.

بهرام مشتاقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا درباره انتخاب سعید عبدولی به عنوان ملی‌پوش وزن 75 کیلوگرم ایران در رقابت‌های المپیک، اظهار کرد: امسال سال المپیک است و مهم‌ترین اصلی که مدنظر شورای فنی کشتی فرنگی است کسب موفقیت و نتیجه مطلوب در این رقابت‌هاست، به همین علت دیگر فرصت زیادی برای جوانگرایی تا رقابت‌های المپیک نداریم.

عضو شورای فنی کشتی فرنگی افزود: عبدولی هم در مسابقات باشگاه‌های جهان و هم در جام تختی علاوه بر اینکه موفق شد همه رقبای خود را شکست دهد از سد نزدیک‌ترین رقیب خود به نام پیام بویری نیز مقتدرانه عبور کرد بنابراین او حریف دیگری در این وزن ندارد که بالاتر از او شایسته پوشیدن دوبنده تیم ملی باشد.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر هادی علیزاده‌ پورنیا نیز آسیب دیده و پیام بویری هم پس از حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا دچار آسیب‌دیدگی شده و باید حداقل تا دو ماه استراحت داشته باشد. به خاطر اینکه نخواستیم عبدولی بخاطر حضور در مسابقات انتخابی دوباره هفت هشت کیلو وزن کم کند، به اتفاق دیگر اعضای شورای فنی کشتی فرنگی او را از حضور در رقابت انتخابی معاف کردیم و به عنوان نماینده کشتی ایران در المپیک انتخاب شد.

مشتاقی خاطرنشان کرد: اگر عبدولی پیش از این مقابل رقبای خود به برتری نرسیده بود و برتری فاحش خود را به اثبات نمی‌رساند مطمئنا او نیز در رقابت انتخابی تیم ملی شرکت می‌کرد. ما به دنبال این نیستیم که فشار بیش از حد بر نفرات اصلی که توانسته‌اند برتری خود را نشان دهند وارد کنیم چرا که فرصت چندانی تا رقابت‌های المپیک نداریم و باید به این نفرات برای تمرکز بیشتر و کسب موفقیت در المپیک کمک کنیم.

عضو شورای فنی کشتی فرنگی در پاسخ به این سوال که آیا شورای فنی نگران بی‌انگیزگی سعید عبدولی در تمرینات به دنبال انتخابش در رقابت‌های المپیک نیست، گفت: اگر او بخواهد در تمرینات بی‌انگیزه نشان دهد یک نفر به اسم محمد بنا بالای سرش است و در این صورت او را تنبیه خواهد کرد. ضمن اینکه عبدولی در المپیک قبلی به دلیل مشکلاتی که برایش پیش آمد نتوانست موفق شود و المپیک ریو آخرین المپیک دوران ورزشی او خواهد بود بنابراین اگر بخواهد تنبلی کند بیشتر از همه به ضرر خود او خواهد بود. او باید از این فرصت به بهترین شکل ممکن استفاده کند و جواب اعتماد کادرفنی و شورای فنی کشتی فرنگی را با کسب خوش‌رنگ‌ترین مدال بدهد. او باید با تلاش بیشتر به حق خود در المپیک 2016 برسد.

وی درباره برگزاری رقابت‌های انتخابی در سایر اوزان نیز گفت: در وزن 85 کیلوگرم و 98 کیلوگرم کشتی‌گیران انتخاب شده در رقابت‌های انتخابی تیم ملی حاضر می‌شوند و دو کشتی‌گیر برتر در مصاف با هم به شرط رسیدن به دو پیروزی از سه مسابقه به احتمال زیاد المپیکی خواهند شد و این امر ملاک اصلی ما خواهد بود. البته دو برد حتما نشانه این نیست که آن کشتی‌گیر به عنوان نماینده ایران در المپیک انتخاب شود بلکه این موضوع پس از بررسی توسط شورای فنی مشخص خواهد شد. البته فکر نمی‌کنم کشتی‌گیری که دو مسابقه از سه کشتی را ببازد خودش راضی شود به المپیک برود و صددرصد کشتی‌گیری که به این مهم دست یابد شانس بیشتری برای حضور در المپیک خواهد داشت.

مشتاقی در پایان درباره برگزار نشدن رقابت انتخابی در سه وزن 59، 66 و 130 کیلوگرم نیز گفت: امیدوارم سوریان، نوروزی و باباجان‌زاده بتوانند سهمیه المپیک را در مسابقات قزاقستان که پایان ماه جاری برگزار می‌شود کسب کنند. پس از آن قرار است این کشتی‌گیران به همراه رقبایشان که صلاحیت حضور در رقابت انتخابی را دارند به تورنمنت پیتلاسینسکی در لهستان اعزام شوند و نتایج آنها در این رقابت‌ها برای شورای فنی جهت انتخاب نمایندگان ایران در المپیک مدنظر خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha