• شنبه / ۱۴ فروردین ۱۳۹۵ / ۱۶:۰۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 95011403302
  • منبع : نمایندگی لرستان

اختصاص 11 میلیارد تومان برای آزادسازی حریم قلعه فلک‎الافلاک

اختصاص 11 میلیارد تومان برای آزادسازی حریم قلعه فلک‎الافلاک

ایسنا/لرستان ‌استاندار لرستان گفت: سندی برای پیگیری اعتبارات ملی و بودجه‌های متفرقه در استان تشکیل شود.

‌استاندار لرستان گفت: سندی برای پیگیری اعتبارات ملی و بودجه‌های متفرقه در استان تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه لرستان، مهندس هوشنگ بازوند در اولین جلسه‌ی مدیریتی اقتصاد مقاومتی در لرستان با عنوان «برنامه کوتاه‌مدت اقدام و عمل»، اظهار کرد: سندی برای استان در سال 96 در نظر گرفته شده که رویکرد آن در سایه اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل که رهبری به عنوان شعار امسال مطرح کردند، خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه اقدام و عمل در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی باید حول تعریف پروژه‌های قابل اجرا دارای زمان و حول مشارکت مردم و بخش خصوصی باشد، تصریح کرد: باید محور توسعه لرستان حول صنعت گردشگری باشد.

استاندار لرستان با تاکید براینکه این سند تا پایان فروردین ماه جاری نهایی می‌شود، بیان کرد: پروژه‌هایی که توسط دستگاه‌های اجرایی استان تعریف می‌شود باید حداکثر تا پایان خردادماه سالجاری 96 به افتتاح برسند و به همین علت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در اولویت خواهد بود.

بازوند گفت: محرومیت‌زدایی از مهم‌ترین اهدافی است که باید مورد توجه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان قرار گیرد و شهرداری‌های لرستان نیز باید پروژه‌های خود را برای تحقق رونق اقتصادی استان تعریف کنند و در این پروژه‌ها محرومیت‌زدایی مدنظر قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در لرستان بر رونق گردشگری استان و تحقق سرمایه‌گذاری و تقویت مشارکت مردم و بخش خصوصی تاکید کرد و یادآورشد: رویکرد پروژه‌ها برای محرومیت‌زدایی باشد و این مهم باید مورد توجه عملی مدیران ادارات، شهرداران و مدیران بانک‌ها باشد تا بتوانیم گام‌های اساسی در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی برداریم.

بازوند بیان کرد: سند 96-95 لرستان براساس تحقق اقتصاد مقاومتی، رونق سرمایه‌گذاری و اشتغال و مقصد گردشگری تدوین شده است.

وی ادامه داد: در ایام نوروز امسال گردشگر خارجی و داخلی داشتیم و خوشبختانه راضی بودند که این مهم در سایه مشارکت و مهمان‌نوازی مردم استان محقق شده است.

استاندار لرستان با بیان اینکه اصل محور اقتصاد مقاومتی مردم و بخش خصوصی است، افزود: در این راستا علاوه بر مدیران دستگاه‌های اجرایی استان از مدیران بانک‌ها انتظار می‌رود بحث اقدام و عمل را جدی بگیرند و براساس اقتصاد مقاومتی مشکلات استان را خودمان حل کنیم.

بازوند اظهار کرد: یکسری پروژه در استان وجود دارد که نیازمند تسهیلات برای تکمیل هستند و از مدیران بانک‌ها انتظار می‌رود که شعار مقام معظم رهبری را مدنظر قرار دهند، چراکه اقتصاد استان به هر دلیلی بانک محور است.

وی در ادامه با بیان اینکه به زودی یکی از مقامات عالی‌رتبه کشور برای افتتاح چندین پروژه به استان سفر خواهند کرد، افزود: محرومیت‌زدایی یکی از یادگاری‌های امام راحل و از دستاوردهای نظام است که البته مقام معظم رهبری در سیاست‌های کلی آن را ابلاغ می‌کند.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه در این سند اتمام سه سد کمندان، حوضیان و مخملکوه مدنظر قرار گرفته شده است، تصریح کرد: سد مخملکوه با رویکرد گردشگری در توسعه خرم‌آباد نقش بسزایی دارد که این پروژه در اسفندماه گذشته در وزارت نیرو نهایی شده و تا تیرماه سالجاری مناقصه آن برگزار و پیمانکارش مشخص می‌شود و عملیات اجرایی آن تیرماه جاری آغاز خواهد شد.

وی یادآورشد: سندی برای پیگیری اعتبارات ملی و بودجه های متفرقه در استان تشکیل شود.

بازوند درباره آزاد سازی حریم قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد نیز بیان کرد: سازمان مدیریت کشور، 11 میلیارد تومان از اعتبارات سال 94 را برای آزاد سازی حریم این دژ تاریخی در نظر گرفته و الباقی آن در بودجه 95 دیده شده است.

‌وی با بیان اینکه همچنین برای بهسازی ورودی فرودگاه خرم‌آباد با پیمانکاری قرارداد بسته شده و تا ظرف 12 روز آینده عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود، ادامه داد: این پروژه با یک میلیارد و 700 میلیون تومان به پیمانکار داده شده است.

بازوند درباره برق‎رسانی به روستاهای بالای 20 خانوار نیز بیان کرد: باید تعداد روستاهای بالای 20 خانوار فاقد برق دارای راه دسترسی در استان مشخص شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha