• سه‌شنبه / ۱۷ فروردین ۱۳۹۵ / ۰۹:۲۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 95011705048
  • منبع : نمایندگی زنجان

تحمل کردن را به فرزندان‌تان بیاموزید

تحمل کردن را به فرزندان‌تان بیاموزید

ایسنا/زنجان یک روان‌شناس گفت: کسی که از کودکی تحمل کردن را می‌آموزد، فرصت‌های بهتری برای آموزش، کار و روابط شخصی کسب می‌کند.

یک روان‌شناس گفت: کسی که از کودکی تحمل کردن را می‌آموزد، فرصت‌های بهتری برای آموزش، کار و روابط شخصی کسب می‌کند.

«لیلا بابامرادی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه زنجان، اظهار کرد: موفقیت کودکان در گرو این است که چگونگی درک، تحمل، تحسین و کار با دیگران را بیاموزند و به کار ببندند. در واقع، احترام گذاشتن به دیگران و یاد گرفتن از آن‌ها، ارزش گذاشتن برای تفاوت‌ها، پل زدن بر روی شکاف‌های فرهنگی و کشف زمینه‌های مشترک، تحمل نامیده می‌شود و نیازمند نهادینه‌سازی در تار و پود شخصیت کودکان است.

این روان‌شناس ادامه داد: تحمل کردن نیز مثل سایر رفتارها باید با روش‌های زیرکانه آموزش داده شود. به عبارتی، بچه‌ها حتی پیش از این‌که بتوانند حرف بزنند، از والدین‌شان تقلید می‌کنند. از این‌رو، والدینی که در مواجهه با موضوعات متعدد با یکدیگر دچار چالش می‌شوند و هیچ تحملی در برابر تفکر مخالف خود را ندارند، نمی‌توانند فرزندانی آرام و با قدرت تحمل بالا بار بیاورند.

وی افزود: البته تحسین کردن تفاوت‌های دیگران به این معنی نیست که ارزش‌های خود را کنار بگذاریم، چون هر خانواده سنت‌های فرهنگی و مذهبی خود را دارد و باید راهکارهایی را به فرزندش بیاموزد که ضمن افتخار کردن به ارزش‌های خانوادگی خود، به ارزش‌های دیگران نیز احترام بگذارد و آن‌ها را تحسین کند.

بابامرادی تصریح کرد: والدین می‌توانند با مثال زدن و نمونه آوردن، تحمل را بیاموزند. در واقع حرف زدن اعضای خانواده در رابطه با تحمل و از همه مهم‌تر، احترام گذاشتن به بچه‌ها، زمینه‌ای را فراهم می‌کند تا تعامل محترمانه را بیاموزند و این مسأله در وجودشان نقش ببندد که هر کسی می‌تواند حرف خاصی برای گفتن داشته باشد و جود تشابه و تفاوت با اطرافیان نیز مقوله‌ای طبیعی است.

این روانشناس یادآور شد: بچه‌ها همیشه با دقت به نوع رفتار و حرف زدن والدین‌شان توجه می‌کنند. از همین‌رو، باید حواس‌مان جمع باشد که هیچ‌وقت افرادی که نظرات‌شان با ما مخالف است مسخره نکرده و از آن‌ها با بی‌احترامی یاد نکنیم. هم‌چنین، باید در انتخاب کتب، اسباب‌بازی‌ها، موسیقی، هنر و فیلم‌های مورد استفاده فرزندمان دقت کنیم و از یاد نبریم که رسانه نقش بسیار پررنگی در آموزش احترام گذاشتن به دیگران ایفا می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha